7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Yost

Werkt Ouderlijk Toezicht wel goed onder 10.6?

De puberhersenen van mijn dochter hebben moeite met klokkijken en zich aan afspraken houden. Ik heb echter geen zin om telkens politieagent te spelen. Dus ik dacht, laat ouderlijk toezicht dat maar doen, en ik heb de toegestane gebruikstijden ingevuld en aangezet.

Jammer genoeg zit er een bug in Ouderlijk Toezicht in 10.5: vaak kun je ’s ochtends niet meer inloggen, als Ouderlijk Toezicht je ’s avonds heeft uitgelogd. Ook als je volgens de instellingen de computer weer mag gebruiken. Dan moet een beheerder de computer herstarten voordat hij het weer doet. Dit schijnt vaker voor te komen, maar ik kan geen oplosisng vinden. Zie bijvoorbeeld:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/ouderlijk-toezicht-surfbeperking-ondanks-onbeperkte-toegang

Weet iemand of Ouderlijk Toezicht in 10.6 beter werkt? Dan moet ik maar eens overwegen om haar MacBook te upgraden…

Bijdrager
    Ezri Dax
    Yost op 04 maart 2011

De puberhersenen van mijn dochter hebben moeite met klokkijken en zich aan afspraken houden. Ik heb echter geen zin om telkens politieagent te spelen. Dus ik dacht, laat ouderlijk toezicht dat maar doen, en ik heb de toegestane gebruikstijden ingevuld en aangezet.

Jammer genoeg zit er een bug in Ouderlijk Toezicht in 10.5: vaak kun je \’s ochtends niet meer inloggen, als Ouderlijk Toezicht je \’s avonds heeft uitgelogd. Ook als je volgens de instellingen de computer weer mag gebruiken. Dan moet een beheerder de computer herstarten voordat hij het weer doet. Dit schijnt vaker voor te komen, maar ik kan geen oplosisng vinden. Zie bijvoorbeeld:

ouderlijk toezicht; surfbeperking ondanks onbeperkte toegang

Weet iemand of Ouderlijk Toezicht in 10.6 beter werkt? Dan moet ik maar eens overwegen om haar MacBook te upgraden…

Ouderlijk toezicht 1.0 werkt wel als een tierelier.:grin:

Bijdrager
    Yost

Je bedoelt zeker dat ik zelf mag blijven opletten? ;-)

Bijdrager
    Ezri Dax

Ja, maar ik snap dat het niet altijd een optie is.:grin:

Bijdrager
    iep

Stekker uit het modem is anders een zeer effectieve en beproefde methode:cool:

Anyway, in 10.6 zijn er wel heel wat wijzigingen aan Ouderlijk Toezicht geweest dus de kans dat het nu fatsoenlijk werkt is groot. Als je een machine met 10.6 ergens tot je beschikking hebt zou je kunnen overwegen om het daar eens mee te testen. Aan de andere kant, 10.6 biedt ook weer andere handige dingetjes en is wat rapper dan 10.5 waardoor het sowieso al de moeite van het upgraden waard is. Uiteraard kun je ook altijd nog wachten tot de zomer, dan komt Lion uit.

Bijdrager
    Nickalicious

Ik had wat bugs enzo in 10.5 met Ouderlijk toezicht en met 10.6 is het nog even slecht imo.

Bijdrager
    Fireman

Ik heb het ook ingesteld, maar na een keer buiten de uren te hebben ingelogd als hoofdgebruiker, komt het verkeersbord niet meer voor de inlog naam te staan.

Hoe kan ik dat veranderen? Zodat het account niet meer toegankelijk is voor de opgegeven tijden.

Dus zodat het werkt naar behoren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.