27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:

Bijdrager
    Tanja

Whatsapp, geen vinkjes meer

Goedemorgen,
    Sinds vanmorgen heeft mijn moeder op haar “oude” iPhone geen enkel vinkje meer te bekennen bij het versturen van berichten.
    Nu heb ik op jullie site gelezen dat er problemen zijn tot en met IOS 6.
    Deze iPhone 4 of 4S komt tot IOS 7.1.2
    Dan zou whatsapp toch nog gewoon ondersteund moeten zijn!
    Iemand een idee?

• Dit onderwerp is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door  Mac Daddy. Reden: Titel verduidelijkt

Bijdrager
    KarelWillem

En de rest van het Internet werkt nog wel goed op haar iPhone?

Bijdrager
    Tanja

Ja rest werkt wel. Puur de vinkjes

Moderator
    Mac Daddy

Reageren de mensen wel op de whatsappjes? M.a.w. Ze worden dus wel verzonden en gelezen?

Bijdrager
    Tanja

Ja ook dat. Maar mijn moeder vind het prettig voor haar zelf.
    Het is gewoon vaag dat het van het ene op het andere moment weg is.
    Telefoon gereset, gewoon opnieuw opgestart maar het komt niet terug.

Moderator
    Mac Daddy

Dan zou ik eerst een kijken of bij de instellingen in WhatsApp onder account -> privacy, de read receipts aanstaan. Ik weer zo niet hoe het in het Nederlands heet.
    Als die niet aanstaan, moet je die weer aanzetten.

Bijdrager
    Tanja

Ook al gedaan ?

Bijdrager
    Niels

Probeer eens de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Vergeet dan niet in de Whatsapp instellingen een backup van de chatgeschiedenis te maken.

Bijdrager
    trabant

Probeer het eens met roodborstjes. Die zijn meer van dit seizoen.

Bijdrager
    computer space

Misschien is de ruimte op het babyscherm van de 4 nodig voor andere dingen.

Bijdrager
    Vonk

Hallo Tanja, ik heb precies hetzelfde probleem met mijn iPhone 4, ook sinds gister 9 januari.

Bijdrager
    Vonk

Alle vinkjes, van alle voorgaande apps zijn ook verdwenen.

Bijdrager
    Vonk

Er is wel een manier om te zien of je appje is afgeleverd en gelezen. Houd je vinger vast op het appje, kies dan optie “info”, dan zie je of en hoe laat de app is afgeleverd en gelezen. Beetje omslachtig maar dan weet je het wel.

Bijdrager
    apple ipone 4

Ik heb hetzelfde sinds vanmorgen.
    Ook iphone 4
    Mijn buurman met ipone 5 heeft ook hetzelfde
    Weet niemand hoe dit komt???
    Eventuele oplossingen….

Bijdrager
    apple ipone 4

Beste Tanya en Vonk,

Als jullie een oplossing voor dit probleem hebben gevonden willen jullie dit svp laten weten. Want ik vind het echt zeer onprettig om geen vinkjes te zien bij het versturen of ontvangen van een bericht….
    Alvast bedankt

Bijdrager
    Joid

Als drie personen op praktisch hetzelfde moment, op verschillende apparaten, hetzelfde ervaren. Dan mag je er van uitgaan dat het niet aan jullie, of je device, ligt. WhatsApp heeft waarschijnlijk iets aan of uit gezet. Contact opnemen met WhatsApp dus.

Er was een update de afgelopen dagen, dus dat heeft er dan waarschijnlijk iets mee te maken.

Bijdrager
    apple ipone 4

Joid, weet jij hoe ik deze update kan wijzigen of verwijderen dan? Ik heb whatsapp al gemaild maar zij sturen alleen maar een site toe met faq ofzoiets, een telefoonnummer hebben ze ook niet.

Bijdrager
    karel

Sinds gisteren op mijn i phone 4s geen vinkjes meer
    op mijn whatsapp berichten.
    Overal lopen zoeken bij instellingen , maar het niet kunnen vinden.

Wie heeft de oplossing ?

Moderator
    Mac Daddy

Ik zit nu een reeks apps te updaten, waaronder, WhatsApp. Helaas staat er alleen ‘Bug fixes’. Maar ik zou zeggen. Probeer die update eens, want kans dat het dan weer werkt als voorheen.

Bijdrager
    Vonk

Bij mij doet ie het weer!? Ging naar AppStore, dan rechts onderin naar updates. Er stond een “onvoltooide update” van whatsapp messenger. Heb op voltooien gedrukt en geopend en hup! daar waren de vinkjes weer!

Bijdrager
    koen

#tweevinkjesvoorvonk

??

Bijdrager
    Vonk

Ook met dank aan Joid en Mac daddy, daardoor dacht ik hé moet maar is even checken bij de updates. Dank jullie wel! Dag dag.

Bijdrager
    Joid

Het staat nu inderdaad ook omschreven in de App Store.

Ik heb doorgaans een hekel aan WhatsApp, maar ik vind het wel chique dat ze iOS 7 nog steeds ondersteunen. iOS 7 is dit jaar immers 5 jaar oud. Als ik jullie was zou ik wel langzaamaan wat centjes opzij leggen voor een nieuwere iPhone. Dit zal namelijk niet oneindig ondersteund blijven.

Bijdrager
    apple ipone 4

Bij mij doet hij het ook weer gelukkig. Zomaar spontaan… sinds vanmorgen.

Bijdrager
    Vonk

En zo kwam het allemaal toch weer goed. ?

Bijdrager
    Joid

Nee, dat is niet ‘zomaar’ of ‘spontaan’ gebeurd. Je laat de app updates automatisch toe. Daar heb je ooit voor gekozen.

Automatische updates zorgen er dan voor dat dit soort dingen kunnen gebeuren.

Je kan het uitzetten via Instellingen > iTunes Store en App Store > Automatische downloads > Updates.

Als een app uit zichzelf is geüpdatet, dan zie je de eerste dagen een blauw bolletje naast de app staan. Totdat je de app opent, dan is dat bolletje weg.

Bijdrager
    Tanja

Bij mijn moedertje inderdaad ook inmiddels opgelost.
    Bedankt voor het meedenken.
    Verder wil ik wel even kwijt dat het voor sommige mensen er niet in zit om een telefoon zelf aan te schaffen of iedere maand
    een duur abonnement te betalen.
    Mijn moeder is erg blij met haar 4S, zodra het lukt schuift er een nieuwer exemplaar van ons door naar haar.
    Uiteraard mogen we “blij” zijn dat apple /whatsapp het ” nog” ondersteund, maar ik denk dat geen van de mensen die met het zelfde probleem kampte zitten te wachten op zo’n antwoord.
    Sorry, moest ik even kwijt.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.