7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Лукас

Werkt mijn Automator workflow ook op een andere mac?

Hi,

Ik heb een superkleine Automator workflow gemaakt die bestanden verplaatst vanuit /Users/Lucas/Downloads naar /Users/Lucas/Library/Application Support/… Dit werkt prima op mijn mac onder mijn account, maar werkt het ook als ik diezelfde workflow gebruik op een andere mac waarbij het pad bijvoorbeeld /Users/Tim/Library/Application Support/… is? Ik heb helaas geen andere mac beschikbaar om dit te testen.

Zo niet, hoe kan ik mijn Automator workflow aanpassen zodat het wel werkt op elke mac?

Lucas

Geblokkeerd
    Bento

Werk je met absolute of relatieve verwijzingen?

Bijdrager
    Лукас

Lijkt mij vrij absoluut.. Uit je vraag gok ik al dat dat dus niet gaat werken op andere macs? Het enige wat anders is op andere macs is in dit geval de username en de naam van de HD.

Geblokkeerd
    Bento

Maar waarom maak je op die andere mac deze Workflow niet opnieuw aan? Dat is toch niet zo veel werk?
    Als je deze workflow op die andere Mac wilt gebruiken, zal de mappenstructuur ook identiek moeten zijn.

Bijdrager
    Лукас

Ik wil gewoon dat het meteen werkt op een andere mac. De rest van de folderstructuur is niet erg, die is er wel, enkel de username is anders, dus hoe doe ik Automator begrijpen dat ‘ie de username pakt van de account die op dat moment gebruikt wordt en voor de rest het pad volgt?

Bijdrager
    Ir.Bob

Relatieve mappen lukken zo te zien niet in Automator. Ik zou er een Applescriptje van maken:

tell application "Finder"
    	set these_items to choose file with prompt "select files" default location (path to downloads folder) with multiple selections allowed
    	set the_location to path to application support from user domain as string
    	set the_location to the_location & "Steam:SteamApps:common:Cities in Motion 2:Cities in Motion 2:Contents:Data:Maps"
    	repeat with i from 1 to number of items in these_items
    		set current_item to item i of these_items
    		move current_item to the_location as alias
    	end repeat
    end tell

N.b. script is niet getest

Bijdrager
    Лукас

Heb er wat typos uitgehaald en toen werkte het perfect. En ook nog wat error dialogs toegevoegd enzo voor de netheid. Eindelijk leer ik eens AppleScript. Thanks Prof. Dr. Mr. Ir. Bob!

:-D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.