8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Laminar

WhatsApp chats overzetten van Android naar iOS.

Is dat mogelijk? Ik krijg dat niet voor elkaar. Telefoonnummer is hetzelfde. Als ik Whatsapp op de (nieuwe) iPhone 7 configureer is alle chatcontent verdwenen, ook WhatsApp op de MacBook Air. Als ik datzelfde weer doe op de (oude) Samsung 4 met Android 4.2.2 (dus WhatsApp herstellen op de oude telefoon) blijkt alles nog aanwezig. Ook de inhoud van desktop Whatsapp op de MacBook Air gaat dan telkens ‘mee’.  Dus die laat dan de oude chats weer zien.

De app Overstappen naar iOS van Apple werkt niet, ook niet met behulp van een senior adviser van AppleCare. Android-versie waarschijnlijk te oud, hoewel dat niet gemeld wordt.

Bijdrager
    GoeieDag
    Bijdrager
    computer space

Neem Telegram, ben je van dit soort gezever af. Ben je bovendien lekker aan het ontfacebooken, daar wordt ieder mens beter van.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door computer space.
    Bijdrager
    Laminar

Wat is dat nu voor gezever computer space! Dat is geen bijdrage aan het oplossen van het probleem.

Bovendien heb ik al lang Telegram en Signal.

FaceBook en Gmail heb ik niet, Google zoek gebruik ik niet.

Bijdrager
    whaha

Ooit heb ik de support pagina’s van WhatsApp, dat van Facebook is, gelezen en daaruit geconcludeerd dat deze gegevens niet over te zetten zijn. Ik hoop voor jou, Laminar, dat dit tegenwoordig niet meer zo is, maar ik vrees dat je je berichten etc. kwijt bent.

Mocht je willen grasduinen, hier de FAQ van WhatsApp.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 4 weken geleden door whaha.
    Bijdrager
    Laminar

Het is me niet gelukt whaha, het schijnt nog steeds niet mogelijk te zijn. Ik heb het opgegeven!

Bespottelijk, Mark Zuckerberg. Doe er wat aan!

Bijdrager
    JJmac

Niet ideaal, maar misschien heb je hier iets aan.

Open eerst het gesprek dat je wil bewaren. Tik op de drie puntjes rechts bovenin en tik daarna op ‘Meer’. Met de optie ‘Chat e-mailen’ kun je vervolgens met of zonder media een mail verzenden, die alle gegevens uit dat specifieke gesprek bevat. Zo kun je belangrijke gesprekken toch nog bewaren om ze op je iPhone terug te kunnen lezen.

of,

Is je Android-smartphone nog beschikbaar, download dan de app Move to iOS. Hiermee kun je gegevens overdragen van Android naar iPhone. De app Move to iOS kan niet alle gegevens overdragen.

of

https://www.backuptrans.com/android-whatsapp-to-iphone-transfer.html

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken, 1 dag geleden door JJmac.
    Bijdrager
    Laminar

Dank voor je constructieve bijdrage JJmac. De oude smartphone is echter niet meer beschikbaar!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.