8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Werkende inhoudsopgave in PDF

Hallo,

Misschien een vraag die reeds is gesteld, maar ik kwam nergens op uit…
    Hoe zet ik een docx bestand om naar pdf waarbij de automatisch gegenereerde inhoudsopgave in word ook word omgezet in werkende links?
    In word gebeurt dit omzetten heel leuk, maar zonder werkende inhoudsopgave….
    Heb schijnt met pages te kunnen, maar dat heb ik niet…
    Ik bezit wel Adobe acrobat Pro. Hier heb ik de functie echter niet in kunnen vinden.

Groetjes Stefan

Bijdrager
    streeff

Ik heb het antwoord niet direct voor Word (vanuit InDesign daarentegen…), maar als het kan is het beter om het vanuit Word te doen, dan hoef je die index niet elke keer erin te zetten als je een pdf hebt geexporteerd.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Links in Word worden niet geëxporteerd naar PDF-bestanden (de kleuren van de links weer wel, dat maakt het nog handiger … ) dus het gaat op die manier niet lukken. Als het een eenvoudig Word-document is en je hebt Pages, kun je het daarin importeren en dan omzetten naar PDF, dan heb je wel werkende links.

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Maar ik zei juist dat ik geen Pages had^^ is er nu daadwerkelijk geen eenvoudige manier om dit te fixen… behalve een windhoos te pakken en daarmee word op te starten en naar pdf om te zetten?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik denk dat ik daar overheen gelezen heb vanwege het gebrek aan een hoofdletter;)

Laat ik het dan anders zeggen: Als het een eenvoudig Word-document is, kun je het openen in Teksteditor en dan omzetten naar PDF, dan heb je hopelijk* wel werkende links.

* Ik heb dit niet getest:)

Bijdrager
    Beech

Als je Adobe Pro hebt moet het mogelijk zijn die te koppelen met Word (ergens in de taakbalk van Word, Powerpoint, etc.), je krijgt dan Adobe-icoontjes in je taakbalk. Als je klikt op Maak pdf dan worden alle links in je pdf actief, ook de inhoudsopgave. Ik werk nog met Office 2003 en Adobe Acrobat 7.0, ik weet niet of het de nieuwere versies ook zo gaat.

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

@Beech, dit klinkt als DE oplossing… enkel ben ik wel nieuwsgierig hoe je dit bij word 2003 functionerend hebt gekregen en wat je allemaal aanklikt alvorens op te slaan naar pdf. Ik heb even vlug in Word gekeken maar kom niet echt iets tegen….

Bijdrager
    Beech

Bij mij is het: Werkbalken aanklikken, helemaal onderaan staat de mogelijkheid PDF maker 7.0. Die vink ik aan en de symbolen komen in de werkbalk. Als je een worddocument hebt waar je een pdf van wilt maken dan klik je op één van die symbolen (bij mij 3).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.