4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    404

What happened met shift+select? (nieuwe Macbook pro 2019)

Ik heb een nieuwe macbook en het is vast iets heel simpels, maar ik kan er niets over vinden: ik krijg het niet voor elkaar om meerdere bestanden te selecteren wat ik altijd deed met shift+select. En sommige bestanden kon ik dan met behulp van de (ik dacht command key) weer uitzetten.Gebruik ik best vaak om snel een selectie van foto’s te kunnen verplaatsen of openen in een programma.

Wat ik ook doe (command, option shift klikken) het blijft bij selectie van 1 bestand. Behalve als ik shift gebruik in combinatie met de pijltjestoetsen of draggen over een selectie van bestanden. Kan ik dit ergens instellen?

btw: control+klik werkt ook niet (was altijd rechtsklikken)

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Dit zou allemaal zeker moeten werken, in de Finder en in alle software. Muis of trackpad? Beide al geprobeerd? Al een andere muis geprobeerd? Alle instellingen doorlopen? Rechtsklikken kun je bijv uitzetten.

Ik gebruik altijd BetterTouchTool voor nog veel meer instellingen maar wat jij beschrijft is allemaal basis

Bijdrager
    koen

Terug naar de winkel dan maar?

Bijdrager
    404

ok vreemd. Het werkt nu opeens wel allemaal weer. Heb wel mn Wacom driver een update gegeven, daarna werkte het. Mogelijk dat het daaraan lag.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.