6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    remisc

werkgebied / document grootte aanpassen aan illustratie

ik ben bezig met een groot aantal illustraties. die worden in containers geplaatst met een wisselende groottes.
    kan je in illustrator het werkgebied automatisch? verkleinen aan de maat van je illustratie?

Je kan met de hand je documentgrootte aanpassen, maar dat is een heidens karwei….

iemand een idee ???

Bijdrager
    Betinker

Dan kan inderdaad in CS4

> Documentinstellingen > Tekengebieden bewerken > Tekengebied aanpassen aan illustratiegrenzen

Moderator
    Night

Ik denk dat TS bedoeld dat het automatisch gaat;)

Bijdrager
    MarcelV

Hallo Remisc,

Worden je illustraties in Indesign geplaatst ?..
    Je kan als je daar de illustraties binnenhaalt ook een option vilnkje aanklikken.
    Hierdoor zie je verschillende import options. Misschien is een van deze options voor jouw bruikbaar, hierdoor hoef je niets aan je illustraties te doen .. :o)

Marcel

Bijdrager
    hopsa

Ik denk dat Betinker bedoeld dat je daar een handeling van kan maken? En zodoende het automatisch hebt?

Zo ja: let op bij handelingen aanmaken, dat je een menu-item moet invoegen en niet net als Photoshop moet uitvoeren. Succes

Bijdrager
    remisc

yep. er moeten een heleboel illustraties in indesign inlopen, dat gaat automatisch.
    het probleem zit erin dat de illustratie in een kader staat met lijndikte, door dat beetje lijndikte geeft het problemen.
    het tekengbied aanpassen met een handeling scheelt heel veel werk. zeker omdat dit regelmatig terugkomt.

zal eens een tryout versie CS4 proberen :)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.