9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    motionz

Western Digital My Book Studio Edition II – 2TB traag!

Werk nu een dik jaar met een Western Digital My Book Studio Edition II – 2 x 1TB in RAID 0.
    Deze is verbonden met een MBP uit 2007. Merk de laatste tijd dat FCP 6.0 wat traag is met spelen en capturen naar/van deze schijf.

Heb onlangs Disk Speed Test gedraaid van Blackmagic design en zie een schrijfsnelheid van 18MB/s en schrijfsnelheid van 20MB/s.
    Dit lijkt me niet echt snel ,wat kan hier de oorzaak van zijn ? zijn hier andere manieren voor om dit te testen.

gr.Marc

Bijdrager
    shanna61

Hoe is deze schijf verbonden.
    Want volgens dat ik lees is dit een NAS die via het netwerk werkt. Dan is het afhankelijk van de snelheid van jou netwerk hoe snel hij leest.

Beter ben je dan af met een schijf die je direct via usb aansluit op je MacBook Pro.
    Alleen weer jammer dat er geen firewire 800 poort op zit.

Bijdrager
    TheBigZ

Dit is geen netwerkschijf maar een gewone (raid) schijf.
    http://support.wd.com/product/install.asp?groupid=114&lang=en

Hoe heb je de schijf aangesloten?
    Via USB (2.0) klinken de snelheden nog niet eens heel dramatisch.
    Als je sneller wilt kun je beter Firewire 800 gebruiken. Of doe je dat al?

Bijdrager
    shanna61

Idd thebigz is het een netwerkschijf.

Hier haalt deze schijf met firewire 800 60mb/s

Echter volgens mij zit deze niet op mbpro uit 2007 zoals ik gisteren uit een handleiding kon vernemen.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    motionz

Sorry voor de late reactie! Het is geen netwrkschijf maar USB en FireWire . Ik heb deze met FireWire 800 op m’n mbp aangesloten om zon hoog mogelijke snelheid te halen maar krijg helaas niet meer snelheid dan 18 Mbps

Bijdrager
    TheBigZ

Welke snelheid meet je op je interne schijf?
    En welke snelheid meet je op een andere externe schijf?

Bijdrager
    motionz

Interne schijf heb ik onlangs vervangen en meet rond 60mbps

Bijdrager
    motionz

Zag in schijfhulpprog dat de schijf in mirrored staat? Terwijl ik deze voor gebruik specifiek raid 0 heb geformatteerd . Maar dat verklaart voor een groot deel wel de lage snelheid, wat ik overigens nog heel laag vind. De vraag is nu hoe krijg ik de schij in raid 0?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.