21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    kawouter

WhatsApp blijft niet verbonden.

Ik heb op mijn iphone de app Whatsapp om te pingen laten we maar zeggen.

Nu werkt het in principe goed alleen verbreekt watsapp soms de verbinding. Dan krijg ik dus de berichten pas binnen zodra ik de app ook daadwerkelijk open. Dat is niet handig want dan vervangt het niet de functie van SMS. En dat is wel voor mij de bedoeling.

Wie weet wat dat kan zijn? De instellingen staan goed.

Groet Wouter

Bijdrager
    Trat

Pushberichten aanzetten bij instellingen…

Bijdrager
    kawouter

Bij instellingen van Whatsapp of de instellingen van de iphone zelf? Kan namelijk in beide nergens iets van pushberichten vinden.

Bijdrager
    Trat

Staat gewoon bij instellingen: ‘Berichtgeving’…

Bijdrager
    kawouter

daar is alles al aan.

Het probleem is dat hij soms de verbinding met de app verbreekt. Waardoor de berichten dus helemaal niet binnen komen. Pas als ik de app open en weer verbinding maak dan komen ze binnen.

Bijdrager
    Trat

Het hele doel van pushberichten (bij een app als Whatsapp) is juist dat de verbinding met de client in stand blijft via een server. De app zelf sluit af (en breekt op je iPhone idd de verbinding). Je krijgt dan een berichtje via de push centrale van Apple. Als je Whatsapp dan opstart trekt hij die berichten van de server…

Bijdrager
    kawouter

Ok nou dat werkt dus niet. Ik krijg die berichten niet door. Die komen pas als ik de app weer open.

Bijdrager
    Trat

Is je iPhone gejailbreakt?

Bijdrager
    kawouter

Nope. Helemaal origineel. Met 4.1 er op.

Bijdrager
    Trat

Heeft het voor de 4.1 update wel gewerkt?

Bijdrager
    kawouter

nee ook niet. Heeft daar volgens mij niets mee te maken. En heb vanmorgen 4.1 opnieuw er op gezet ivm het niet downloaden van de aps uit de appstore. (wat nu wel weer werkt)

Bijdrager
    Trat

En zit je dan op 3G of op WiFi, wanneer het niet werkt?

Bijdrager
    kawouter

Ik zit alleen op wifi. Abo is nog niet geactiveerd dus moet het met wifi doen nu.

En het is ook heel verschillend. Soms doet ie het de hele dag. En soms direct niet meer.

Bijdrager
    Trat

Zit je achter een firewall / router?

Bijdrager
    kawouter

Niet volgens Watsapp. Ik kan dat schuifje inderdaad omzetten in het menu van watsapp maar als ik dat doe geeft ie aan dat watssapp al naar behoren werkt. Voor zover ik weet werk ik ook niet met een firewall

Bijdrager
    chatsmit

en toen hield het op… Ik doe een poging al heb ik geen iPhone en verstand daarvan, maar als ik het zo lees lijkt me die Whatsuuuup een sms vervanger die automatisch moet starten/aanstaan als je iPhone start/aanstaat. Kun je dat niet ergens aanzetten? En anders, installeer die app opnieuw en herstart je iPhone:-) Wie weet, chatsmit off is moe..

Bijdrager

Hier heb ik ook last van op mijn school, dat ligt aan het WIFI, heel veel apps als bijvoorbeeld: Hyves, Whatsapp en Ping Chat doen het niet. Pas als ik weer overschakel na 3G kan ik weer gebruik maken van de Apps, dus het ligt waarschijnlijk aan je WIFI.

Bijdrager
    goldenshark

Ik heb hetzelfde probleem. Een collega van mij heeft dezelfde telefoon een daar werkt hij wel.
    Hetgeen wat bij hem verschillend is dan bij mij is de zogenaamde beperkingen. Die staan bij hem uit, en bij mij aan. Dus die wil ik uitzetten, maar daar heb ik een code voor nodig. En je raadt het al, die weet ik natuurlijk niet!
    Nu heb ik mijn 3G via iTunes hersteld en nu zijn de beperkingen uit.
    Hij is nog steeds bezig met synchroniseren van me apps, dus ik hoop dat ie het dalijk doet.
    Zo niet, dan kan het zijn dat het aan de provider ligt. Ik heb namelijk KPN. En me collega Vodafone.
    Dus voor degene die hier met hetzelfde probleem zitten, en KPN als provider hebben, misschien zit daar het probleem. En voor degene die ook KPN hebben, en bij hen werken de pushberichten wel, graag even melden!:wink:

Bijdrager
    goldenshark

Mensen, ik heb het kunnen oplossen.
    Whatsapp doet het nu goed bij mij.
    Het blijft echter niet verbonden, maar dat is bekend met de iPhone 3G.
    De pushberichten komen echter wel binnen, maar aangezien ik daar eerst problemen mee had,
    en zo te zien andere mensen hier ook, is de oplossing je iPhone een herstel te geven.
    Hiermee gaan de beperkingen ook uit, en kan je een nieuwe code invoeren.
    Nu weet ik niet of het aan de beperkingen lag dat ik geen pushberichten kreeg, maar nu krijg ik ze in ieder geval wel.
    Wees er wel op bedacht, dat al je contacten, smsjes, fotos enz. van je telefoon worden verwijderd.
    Fotos em apps kan je er natuurlijk later wel weer op zetten via iTunes.

Succes allen!

Bijdrager
    Thoomas

Het lag niet aan jou hoor, Whatsapp had toen gewoon even problemen, zie hun Twitteraccount: http://twitter.com/#!/wa_status

Ik had er zelf ook last van.

Bijdrager
    goldenshark

Hoi Thoomas,

Ja het lag wel aan mijn telefoon… Gisteren was WhatsApp inderdaad even down en kon ik niets meer ontvangen. Maar er gingen maanden voorbij dat de pushberichten niet binnen kwamen bij mij.
    Zoals hierboven beschreven hebben meer mensen dit probleem.
    Om dit op te lossen, even de iPhone herstellen via iTunes, en het probleem is verholpen.

GreetZ

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.