17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    queenfan

western digital wd3200bpvt in macbook

Na mijn vorige topic over mijn oude HDD heb ik besloten een nieuwe te kopen, ik heb dus een western digital wd3200bpvt gekocht maar na 3 dagen proberen te installeren is me dat nog steeds niet gelukt.

Ik heb zelfs een andere opgehaald misschien dat het aan de harde schijf zou liggen maar nee dus.

Heeft iemand ook deze HDD in zijn MacBook Pro mid 2009 zo ja hoe heb je deze geïnstalleerd, zo niet waarom kan ik deze niet installeren??

Ik las ergens dat dit model niet compatibel is.

Moderator
    unSOUND

Mijn eerste vraag zou zijn WAT er precies niet lukt. Past hij niet, of wordt hij niet herkend ? Want je moet het wel eerst formatteren en partitioneren met het Schijfhulpprogramma voor hij werkt in een MacBook…

Bijdrager
    queenfan

De HDD past gewoon in mijn MacBook Pro ook schijfhulpprogramma ziet heb, uiteraard heb ik heb geformatteerd (Mac OS uitgebreid journaled) maar geen partitie aangemaakt.

Heb eerst mijn oude vervangen voor mijn nieuwe Lion zit op een bootable USB stick en zodra ik de MBP aanzet krijg ik ook keurig het scherm van Lion, ik doorloop alles en formateer eerst de schijf. Daarna ga probeer ik Lion te installeren, eerst wordt er wat gedownload en dat duurt al lang. Na een tijd moet er een herstart volgen maar dat gebeurd niet, als het toch herstart dan zie ik na herstart alleen de Apple logo met een radartje wat er onder loopt en meer gebeurd er niet.

Hoe ik het ook probeer niks lukt.

Bijdrager
    bzguy

gewoon eerst even in een externe hd-behuizing plaatsen (zo’n 2,5″ sata kastje), dmv USB aan je MacBook hangen en aldaar partitioneren formatteren (HFS+ Journaled)

Vervolgens uit het kastje halen en inbouwen, installatie-schijf erin, booten terwijl je ALT inhoudt, dan installatie-schijf kiezen en de boel installeren:)

Bijdrager
    queenfan

@bzguy, zal dat eens proberen, maar kan niet aan de schijf liggen??

Bijdrager
    bzguy

neen hoor, je schijf is gewoon nog niet geformatteerd (of in NTFS), dus je MacBook herkent die gewoon niet:)

Moderator
    unSOUND

Hij schreef dat hij wel goed geformatteerd is, maar ik vermoed met het verkeerde partitieschema, bijvoorbeeld MBR in plaats van GUID.

Bijdrager
    queenfan

@bzguy, had hem wel geformatteerd (Mac OS uitgebreid journaled).

Moderator
    unSOUND

Maar ook met het juiste partitieschema ?

Bijdrager
    queenfan

Volgens mij wel 1 participatie meer heb ik niet nodig.

Het rare is dat zodra er nog 25 minuten resterend is dan duurt het heel lang voordat je naar 24,23 enz. ga, gisteren duurde het 4 uur voordat ik bij 19 minuten resterend was.

Bij de logbestanden is het laatste wat er aangegeven wordt:

Packagekit: extractief /volumes/osx/Mac os x install data/bad.pkg (destination=/volumes/osx/.osxinstallsandbox-tmp/root, uid=0)

Onder de errors zie ik een keer error writing to cache to /volumes/osx/libary/caches/com.apple.findsystemfiles.plist en failed to enumerate /volumes/osx/libary/coaches, cannot prune

D

Bijdrager
    queenfan

O sorry Unsound las het even verkeerd het is GUID

Moderator
    unSOUND

Plaats anders de oude ( half defecte ) schijf eens terug, of sluit een lege externe schijf aan en probeer daar OS X op te installeren, dan weet je iets zekerder of de installatie niet corrupt is…

Bijdrager
    queenfan

Heb nu mijn oude schijf weer in de MBP en de nieuwe schijf als externe HDD, ga de nieuwe weer formatteren (Mac OS Uitgebreid journaled) onder Lion en maak een partitie aan en kies GUID als partitie-indeling.

Ga nu OSX Lion installeren op deze externe HDD, zodra het gelurkt is meldt ik me weer.

Bijdrager
    queenfan

OSX 10.7 Lion is nu geïnstalleerd en nog steeds is de nieuwe harde schijf als externe harde schijf aangesloten op mijn MBP, dit had ik vanmiddag ook alleen was het enorm traag.

Nu lijkt het goed te zijn, kan hem nog niet inbouwen aangezien er een update is. Het is o.a. 10.7.2 iets van 1.4 Gb dus nog even wachten tot ik de schijf kan inbouwen.

Bijdrager
    queenfan

Lion geïnstalleerd op de nieuwe schijf, het is aangesloten als externe harde schijf en ook na de updates loopt alles goed. Heb geen vastlopers zoals vanmiddag.

Nu ga ik de schijf weer inbouwen..

Bijdrager
    queenfan

Schijf is ingebouwd en alles is opgestart en weer het zandballetje niet zoveel als vanmiddag dus dat is hoopgevend.

Heb mijn timemachine HDD kan zijn dat dit even het probleem was, maar als externe liep het gevoelsmatig beter.

Ga nu mijn timemachine copie terug zetten, hopelijk is dan alles klaar. Heb het gevoel dat de schijf die ik vanmiddag nog had inderdaad defect was, heb hem omgeruild en nu lijkt het goed te gaan.

Jullie horen wel weer van mij.

Bijdrager
    queenfan

Denk ik alles werkt draait mijn time-machine back-up denk ik alles in de soep, nu weer een nieuwe poging en dan geen back-up meer.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.