10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Hessel89

whatsapp berichten overzetten op mac

ik heb net een nieuwe iphone 4S binnen. nu wil ik van mijn oude iphone 3GS een aantal whatsapp berichten backuppen op mijn mac.
    Is hier een bepaald programmatje voor?

Moderator
    unSOUND

Die staan gewoon in de backup die itTunes maakt. Dus als je de nieuwe iPhone herstelt met de backup van de 3GS, staat alles er gewoon op.

Bijdrager
    Hessel89

jah bedoel eigenlijk vanuit een frisse ”installatie”.

maar ik heb al een appje gevonden en dat heet ”PhoneViewer”

Als je daar ”Apps” selecteerd kan je al je iphone apps + gegevens (zoals gesprekken) kopieren naar je mac.

dus deze thread kan wat mij betreft gesloten worden:)

Bijdrager
    icecream

Voor PhoneViewer moet je betalen of niet?

Moderator
    unSOUND

Yep. 20 dollar.

http://www.ecamm.com/mac/phoneview/index.html

Overigens is een “frisse” installatie in de regel niet nodig, alleen maar extra werk.

Bijdrager
    Blieper

Je kunt bij WhatsApp bij instellingen kiezen om je bericht te e-mailen dan staat het toch ook op je Mac…;-)

Moderator
    unSOUND

Dat wordt wel wat werk als je hele conversaties over wilt gaan zetten. Phoeview heeft wat dat betreft de mooie optie om bijvoorbeeld ook hele SMS-gesprekken te exporteren als PDF.

Maar persoonlijk blijf ik bij mijn eerdere standpunt, dat de TS te veel werk aan het creëren is door te kiezen voor een clean install terwijl dat eigenlijk zelden echt nodig is.

Bijdrager
    Hessel89

misschien was het onnodig maar de ”clean install” met al mn apps en muziek was een fluitje van een cent. binnen kwartiertje weer up en running. al je afgeschafte apps en muziek kan je immers direct downloaden via iCloud.:)

Moderator
    unSOUND

Dat is waar, maar sommige mensen ( waaronder ik ) hebben veel software waar je zaken in moet stellen, of je de geschiedenis van wilt bewaren. Dan is een clean install ineens veel meer werk, en zoals gezegd heeft het eigenlijk nooit echt nut.

Bijdrager
    Eijsenring

@Hessel Ik heb phoneview geïnstalleerd en zie dat je bij apps naar whatsapp kan maar ik zie nog niet hoe je daar vervolgens gesprekken kunt kopiëren naar je mac ???

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.