3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    berndlehmann

Werken met foto's op externe schijf

Ik heb circa 9.000 foto’s op mijn IMac (OS X 10.5 Leopard). Omdat mijn IMac kuren vertoont heb ik de iPhoto Library als kopie extern opgeslagen. Nieuwkoop heb ik nog even uitgesteld en werk voorlopig op mijn een MacBook Pro (6.2).
    Is het mogelijk vanuit een MacBook Pro met de externe Library te werken ZONDER dat ik alle 9.000 foto’s naar mijn MacBook verplaats?
    Ik heb een poging gewaagd, maar hij moet alle foto’s gereed maken voor het nieuwe iPhoto, wat nogal wat tijd kostte en niet voltooid werd door een of ander probleem.

Sleutelbeheerder
    Night

In principe is dat gewoon mogelijk, mits de iPhoto versies gelijk zijn op je iMac en macBook.
    Je start dan gewoon iPhoto op met de optie toets ingedrukt, kiest ‘other Library’ en selecteert dan de Library op de externe disk.

Als je op je MacBook een nieuwere versie van iPhoto hebt staan, zal iPhoto eerst de gehele Library willen updaten. Het probleem hiervan is, dat deze aangepaste Library dan niet meer door de oudere iPhoto op je iMac gebruikt kan worden.

Als deze update problemen geeft (zoals jij beschrijft) kan het nodig zijn de Library te repareren door iPhoto deze opnieuw op te laten bouwen. Dat kan door iPhoto op te starten terwijl je de command en optie toets tegelijk ingedrukt houdt.

Hier zitten echter wel wat haken en ogen aan. Lees daarom eerst even dit Apple Support Document door.

Bijdrager
    berndlehmann

Mijn hartelijke dank! Het is gelukt!!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.