7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    dborneman

Western Digital WD20EARS problemen?

Ik heb zojuist 5x de WD20EARS 2 TB hardeschijven aangeschaft omdat ze energiezuinig, stil en ook nog eens goedkoop zijn (96 euro). Ik lees nu alleen over problemen iets met de LLC en TLER van de schijf, maar om heel eerlijk te zijn snap ik er niets van.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de schijf? Het schijnt op alle UNIX systemen (dus ook mac os) nog wel eens problemen te willen geven.

Mocht er iemand zijn die me hiermee verder kan helpen of hier wat meer over weet dan zou dat fantastisch zijn! Alvast bedankt!

Bijdrager
    fatboysmart
    Bijdrager
    marcelnijman

Eerst iets kopen en dan informatie inwinnen?!

Je lijkt mij wel!:-)

Moderator
    unSOUND

Je had ( gezien de berichten op de Apple discussion lists ) beter voor de WD20EADS kunnen gaan, wellicht kun je ze nog omruilen ?

Bijdrager
    dborneman

Ik had wel wat informatie erover ingewonnen, maar het is voor een Synology DS 1010+ en het schijnt gewoon normaal te werken alleen er is een probleem met LLC o.i.d.

Het gaat erom dat de schijven na 8 seconde in een soort sleep modus gaan wat niet helemaal de bedoeling is als ik het goed heb begrepen… Je kan dit aanpassen maar de vraag is hoe;-)

p.s. stel dat ik de hardeschijven retour stuur wat zijn volgens jullie goede 2 TB 7200 RPM hardeschijven voor een redelijke prijs 100 +/-

Bijdrager
    Pieterr

Synology heeft een lijst van alle schijven die ze ondersteunen:
    http://www.synology.com/support/hd.php?lang=nld&product_id=48

Daar staat de WD20EARS ook bij. Je moet alleen wel recente firmware gebruiken, maar die kun je zelf installeren in je NAS.

”Synology”

Om deze vaste schijf te gebruiken raden we aan het systeem eerst opnieuw te installeren met DSM 2.2-0965 of hoger, en daarna de HDD opnieuw te formatteren om de WD Advanced Format Technology aan te nemen.

Bijdrager
    dborneman

He Pieterr,

Ik kreeg alleen te horen dat hij dan continue in de spaar stand gaat. Ongeveer 1000x per dag en de schijf kan per gebruiksduur ongeveer 300.000x in de spaarstand dus dan is je hardeschijf binnen een jaar kapot…

Ik denk dat ik ze gewoon inderdaad in de NAS ga doen vervolgens kijken via de smart status of alles goed gaat, zo niet retour richting webwinkel.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.