12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    PowerMacje

Werkgeheugen iMac 20"

Ik heb hier staan:

iMac 20″ 2,4Ghz (Early 2008) met 3GB geheugen als volgt:
    – 1GB 800Mhz DDR2 SDRAM
    – 2 GB 800Mhz DDR2 SDRAM

Nu merk ik dat als ik wat zwaardere taken uitvoer op mijn Mac het geheugen volloopt.
    Daarom wil ik graag het reepje van 1GB vervangen door bij voorkeur een van 4GB, zodat ik in totaal 6GB geheugen heb.

Is dit mogelijk? De ene website zegt dat er hooguit 4GB in mijn iMac gaat, en de andere zegt dat 6GB geen probleem…

Bijdrager
    chatsmit

Indien je modelnummer klopt, kan het volgens de apple site zelf max. 4GB aan:
    http://support.apple.com/kb/SP485

Bijdrager
    chatsmit

Ah dan zijn we nu even ver als de topic starter:-)

Als ik verder lees op die site staat er:

How do you upgrade the RAM in the “Aluminum” iMac models? How much RAM of what type do these systems support?

The “original/Mid-2007” models and the “Early 2008/Penryn” offically support 4 GB of memory but unofficially support 6 GB, the “Early 2009” models support 8 GB of memory, and the “Late 2009” and “Mid-2010” models support 16 GB of memory. Upgrading the memory in all of these Aluminum iMac models is quick and easy, but different lines use different types of memory.

Dus antwoord is: officieel 4GB ondersteuning, maar 6GB werkt ook

Bijdrager
    Trat

Gaat het om een iMac7,1 of een iMac8,1 (kun je zien bij ‘Over deze Mac > Meer info’)?

Bijdrager
    Pieterr

@Trat: iMac8,1. De iMac7,1 komt uit 2007. Maar ook daar zou je 6GB in kunnen stoppen (volgens everymac).

Bijdrager
    youp

ik heb een imac 5,1 met 2gig maar dat vind ik ook weinig. kan er meer in en waar haal ik dat?

Bijdrager
    Pieterr

@youp: Zoek je eigen Mac even op in dit lijstje en je weet hoeveel erin kan.

Bijdrager
    youp

oke, er kan 4gig in, waar kan ik dat kopen?

Bijdrager
    Trat

@Pieterr
    Everymac is een respectabele site: als zij dat zeggen geloof ik dat graag.

Bijdrager
    Pieterr

@Trat: Ik ook.

@Youp: Kijk hier eens. Selecteer op “Geheugen Specificatie: PC2-5300 (DDR2-667)“. Of kijk in een van de vele geheugentopics op het forum.

Bijdrager
    Trat

Dat er meer geheugen in een Mac kan wil overigens niet altijd zeggen dat hier ook echt aanspraak gemaakt wordt door de machine / het OS.

Ik heb hier een MacBook Pro staan waar volgens Apple maar 3GB max in kan. In feite (everymac stelt dit ook) kan er 4GB in. Echter, er zal maar maximaal 3GB worden aangesproken. Het voordeel wat je dan wel hebt is dat je systeem de (niet noemenswaardige) voordelen van een matched pair kan gebruiken van het dual channel geheugen…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.