16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    absoluut

Western Digital My Book Pro Edition 250 gb -> waar kopen?

Nu heb ik het niet zo op de Kijkshop, maar dit is wel zo’n beetje het enige bekende bedrijf dat deze externe hd kan leveren in Nederland. Ik heb me inmiddels zo’n beetje sufgegoogled op externe hd’s maar deze lijkt me het meest geschikt voor wat ik wil (16 mb buffer, firewire poort, mac-ish uiterlijk).

Linkje naar de Kijkshop webstore

Zijn er mensen die ervaring hebben met producten kopen in de webstore van de Kijkshop of zijn er winkels in Amsterdam (m’n woonplaats) waar ik het bestaan niet vanaf weet maar die ook deze Western Digital schijven verkopen?

Ik zou er erg mee geholpen zijn, want door alle bomen zie ik het bos niet meer.

Bijdrager
    Mac Rules

Hier in Groningen staan ze bij de Premium Reseller (Bossina) gewoon in de winkel. Een Premium Reseller in A’dam moet het dan ook gewoon kunnen bestellen, lijkt me.

Bijdrager
    absoluut

iCentre kan m bestellen, maar is veel te duur en MacHouse kan m niet eens bestellen! Heb Bossina ook even gebeld, maar die heeft de pro edition niet.

Bijdrager
    Drexciyan

heb dezelfde maar dan de 500gb variant gekocht bij Central Point.
    next day delivery als je voor 16:00uur besteld (op werkdagen)
    net even gekeken en van de 250gb variant hebben ze er momenteel 44 op voorraad.
    kost daar € 130,08 incl. btw.

http://www.centralpoint.nl

Bijdrager
    MacMartino

Je kunt ook voor een toshiba gaan, 250 gig voor 80 euri. Ook bij de kijkshop overigens.

Bijdrager
    absoluut

@Drexciyan: Central Point is een goede optie, bedankt voor de tip.

@MacMartino: Die Toshiba heeft maar 8 mb buffer en geen firewire…

Bijdrager
    LEXY

Ja, hij (of zij) viel mij ook op deze week in het foldertje van MyCom.
    De mooie witte 500 GB versie kost daar momenteel €199,-.

Bijdrager
    Drexciyan

hij is niet wit, maar zilver.
    als je een witte zoekt moet je de My Book World Edition hebben, maar dat is een netwerk schijf en heeft geen firewire.
    of je moet alleen de behuizing verwisselen;)

Bijdrager
    LEXY

In het MyCom blaadje staat toch echt de witte afgebeeld.

Bijdrager
    Drexciyan

waarschijnlijk een verkeerde afbeelding dan
    ik kijk nu tegen een Pro model aan en die is toch echt zilver
    elk model heeft maar een kleur; premium & essential = zwart, pro = zilver, world = wit

Bijdrager
    LEXY

Misschien wil ‘absoluut’ hem ook juist in zilver.

Bijdrager
    absoluut

M’n MacBookje is hagelwit, dus het liefst zou ik een witte willen. Maar een netwerkschijf hoef ik dan weer helemaal niet te hebben. Zilver is ook prima. Ik ga MyCom dan maar eens checken, die winkel is namelijk in de buurt en de schijf is daar dan redelijk geprijst. Zat sowieso nog te twijfelen tussen 250 en 500 gb, maar ik denk dat ik maar even wat meer moet neerleggen in het kader van ‘op de groei’ kopen.

Bijdrager
    absoluut

Hoera, ik heb zo’n mooie 500 gb pro versie gekocht bij MyCom. Gepartitioneerd in een 80 gb partitie om de HD van m’n Mac in z’n geheel naar te backuppen en de andere partitie voor allerhande ruimteverslindend torrent-materiaal.

Bijdrager
    LEXY

Hee tof, gefeliciteerd!
    Is ie nou wit of zilver?

Bijdrager
    absoluut

Zilverrrrrrr, Drexciyan had gelijk.

Bijdrager
    MacSullivan

Een paar vragen:
    Is deze schijf een beetje stil? Ik heb zelf een losse WD schijf in mijn powermac, maar die maakt om de 5 seconden een slepend geluidje.

Hoe heb je hem aangesloten?

Is de behuizing een beetje degelijk?

Zit er een SATA hardeschijf in?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.