26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Rickje

Werkt GTA S.A. op Mac Mini Intel?

Werkt GTA S.A. op Mac Mini Intel?

Zou ik graag willen weten…

Erg bedankt alvast

Bijdrager
    Nietzman

Ja, mits Windows. Nogal wiedes.

Bijdrager
    Guido Cornet

in boot camp zeker, maar volgens mij is hij er niet voor mac os x.
    Ok vergis ik me?

Bijdrager
    thijsbrg

Ik weet het nog niet, hij werkt zeker niet in OS X maar misschien ook wel niet in BootCamp. Waarschijnlijk niet omdat de videokaart niet voor games gemaakt is. Misschien als je een hoop ram-geheugen hebt dat het werkt.

Bijdrager
    Xserve
    ”thijsbrg”

Ik weet het nog niet, hij werkt zeker niet in OS X maar misschien ook wel niet in BootCamp. Waarschijnlijk niet omdat de videokaart niet voor games gemaakt is. Misschien als je een hoop ram-geheugen hebt dat het werkt.

Je mag die videokaart toch niet onderschatten hoor. Hij heeft een eigen processor en snoept enkel DDR2 geheugen van de Mac mini af. Zo ondersteunt de videokaart in tegenstelling tot de oude videokaart die in de Mac mini PowerPC zat wel Core Image. En er zijn veel minder problemen met de gedeelde videokaarten van Intel dan met die van andere bedrijven.

Bijdrager
    thijsbrg

Ik zeg ook niet dat hij slecht is, hij is zelfs heel goed, alleen is hij heel goed voor video en animatie maar volgesmij kun je met een intergrated-chip toch niet zo goed games spelen. Iemand met een intel-macmini zou het kunnen vertellen.

Bijdrager
    unox
    ”formulefan”

in boot camp zeker, maar volgens mij is hij er niet voor mac os x.
    Ok vergis ik me?

Nee, hij is er niet voor mac.

Bijdrager
    Opblaaskaas

Ik ben benieuwd want ik heb het spel wel maar die heb ik gekocht toen ik nog op Windows zat,
    ik ga zodra ik bootcamp Windows Xp en 2gb ram heb het meteen checken:D

Bijdrager
    Nikita

Dit staat er over op de site:

Minimum Hardware
    1Ghz Pentium III or AMD Athlon Processor
    256MB of RAM
    8-Speed DVD-ROM drive
    3.6GB of free hard disk space (minimal install)
    64MB Video Card (Geforce 3 or better)
    DirectX 9 compatible Sound Card
    Keyboard & Mouse

Recommended Hardware
    Intel Pentium 4 or AMD Athlon XP Processor
    384MB of RAM (the more the better!)
    16-Speed DVD-ROM drive
    4.7GB of free hard disk space (full install)
    128MB (or greater) Video Card (Geforce 6 Series Recommended)
    DirectX 9 compatible Sound Card (Sound Blaster Auidgy 2 Recommended)
    Gamepad with twin axis analog controls
    Keyboard & Mouse

Qua processor en geheugen zal het wel snor zitten, maar qua videokaart weet ik niet of de GMA 950 in de buurt komt (of beter is) dan een GeForce 3. Je kan het allicht proberen natuurlijk, ik denk zelf dat het wel los zal lopen. Desnoods kan de processor het werkt nog overnemen.
    Wel weet ik dat bijvoorbeeld een spel als The Sims 2 dat gebruik maakt van T&L (whatever that may be…) niet werkt met de GMA kaarten van Intel zonder een dijk van een processor (2 GHz minimum in dat geval).

Bijdrager
    Nisei

T&L = Transform & Lighting. Als je GPU dat niet hardwarematig ondersteunt dan zal je CPU dat moeten doen en dat vreet idd nogal wat processorkracht. De GeForce 3 die als minimum wordt aangegeven kan dat wel. Ik vrees dus dat het niet echt super gaat lopen op een Mac Mini.

Bijdrager
    thijsbrg

Dit staat er op de Apple site:

Geïntegreerde grafische voorzieningen
    De Mac mini heeft een grafische processor die in het systeem is geïntegreerd, en die is niet bepaald traag. De Intel GMA950 grafische processor ondersteunt Tiger Core Graphics en de nieuwste 3D-spellen. Hij deelt snel 667-MHz geheugen4 met de Intel Core-processor, wat een ongelofelijke meerwaarde oplevert.

Dit zou betekenen dat het wel zou werken.

Bijdrager
    Nisei

Nee want we hebben het hier over een game die alleen onder Windows draait en dan doet Core Graphics er niet toe maar ben je afhankelijk van DirectX.

Bijdrager
    Rickje

WHahoooo!

Ik had ‘m eerder al geprobeerd maar toen werkte hij elke keer niet…

Nu heb ik een andere manier geprobeerd en nu werkt ie wel! :D Hij draait nog goed ook!
    (niet de hoogste resolutie hoor ;))

Ja, hij werkt met BoothCamp

Bijdrager
    unox

Heb je dan nu een intel, Rick?

Bijdrager
    Len
    ”Nisei”

Nee want we hebben het hier over een game die alleen onder Windows draait en dan doet Core Graphics er niet toe maar ben je afhankelijk van DirectX.

De “nieuwste 3D-spellen” lopen op de Mac allemaal met OpenGL, heeft CoreImage geen ruk mee te maken en zal ook nooit gebruikt worden.

Overigens draaien de “nieuwste 3D-spellen” voor de Mac waarschijnlijk ook niet zo vlot op de GMA950 mini. Doom 3 en Quake 4 zullen echt op hun laagste instellingen gezet moeten worden om nog redelijk te lopen, dus wat Apple daar nu weer uitbraakt…

Bijdrager
    Nisei

Misschien is dit interessant om te lezen. Nieuwe games en Mac Mini gaan niet echt goed samen.

Bijdrager
    himac

GTA SA draait goed op de Macmini.

Ik had er wel een patch voor nodig want hij klapte er eerst bij het menu uit. Daarna een update en daar een patch overheen. Draait als een zonnetje op de Macmini intel core solo!!!

Bijdrager
    Julius de Vries
    ”Rickje”

(niet de hoogste resolutie hoor ;))

Welke resolutie dan?

Bijdrager
    Rickje
    ”unox”

Heb je dan nu een intel, Rick?

Ja heb Intel McMini gekregen 8) :D

Zal morgen eens ff naar de resolutie kijken..! :D

Zal ik die HOT COFEE mod installeren? :P

(Ik ga HIER de resolutie instellingen posten

Bijdrager
    Rayel

Jepz, ik heb s.a. uit getest op een intel imac draait als een zonnetje. Ook quake 4 draait op hoogste resolutie zonder enige hapering.
    Zelfde geld voor half-life2.

Het enige probleem is, dat het wel kan haperen als je een virusscanner instaleerd.

Bijdrager
    Nisei

Ja maar een iMac is geen Mac Mini dus da’s een heel ander verhaal.

Bijdrager
    Len
    ”Rayel”

Jepz, ik heb s.a. uit getest op een intel imac draait als een zonnetje. Ook quake 4 draait op hoogste resolutie zonder enige hapering.
    Zelfde geld voor half-life2.

Het enige probleem is, dat het wel kan haperen als je een virusscanner instaleerd.

Ja, installeer dan ook geen Norton of McAfee. Die brengen zelfs supersnelle PCs op hun knieën. Dan kun je nog beter geen virusscanner installeren, met een virus ben je beter af.

Hier heb je een mooie:
    http://free.grisoft.com/

Of een van Appletaart:
    http://www.avast.com/

Beide scanners zijn gratis, beter dan Norton of McAfee wat opsporen van virussen betreft en zeer snel.

Bijdrager
    Xenophon

Ik zou voor een veel simpelere oplossing gaan: als je Windows gebruikt alleen om te gamen: schakel je netwerkadapter uit in apparaatbeheer: zeker weten dat je geen virus binnenkrijgt!

Bijdrager
    Rickje

Resolutie = 1024x768x17
    FX Quality = Medium

Volgens mij maakt het niet zo erg uit hoe je instellingen zijn.. GTA spellen hebben vaak heel weinig opties om het mooier of soepeler te laten draaien….:P

Bijdrager
    Nisei

Haha, ja met die instellingen geloof ik wel dat het lekker loopt.
    Da’s wel zo’n beetje de laagste norm die je tegenwoordig voor games kunt hanteren.
    Niks negatiefs over je Mac Mini hoor, het is een prachtig ding. Maar voor games zou ik toch wat anders kiezen.

Bijdrager
    Rickje

Maar dit was binnen bereik (qua geld :wink: )

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.