22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    roosenton2

Whatsapp geeft info aan Facebook door

Ik las net dat vanaf nu ongeveer Whatsapp info over je account enz door gaat geven aan Facebook en dat “oudere” gebruikers hiertegen inspraak hebben door te weigeren dat dit gebeurt .Maar hoe doe je dat ,wat moet je waar instellen?
    en zou het überhaupt nut hebben dat te weigeren?

Bijdrager
    janbertwedman

Wat heb je te verbergen?

Bijdrager
    Ganymedus

Heb je een bron waar je dit op baseert?

Moderator
    Mac Daddy

Sinds 2014 is WhatsApp al van Facebook, dus ze werken al even samen.
    Maar zoals op de site van WhatsApp bij het 2e kopje te lezen, lijkt het dus wel mee te vallen.
    https://www.whatsapp.com/legal/?l=en#key-updates

@roosenton2
    : Je gebruikt geen Facebook?

Moderator
    Mac Daddy

Nog iets meer info: https://www.whatsapp.com/legal/#privacy-policy-affiliated-companies

Er is wel een mogelijkheid dat bedrijven je reclame kunnen sturen: https://www.bright.nl/nieuws/whatsapp-krijgt-toch-reclame-bedrijven-mogen-je-berichten-sturen
    Maar dat kunnen ze dus doen. Ze kunnen het ook voor handige berichtgeving gebruiken.

Bijdrager
    Imade
    Mac op 25 augustus 2016

Nog iets meer info: https://www.whatsapp.com/legal/#privacy-policy-affiliated-companies

Er is wel een mogelijkheid dat bedrijven je reclame kunnen sturen: https://www.bright.nl/nieuws/whatsapp-krijgt-toch-reclame-bedrijven-mogen-je-berichten-sturen
    Maar dat kunnen ze dus doen. Ze kunnen het ook voor handige berichtgeving gebruiken.

Bij SPAM doe ik bij de juiste instanties direct melding maken.. je spamt een ander maar.. mij niet.
    Ben daarvoor bereid om mijn FB account daarvoor te vervangen voor een anonieme versie met valse gegevens (al klopt er nu al maar 1% ervan).

Bijdrager
    Imade
    janbertwedman op 25 augustus 2016

Wat heb je te verbergen?

Als jij niets te verbergen hebt.. hang dan nu een camera op in je huis.. geef de url waardoor anderen kunnen kijken.. gooi je wachtwoorden en usernames op straat etc.
    m.a.w. iedereen heeft wel iets te verbergen.. gebruik anders nooit https en versleuteling.

Bijdrager
    bassbug

@janbertwedman

Wat een onvoorstelbaar domme reactie is dit zeg! Typisch naprater die stoer wil overkomen…

Waarom poep je niet midden op een drukke plein?
    Waarom plak je niet op je voordeur “iedereen is welkom, ik heb geen slot”
    Waarom ….

Dat je ‘niets te verbergen’ hebt gaat niet over dat je geen terrorist bent.
    Privacy is iets heel waardevols en dat is niet iets om te verloochenen.

Bijdrager
    KarelWillem

…en dat “oudere” gebruikers hiertegen inspraak hebben door te weigeren dat dit gebeurt ….

Ja, dan zet je een tekst op je tijdlijn, dat je weigert akkoord te gaan met de nieuwe regels. En dan luistert Facebook naar je, en doen ze niets met je WhatsApp gegevens.
    :)

Oh, please!:mrgreen::-P:-D

Bijdrager
    Koning Frank
    Mac op 25 augustus 2016

Sinds 2014 is WhatsApp al van Facebook, dus ze werken al even samen.

Dat de ene vennootschap de ander verkrijgt betekent niet per se dat ze gaan samenwerken.

Bijdrager
    Shmoo

Ik volg dit niet helemaal en heb de ins-en-out niet gelezen maar heeft WhatsApp of Facebook zelf gezegd dat ze deze gegevens gaan doorgeven omdat ze reclame willen verkopen in WhatsApp of is dat gewoon weer de blinde automatische piloot die hier achter zit?

Gegevens stelen, verkopen het is vaak zo’n schreeuwwomentje zonder feiten. Bij het tankstation stond zojuist de radio aan en daar hoorde op het nieuws voorbij komen en deze hadden het ook over verkopen van reclames.
    Ik bedoel, kan Facebook ( omdat het de eigenaar is van WhatsApp ) niet alleen gegevens willen vergelijken op basis van deze telefoonnummers. Steeds meer bedrijven handelen hun klantenservice af via WhatsApp, gaat er iets mis met je online bestelling dan kun je vaak al een appje sturen.

Wat als Facebook nu eens wilt controleren welke bedrijven gebruik maken van deze ‘gratis’ diensten en op basis van data deze bedrijven laten betalen voor het gebruik van WhatsApp. Stel Wehkamp heeft 10 mensen op de klantenservice zitten met een web app op hun computer en die doen niets anders dan smsjes versturen via WhatsApp dan is daar toch niets mis mee dat zo’n bedrijf een abonnement moet afnemen bij Facebook. Het lijkt mij namelijk sterk dat Facebook achter Sjaakie aangaat die in een maand tijd 100 berichtjes stuurt en daar dan ook nog eens reclame tussen wilt zetten. Volgens mij zou dit de dienst namelijk veel meer schade dan goed doen. 100 smsjes kun je zelf ook nog wel betalen bij je provider, die zijn vaak al gratis.

Bijdrager
    TheBigZ
    Ganymedus op 25 augustus 2016

Heb je een bron waar je dit op baseert?

https://www.whatsapp.com/faq/en/general/26000016

Bijdrager
    roosenton2

maar ik weet nog steeds niet hoe je dit “info doorgeven” kan verbieden…….

Bijdrager
    McPim

@roosenton2: Je krijgt in WhatsApp vanzelf een nieuwe ‘Privacy Policy’ op je scherm te zien die je moet accepteren. Als je deze in beeld hebt kun je onderin kiezen voor ‘read more’ en het dan ‘Share my WhatsApp account information etc..’ uitvinken (en dan alsnog op ‘Agree’ klikken hoe verwarrend dat ook lijkt). Vergeet of mis je dit dan kun je de komende 30 dagen in ‘WhatsApp’ -> ‘Instellingen’ -> ‘Account’ dezelfde optie nog vinden om uit te vinken.

Op dit moment hebben sommige WhatsApp gebruikers dit al wel gezien, sommige niet. Het lijkt een gefaseerde uitrol te zijn, dus niet bij iedereen op hetzelfde moment.

Bijdrager
    computer space

Als ze nou ook ff messenger en whatsapp integreren. Die tie-in met dat klotefossiel van een telefoonnummer/simkaart daar ben ik helemaal klaar mee.

Bijdrager
    roosenton2

@Mcpim ALs ik doe wat je suggereert WHatsapp-instellingen-Account dan krijg ik de mogelijkheden
    privacy
    beveiliging
    Wijzig nummer
    verwijder mijn account
    opslag in gebruik

bij privacy laatst gezien ,profielfoto,status en geblokkeerd en leesbewijzen
    meer niet dus hoe nu verder ?of maar gewoon afwachten of die pop-up weer wil verschijnen???

Bijdrager
    McPim

@roosenton2: zie m’n laatste zin in het vorige bericht, het komt niet bij iedereen tegelijk. Ik zag het gistermiddag opeens in beeld komen, bij anderen pas later, op iPhone zoon vanochtend. Dus als het vinkje niet in je instellingen staat krijg je het vanzelf óf je hebt het al (per ongeluk) weggeklikt.

Bijdrager
    roosenton2

kreeg net dat pop-up venster en braaf gedaan wat MsPim beschreef ! ben tenslotte getrouwde man ,die doen altijd wat er gezegd wordt :-):-)) dus zal het wel in orde zijn zeker?

Bijdrager
    McPim

Haha, dat zal Roos fijn vinden Ton:lol: In orde zo, het blijven boeven die jongens maar dit heb je in ieder geval geblokkeerd.

Bijdrager
    Hydræ

Ik las net dat vanaf nu ongeveer Whatsapp info over je account enz door gaat geven aan Facebook…

Ondanks werd eerder gezegd dat dit niet zou gebeuren. Iets met beloftes breken. De commercie helpt het weer eens om zeep.

De enige manier dat we overstappen naar Telegram zijn mensen met veel vrienden. Die kunnen de keten in gang zetten. Telegram biedt veel meer vrijheid, zoals een iPad en een desktop app.

Bijdrager
    McPim

Telegram is helaas ook niet helemaal brandschoon. Volgens deze vergelijking is ‘Signal’ de beste optie, maarja, wie gebruikt dat?!

Bijdrager
    JJmac

Mee eens, alleen met Telegram kun je nog met oudere toestellen overweg, Signal begint bij iOS 8.0

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.