9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bartvd

whatsapp: dataverbruik?

Hallo,

de app whatsapp, hoe werkt dat.
    verbruikt het de hele dag dataverkeer of is t meer zoals een email. als iemand wat stuurt dan verbruik je even data.

hoe zit dat?

Bijdrager
    BasiX

What’sApp werkt net zoals veel message apps via Push Notifications. Dit is inderdaad hetzelfde als het ontvangen van push mail. Als de verbinding constant open zou blijven zou dit te veel energie kosten.

Bijdrager
    bartvd

anders dus dan msn op je iphone? of werkt dat ook zo

Bijdrager
    BasiX

MSN apps werken ook zo.

Bijdrager
    bartvd

aha, ok bedankt ,
    ik dacht een data vriendelijkere app gevonden te hebben:)
    alleen als je een berichtje krijgt verbruik je dus data? zowel bij msn als bij whatsup.

Bijdrager
    kx22

Het is iets anders.
    Msn moet aanstaan wil je een bericht krijgen.
    Whatsapp hoef je niet aan te zetten, het staat al aan.
    Bij Msn duurt het inloggen op 3G nogal erg lang en bij Whatsapp hoef je niet in te loggen.
    Daarin schilt het al een beetje data. Voor de rest is het idd Push en kost het evenveel dataverbruik.

Bijdrager
    BasiX

Maar de app “MSN” bestaat niet. Er zijn wel tientallen, zo niet honderden, msn apps beschikbaar, en degene die ik ken gebruiken allemaal push. Wanneer iemand mij iets stuurt, ontvang ik een pushbericht. Kijk naar Beejive bijvoorbeeld.

Bijdrager
    Dickie

Ik denk dat Bart de app MSN Live Messenger van Microsoft bedoelde BasiX. Die bestaat namelijk wel;)

En Bart, heb je geen ongelimiteerde data dan op je iPhone? Als je geen limiet hebt maakt het verbruik ook niet zoveel uit, tenzij je natuurlijk denkt aan de kosten voor het buitenland ofzo.

Bijdrager
    bartvd

ik bedoel msn apps in t algemeen. niet echt duidelijk inderdaad.
    ik heb een ongelimiteerde bundel, maar het lijkt me meer energie verbruiken als ie de hele tijd data verzend.
    met push zal dat een stuk minder zijn.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.