4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    wbreeman

Werking Mail

hoi,

Sinds enige tijd heb haalt Mail heel onregelmatig mijn mail binnen. Meestal moet ik Mail afsluiten en dan weer openen en dan komen allerlei berichten binnen. Instellingen staan op Gelijk Binnenhalen en kan niets vinden wat dit veroorzaakt. Het is op IMAC en Macbook. Op Iphone geen problemen dus het is echt OS mail. Ik laatste versie van Catalina 10.15.7  Ook laden attachments vaak niet, wat ik ook doe. Als ik dan via Outlook probeer lukt alles wel, maar op een of andere manier heeft hij daar maar 1 map van IMAP gesynchroniseerd ipv alle 20 submappen. Wie heeft er voor beide problemen suggesties? Alvast dank !  Wim

Bijdrager
    sedikit

Ik heb in beperkte mate een gelijksoortig probleem in mijn (Apple) Mail. Daarin staan behalve de account van mijn provider, ook de accounts van Google, Outlook en iCloud. De enige die een probleem heeft is mijn provider-account:

Daarvan krijg ik af en toe, uren te laat, de mails binnen, Ik merk dat, wanneer ik in de menubalk/Postbus/haal alle nieuwe post op kies . Ik krijg dan soms plotseling mails binnen die al twee uren eerder verzonden waren…

Mijn Voorkeuren zien er waarschijnlijk anders uit (Mavericks), maar komt op hetzelfde neer. Ik  heb in Mail/Voorkeuren/Algemeen/Zoek naar nieuwe berichten, eerst elke 5 minuten, daarna Automatisch geprobeerd: geen oplossing. Heb het nu op Elke minuut staan; voorlopig ok

Provider/helpdesk raadde mij aan het wachtwoord te veranderen. Nog niet gedaan.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door sedikit.
    Bijdrager
    GoeieDag

@wbreeman: over welke mail provider(s) heb je het?

Bijdrager
    wbreeman

Voor zover bedankt allemaal vd reacties. Ik ga de 1 minuut optie eens proberen.  Wachtwoord heb ik idd al veranderd: geen succes. En met betrekking tot de vraag van Goeie dag: Merkwaardig genoeg gaat het alleen om mijn iCloud mail. De rest werkt probleemloos. Ik heb nog 2 werkmail, een gmail en een Caiway mail.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.