16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

WhatsApp contacten

Kan mij iemand vertellen waar deze app de daarin aanwezige contacten vandaan haalt. Het klopt totaal niet met de contacten die ik in mijn Icloud heb ?

En de vraag is: hoe krijg ik dat wel gesynchroniseerd?

Bedankt

Johny

Bijdrager
    fred44nl

WhatsApp is geen programma van Apple en gaat daarom op eigen wijze om met contacten.

Bijdrager
    Johnyw

Dat was me reeds duidelijk, dus als je WhatsApp op een Iphone draait ( en ik zal heus niet de enigen zijn) dan kan je het wel vergeten ?

Bijdrager
    fred44nl

dat nou ook weer niet.

via de instellingen kun je best wel bij jouw Apple-contacten komen.

Bijdrager
    GoeieDag

WA gebruikt wel degelijk jouw contacten uit de Contacten.app.

Bijdrager
    mtooster

Whatsapp maakt in gebruik van de contacten in jouw adresboek.

Alleen contacten uit jouw adresboek die ook op whatsapp zitten worden binnen whatsapp weergegeven.

Als je in de Whatsapp-app een contact aanmaakt wordt deze ook gewoon in het adresboek op jouw telefoon/iCloud opgeslagen.

Bijdrager
    Ome Kor

Je kunt instellen in WA dat het geen toegang tot je adresboek heeft. Dat heb ik ook, soms is het wel lastig want dan zie ik niet altijd een naam bij het telefoonnummer van een collega.

Geen toegang tot mijn adresboek geven was een test van mij om te zien of WA de informatie doorgeeft aan Facebook, daar lijkt het wel op want op een gegeven moment kreeg ik collega’s te zien bij “mensen die u misschien kent”. De app van Facebook heb ik niet op mijn telefoon. Ik gebruik Facebook alleen voor bepaalde groepen en om contact te hebben met familie die in het buitenland wonen.

Bijdrager
    Johnyw

bedankt allemaal, maar soms is het toch vreemd

Deze dame zit wel degelijk met dit nummer op WhatsApp en toch krijg ik deze melding ??

Bijdrager
    Johnyw

Ja jongens, vergeet het bovenstaande, ik kreeg net bericht van haar dat ze een typefout gemaakt had…  de eerste 3 cijfers in haar gsm nummer waren verkeerd doorgegeven, ze had een typefout gemaakt…

tja, zo kon ik bezig blijven natuurlijk…

Bijdrager
    Dick de Roos

Jammer, nu kunnen we haar nu niet allemaal bellen.  🙄

Bijdrager
    Johnyw

@Dick de Roos ja, zo stom ben ik nu ook weer niet ( integenstelling tot wat sommigen hier beweren)

Bijdrager
    Johnyw

Tegenslag voor allen die ze wilden bellen mannen, want dit is ze, Ă©Ă©n van Belgie’s topmodellen

Bijdrager
    GoeieDag

Je kleindochter?

En waarom geef je WA dan geen toegang tot je contacten? Als het om privacy gaat, is dat geen argument, want dan moet je sowieso WA niet gebruiken.

Bijdrager
    Johnyw

@GoeieDag Kleindochter? Je maakt een grapje neem ik aan? Of ben jij blind en zie je niet dat ik deze foto in mij studio gemaakt heb?

Home

Bijdrager
    SvS

Mooie foto’s!

Bijdrager
    Johnyw

Dank u

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.