18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    pepijn-paans

werkgeheugen oudere iMac

hallo,
    ik heb een iMac die zeer traag is, zit ook maar 1GB aan werkgeheugen in en ik ga er wat meer in stoppen, alleen ik weet niet precies welk geheugen ik hebben moet en hoeveel er maximaal in past!
    kan iemand mij een handje helpen ?

momenteel zit er 1GB DDR2 SDRAM in 667 MHz

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Hansi2124

Download het programma MacTracker. Daar kan je precies zien wat je moet hebben voor ieder type Mac.

Bijdrager
    pepijn-paans

thanks

Bijdrager
    pepijn-paans

ik moet deze geheugen latjes hebben : 200-pin PC2-5300 (667MHz) DDR2 SO-DIMM

iemand een goed linkje waar ik ze kan kopen een beetje verdelig maar wel goede kwaliteit ? (mocht het duurder zijn ook niet erg als het maar goed is)

Bijdrager
    Brandgoose

MacStuff. Pas zelf 2 GB ram bijgekocht voor een iMac uit 2007.

Bijdrager
    RobinProductions
    Bijdrager
    Soulshaker

Elke alu imac met zwarte achterkant kan tot 4GB geheugen aan (sommige modellen tot 6GB)

Bijdrager
    RobApple

iMac/Aluminium kast:
    Type geheugen: PC2-5300 DDR2 SDRAM 667MHz SO-DIMM 200-pin
    Max. 6 GB 667MHz iMac Intel Core 2 Duo 2.00 GHz 20-inch (Al) (07.08.2007-28.04.2008)
    MA876 iMac7,1
    Max. 6 GB 667MHz iMac Intel Core 2 Duo 2.40 GHz 20-inch (Al (07.08.2007-28.04.2008)
    MA877 iMac7,1 – A1224
    Max. 6 GB 667MHz iMac Intel Core 2 Duo 2.40 GHz 24-inch (Al) (07.08.2007-28.04.2008)
    MA878 iMac7,1
    Max. 6 GB 667MHz iMac Intel Core 2 Duo Extreme 2.80 GHz 24-inch (Al) (07.08.2007-28.04.2008)
    iMac Extreme iMac7,1

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    SunKeeper

Pfff, ik wordt zo moe van die taalfiguren. Get a life.:slant:

Bijdrager
    RobApple

@pepijn-paans. Nee, is Kingston ValueRam, kan problemen veroorzaken. Is niet geschikt voor Apple.

Bij elk geheugen, dat je voor een Apple computer koopt, erop letten, dat het voor Apple computers geschikt is. PC geheugen kan ook in een Apple passen en andersom, maar b.v. niet KVR, dat is voor PC’s.

Dus: Apple compatible/Apple tested, anders zou ik het niet kopen is mijn advies.

Voordat er reacties gaan komen dat KVR wel werkt in een Apple, dat is dan meer toeval, KVR is niet getest voor Apple, KTA (Kingston Tested Apple) is wel getest.

Samsung, Hynix, Nanya en Micron zijn de merken, die Apple af fabriek standaard levert. Iedere module wordt apart getest, voordat deze de fabriek verlaat.

Deze topmerken werken altijd. Andere ook, maar let op bij aankoop: Apple compatible of Apple tested, die voldoen aan de Apple normen.

Apple computers zijn gevoeliger/nauwkeuriger m.b.t. RAM geheugen dan PC’s.

Bijdrager
    pepijn-paans

zou iemand mij dan misschien een linkje willen geven voor een pagina met 2 latjes van 2GB (totaal 4GB dus) waar ik het ook direct kan bestellen ?

Bijdrager
    Hansi2124

Jij hebt toch ook toegang tot Google?

Bijdrager
    pepijn-paans

ja maar ik ben een beetje een leek wat betreft ram, dus wil het zekere voor het onzekere nemen

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb deze voor je gevonden:
    http://www.macstuff.nl/product_info.php?products_id=3495

Zijn geschikt voor jouw iMac zoals je kan lezen.
    Als je 4GB wil, moet je dan wel 2 keer zo’n DIMM aanschaffen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.