12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Ton Jager

What's app niet in AppStore?

Ik probeer What’s app te downloaden in de AppStore, maar ik kan hem niet vinden.
    Via de link op what’sapp.com krijg ik het bericht dat het niet beschikbaar is in de Nederlandse AppStore, maar wel in de Amerikaanse.
    Heb ik iets gemist?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Herstart de App Store en zoek opnieuw. Typ Whatsapp, dus zonder spaties/andere tekens ertussen.

Als je hem niet kunt vinden kun je het met iTunes proberen.

Bijdrager
    flyerking

Kijk anders eens bij populair/meest opgebracht, let wel op dat je niet tussen de gratis apps zoekt

Bijdrager
    CorMac

Heb de app maandag nog gedownload voor mijn iPhone.
    Dus ik vermoed dat hij er nog steeds staat.

Bijdrager
    GastonM

Gebruik je wel een iPhone? WhatsApp is namelijk niet beschikbaar op de iPod touch en iPad.

Bijdrager
    SunKeeper

Al hoor ik vaak mensen die dat dan weer tegenspreken omdat het op hun iPod touch/iPad wel werkt.

Vreemd natuurlijk omdat je een apparaat met een telefoonnummer nodig hebt.

Bijdrager
    GastonM

@SunKeeper:
    Geen ervaring hiermee, maar volgens mij kan het wel met een Jailbreak.

Bijdrager
    Jupilerke13
    Gastje8 op 27 september 2012

@SunKeeper:

Geen ervaring hiermee, maar volgens mij kan het wel met een Jailbreak.

klopt, je moet dan Whatspad installeren. Ook moet je dan Whatsapp zelf via installous installeren. Vroeger kon Whatsapp wel gewoon op de iPod touch…

Bijdrager
    csteelooper

link uit Nederlandse App Store.

@Jupilerke: lijkt me sterk dat WhatsApp ooit zonder jailbreak op een iPod Touch heeft gewerkt, omdat je telefoonnummer je ID is. Zonder jailbreak is er geen manier om te simuleren dat je over een telefoonnummer beschikt… Definitief ontkennen kan ik het niet; ik gebruik WhatsApp te kort om uitspraken te doen over iets dat wellicht langer geleden anders werkte…

Bijdrager
    stavos
    Bijdrager
    csteelooper

Owkey… I did not expect this… Weliswaar niet helemaal volgens de richtlijnen, maar het bleek inderdaad mogelijk… Al hadden ook veel gebruikers last (te verwachten) van het feit dat hun ‘apparaat niet ondersteund wordt’. En dat is dan een melding die WhatsApp geeft. Dus dan kun je het kennelijk wel installeren, maar niet (altijd) gebruiken…

Waar ’t ‘m in zit dat je WhatsApp dan kennelijk soms wel en soms niet succesvol kunt gebruiken weet ik ook niet…

En zoals ik eerder al zei, ik ontken niet dat het zou werken of gewerkt zou hebben. Het leek me alleen sterk dát het zou werken, aangezien een iPod of iPad Wifi-Only geen SIM-kaart heeft en daarmee geen telefoonnummer. Overigens zou dat bij de nieuwe iPod Touch geen probleem meer moeten vormen, want die krijgt 3G…

Bijdrager
    Ton Jager

Bedankt voor de reacties. Ik probeerde het inderdaad op de iPad.
    Ik had verwacht dat met het invoeren van een 06 het wel zou werken.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.