6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Werkoppervlak IB in XCode4 vergroten?

Is er een manierr om het werkoppervlak dat IB in XCode4 heeft te vergroten? Op mijn MacBook (13″) is nu vaak maar een deel van het venster zichtbaar, hetgeen het lastig maakt om alle UI elementen op hun plaats te krijgen en de juiste connecties te maken.

Inactief
    Anoniem

En het antwoord: Dubbelklikken op een .xib file in Xcode opent het in een nieuw venster.

Bijdrager
    Verwijder

Ik dacht dat je dat hier al gelezen had.

Inactief
    Anoniem

Haha, ja. :innocent:

Inactief
    Anoniem

Het blijft trouwens lasting op zo’n klein scherm, zelfs wanneer de nib in een apart venster wordt geopened. Ik moet constant de File Inspector (rechts) openen om UI elements in het venster te slepen, dan weer sluiten om ze op hun plaats te krijgen (omdat de File Inspector overlapt met een deel van het venster). Dan de File Inspector weer openen om allerlei instellingen in te typen voor een element, en weer dicht om te kijken of het er goed uitziet, etc etc.

Ik begrijp dat het op een klein scherm inderdaad wat moeilijker is, maar kan dit nu echt niet wat handiger? Terug naar Xcode 3?

Bijdrager
    Verwijder

Ik heb Xcode 4 niet maar afgaand op de plaatjes in de handleiding verschilt het niet veel van IB van Xcode 3, daar heb je ook een Library en Inspector al zijn die iets smaller. Kan je de breedte van de Utility Area (rechts) veranderen?
    Xcode 3 werkt overigens niet met Mac OS X 10.7 Lion.
    Je zou de volgorde van werken kunnen veranderen. Sleep eerst alles wat je nodig hebt in het venster, zet dan alles op de goede plek en ga daarna alle instellingen doen. Het is dan wel wat lastiger om bij te houden wat je al gedaan hebt maar je kan dan instellingen voor hele groepen doen.
    Als je echt schermruimte te kort komt dan zal je er wat bij moeten kopen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.