30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 45)
  • Q:
    Bijdrager
    FourMoreThings

Werkt Apple al aan OS X 10.10.3

Nu 10.10.2 uit is vroeg ik me af of Apple al hard aan het werk was aan 10.10.3 en wanneer we het kunnen verwachten. Op mijn Mac vertoont mijn installatie van 10.10.2 zeer instabiel gedrag en ik overweeg dan ook om terug te gaan naar Mavericks. Echter voordat ik die stap neem wil ik weten of het de moeite waard is om het nog even aan te kijken en te wachten op 10.10.3.

Mijn (schone) installatie draait zo beroerd dat het een wonder is dat ik dit topic heb weten te starten.:(

Bijdrager
    fred44nl

ze beginnen meestal aan een volgende versie, nog voor dat de laatste is vrijgegeven.
    hoe lang we nu weer moeten wachten, dat weet niemand.

maar wat is er allemaal aan de hand ??
    controleer de smart-status es met http://volitans-software.com/smart_utility.php

en wat zegt EtreCheck ??
    http://etresoft.com/etrecheck

Bijdrager
    Buzz

Als een werkelijk compleet schone installatie al beroerd werkt is er vrijwel zeker iets met je hardware aan de hand.

Bijdrager
    KarelWillem

Apple werkt al aan 11. Zoveel is zeker.

Geblokkeerd
    Anoniem

Kan niet wachten op OS 11. Tijd voor een nieuw hoofdstuk.

Bijdrager
    Free_ltd

Heb eigenlijk ook al spijt van de Yosemite. Tot nu toe de 10.10.2 erop, maar toch nog af en toe probs met wifi. Maar heb hier 2,4 en 5ghz, en dan nog een wifi repeater. Als ik dan ff wissel, dan gaat het weer.

Maar voor de rest nog geen probs tegen gekomen. Buiten het feit dat ik vind dat hij tergend draag opstart.

Bijdrager
    puccini

Wanneer zou OS 58.3 komen denken jullie ?

Bijdrager
    FourMoreThings
    Buzz_D op 31 januari 2015

Als een werkelijk compleet schone installatie al beroerd werkt is er vrijwel zeker iets met je hardware aan de hand.

Ik dacht dat de hardware van Apple zo goed was dat daar nooit wat mee aan de hand kon zijn?

Moderator
    Night

Als Yosemite inderdaad zo beroerd draait als je doet voorkomen, kan het aan twee dingen liggen:
    • hardware is defect (alles wat gemaakt kan worden, kan ook kapot, zelfs als er een Apple opstaat)
    • software is slecht geïnstalleerd (Maak een goede TimeMachine backup, doe een clean install en zet de TimeMacine backup terug; hier wordt naar gevraagd bij de installatie)

Bijdrager
    koen
    FourMoreThings op 31 januari 2015

Ik dacht dat de hardware van Apple zo goed was dat daar nooit wat mee aan de hand kon zijn?

Alles kan kapot, zelfs een harde schijf in een Mac.

Bijdrager
    Buzz

Fourmorethings: Je gaat er volgens die logica dus vanuit dat de software van Apple tegenwoordig zo beroerd is dat je met een schone installatie op perfecte hardware nauwelijks een topic op dit forum kan starten. Wonderlijk.

Bijdrager
    IsSidha

@FourMoreThings: Ik zou als ik jouw was inderdaad terug gaan naar Mavericks, dat is een wonderlijk systeem dat alle problemen oplost:-x
    Daarom moet ik dan vaststellen dat mijn hardware helemaal kapot moet zijn want Yosemite heeft bij mij nog geen enkel probleem gegeven.

Bijdrager
    FourMoreThings

Met Firefox draait het al beter, maar Safari was echt een ramp, dat crashte om de haverklap en trok dan het hele systeem mee. Voor een kwaliteits-OS moet je dan ook bij Windows zijn.

Moderator
    Night

@fourmorethings: Waarom stap je dan niet over? Je kan prima Windows op een Mac installeren hoor;-) Hoef je niet eens nieuwe hardware te kopen.

1. Boot up with original Mac OSX DVD.
    2. When installation of OSX starts you will have the menu available.
    3. Go to disc utilities – delete all partitions to one or two drives as you prefer (two drives if you want a C and D drive). Partition the drives to FAT. (Otherwise the windows installation cant find a valid installation drive)
    4. Stop the OSX installation.
    5. Switch DVD to Windows install DVD – This can be tricky. Upon reboot hold down eject key – switch DVD and force close with power button.
    6. Upon reboot hold down ALT key.
    7. Select Windows CD.
    8. Start the installation.
    9. Select which drive to install to.
    10. Use only Window7 or higher for they suppert EFI boot
    11. When windows is running (several reboots -switch to Mac DVD in windows environment) – go to bootcamp folder.
    12. Install Bootcamp using the bootcamp setup file.
    13. After reboot – insert Windows DVD and start installation again. This installation will be considered as an upgrade.

Two finger scroll works just fine. The keyboard layout is exactly as you see.
    Don’t know if all your other mac hardware works (Apple TV – Mac Mini server).

The downside is.. (if you are used to normal PC)
    • No page up and page down, print screen or Pause Break buttons
    • Extreme virus and malware vulnerabilities; don’t proceed without buying a market-leading antivirus program
    • Your Apple software won’t work under Windows; you’ll have to buy new software

Benefit…

• Runs/performs even better than OSX
    • All internal hardware in your Mac performs just fine.
    Bijdrager
    FourMoreThings

Sommige apps zijn namelijk niet voor Windows. Licentie beleid Microsoft is ook complete onzin. Je wordt nogal gedwongen de nieuwste OS’s te nemen, terwijl ik veel liever een wat ouder OS neem (dat werkt immers prima, waarom nieuwer?). Bovendien wil ik Apple een kans geven, ik heb het immers nog niet zo lang. De tijd die ik het heb heeft Apple me overigens zwaar teleurgesteld. Een premium merk? Dat geldt misschien voor de hardware en het design maar niet voor de kwaliteit van de software. Met 10.10.2 zijn bijvoorbeeld nog steeds mensen met Wifi problemen, zie ook OS X 10.10.2 Wi-Fi Issues Continue for Some Mac Users.

Bijdrager
    TheBigZ

Besturingssystemen zonder problemen bestaan helaas niet…
    http://www.google.nl/search?q=%22windows+8.1%22+wifi+problem

Bijdrager
    FourMoreThings
    TheBigZ op 01 februari 2015

Besturingssystemen zonder problemen bestaan helaas niet…
    http://www.google.nl/search?q=%22windows+8.1%22+wifi+problem

En dat ligt aan de routers / externe kastjes of aan Windows?

Bijdrager
    TheBigZ

Als je het over netwerkproblemen wilt hebben, dat kan aan van alles en nog wat liggen. In een flink aantal gevallen ook aan het “apparaat” dat tussen de stoel en het toetsenbord zit.

Bijdrager
    FourMoreThings

Maar goed, daar ging het niet over. De vraag is wanneer we 10.10.3 kunnen verwachten.

Bijdrager
    SMTR
    FourMoreThings op 01 februari 2015

De vraag is wanneer we 10.10.3 kunnen verwachten.

Dat weet niemand hier.

Bijdrager
    FourMoreThings
    SMTR op 01 februari 2015

De vraag is wanneer we 10.10.3 kunnen verwachten.

Dat weet niemand hier.

Ongeveer? Hoeveel tijd zat er tussen 10.9.2 en 10.9.3?

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    FourMoreThings

+- 3 maanden. Nou ben benieuwd!

Bijdrager
    koen

Dan heb je tijd genoeg om uit te vogelen waarom je Mac zo langzaam is (zie ook de post van Fred Flintstone hierboven).

Bijdrager
    FourMoreThings
    koen op 01 februari 2015

Dan heb je tijd genoeg om uit te vogelen waarom je Mac zo langzaam is (zie ook de post van Fred Flintstone hierboven).

Hij is helemaal niet langzaam(n)

Bijdrager
    Buzz

Ik kan je één ding wel vertellen: Als je denkt dat je Apple een kans geeft door door te modderen en al je hoop op 10.9.3 te vestigen dan ben je erg verkeerd bezig.

Bijdrager
    FourMoreThings
    Buzz_D op 01 februari 2015

Ik kan je één ding wel vertellen: Als je denkt dat je Apple een kans geeft door door te modderen en al je hoop op 10.9.3 te vestigen dan ben je erg verkeerd bezig.

Als je nog meer te vertellen hebt hoor ik het ook graag!

Bijdrager
    fixar

Nee, hij crasht juist heel snel;)

succes!

Bijdrager
    koen
    koen op 01 februari 2015

Hij is helemaal niet langzaam(n)

Instabiel dan. Je weet heus wel dat ik dat bedoel, met je vingertje. Zoek het dan zelf maar uit als je geen hulp wilt hebben.

Bijdrager
    TheBigZ

Ga zo door, FourMoreThings, wij pakken de chips er alvast bij!(y)(y)(y)(y)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 45)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.