7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Pat P

Werkmap OS X

Beste mensen,

Bestaat er in Mac OS X of is er een app / download voor zoiets als in windows een “werkmap” genoemd wordt??
    Ik werk namelijk veel met excel files en zou die graag automatisch willen synchroniseren als er wat wijzigingen plaats vinden
    met die files op bv mijn USB stick.

Bij voorbaat dank

Bijdrager
    Wijtze

Je bedoelt dat je op verschillende locaties (macs) aan deze bestanden werkt?

Dan zou ik eens naar DropBox kijken, dit is een programma dat zich als map in Finder nestelt en synchroniseert met andere locaties waar je je dropbox hebt in gesteld. De bestanden zijn dan ook via internet te bereiken.

Bijdrager
    stavos

Inderdaad, Dropbox! Je begint met een account van 2 GB, maar met referals kan je dat in stappen van 250 MB gratis upgraden (met een maximum van 8 GB). En door een account aan te maken via de link in dit bericht, heb je de eerste extra opslag al te pakken. Voltooi je aanmelding, volg de tutorial en installeer de benodigde software op je Mac en je krijgt opnieuw 250 MB extra.:cool:

Bijdrager
    Pat P

Ik heb net even gekeken op de site van dropbox, maar dat is een soortje van iclood variant lijkt me. Wat ik eigenlijk echt zoek is net als in windows een werkmap aanmaakt op b.v. je USB stick of externe schijf en daar je (in mijn geval excel documenten) naar kopieert. Vervolgens zal als je je harde schijf of usb stick weer aansluit op je computer deze automatisch of handmatig kijken of er in een van de documenten, zowel de originele als die in de werkmap wijzigingen zijn aangebracht en deze dan bijwerken, zodat je altijd documenten hebt met exact dezelfde inhoud. En zo’n map of app kan ik voor Mac OS x niet vinden…

Bijdrager
    stavos

Klopt, Dropbox is een cloud dienst. Maar waarom heb je de voorkeur voor een USB stick boven een online dienst? Die stick kun je kwijt raken / vergeten / beschadigen / enz. Een cloud dienst is via internet altijd toegankelijk, maar de bestanden zijn ook offline te beheren. En het is systeem onafhankelijk.
    De Werkmap mogelijkheid onder Windows is, onder meer door de komst van cloud diensten, inmiddels al een achterhaalde functie.

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Met de Dropbox software kan je een map op jouw computer koppelen aan Dropbox. Je hebt dan geen web interface nodig.

Bijdrager
    stavos

Klopt, maar ook zonder die software is je Dropbox toegankelijk. En dat is in sommige situaties wenselijk (denk aan een werk-pc waar je zelf geen software mag installeren).
    Als je wel in de mogelijkheid bent om die software te gebruiken, komt dat wel aardig dicht in de buurt van de Werkmap die Windows biedt. Alleen dan via internet in plaats van een USB stick.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.