12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    sielien

werken met domain.sites op twee computers

Wat ik wil is werken op de twee computers aan de zelfde websites.
    Ik moet beginnen vanaf scratch. Mijn sites staan wel op het web.
    Inmiddels heb ik begrepen dat ik daar niet meer bij kan komen en dat ik ze opnieuw moet maken.
    Het zij zo, soit.
    Maar om nooit meer in een situatie te komen dat ik alles kwijt ben, wil ik eerst de voorbereidingen goed hebben.
    Wie helpt mij daarbij.
    Mijn plan is om het bestand domain.sites (wat iweb aanmaakt voor al je sites) te plaatsen in dropbox.
    Ik heb begrepen dat wanneer je eenmaal vanuit die positie het bestand opent, iWeb de volgende keer weet waar het weer te vinden.
    Dit fenomeen ben ik nu aan het onderzoeken :
    het bestand staat nu op de plek waar iWeb het normaal neer zet :
    in de bibliotheek/application support/iWeb/domain.sites2.
    Wanneer ik dit open door dubbelklik, opent iWeb zich met het menu blad ‘nieuwe pagina’. Niet met mijn website.

Wat gebeurt er, wat gaat er fout, wat heb ik gemist?

Kan iemand mij op het goede spoor zetten?

Bijdrager
    Ir.Bob

iWeb synchroon houden tussen twee computers is vrijwel niet te doen. Dan kun je echt beter gaan uitkijken naar een ander software pakket.

Weet je zeker dat je het bestand in de goede bibliotheek hebt gezet, dus die in je thuismap? En kijk ook even of de permissies op het bestand goed staan: Bestand selecteren -> cmd-i -> onderaan moet jouw gebruikersnaam staan met lees- en schrijfrechten.

Bijdrager
    whispering

Ik begrijp uit je verhaal dat jouw site nog wel online staat, maar dat je niet meer bij de orginele bestanden kunt komen. Een tijd geleden heb ik wel eens het programmaatje ‘Site suiker’ gebruikt.
    Daarmee kun je een complete site downloaden naar jouw eigen computer. Hoe slim dat programma is weet ik niet. Maar misschien de moeite waard om het eens te proberen.

http://www.sitesucker.us/mac/mac.html

Moderator
    unSOUND
    whispering op 18 februari 2012

Ik begrijp uit je verhaal dat jouw site nog wel online staat, maar dat je niet meer bij de orginele bestanden kunt komen.

Dan zou ik de openings-post toch nog maar eens op je gemak lezen…:wink:

Bijdrager
    KarelWillem
    sielien op 18 februari 2012

…Wat gebeurt er, wat gaat er fout, wat heb ik gemist?…

Dit:

iweb werkt niet voor multiple websites met Lion?

Bijdrager
    KarelWillem
    whispering op 18 februari 2012

…Een tijd geleden heb ik wel eens het programmaatje ‘Site suiker’ gebruikt….

Zoet hoor.

Mooi hè, dat auto-correct.:wink:

Zal vast site-sucker zijn, o.i.d.?

Bijdrager
    whispering

Het is inderdaad site-sucker. Enfin, de link staat eronder.
    Wat betreft het geschetste probleem zou het aardig zijn als er een oplossing zou zijn die automatisch werkt. Zonder het steeds moeten verplaatsen van het iweb bestand.
    Apple is mooi spul, maar soms erg irritant als zij bepalen hoe iets moet werken volgens hen.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb nog nooit een iWeb bestand moeten verplaatsen. Tenzij ik het zelf wil……

Bijdrager
    KarelWillem

Inderdaad. Helemaal waar.

iWeb is nooit gemaakt om meer dan één losse site te beheren.
    Dat was nooit zo, en dat is nog steeds niet zo.

Wil je dat wel, of wil je bestanden buiten iWeb beheren, dan moet je aan het ‘rommelen’.
    Dat is feitelijk niet het probleem van Apple.

Maar erg lastig is het niet met
    http://dl.dropbox.com/u/20171899/xx%20Open%20iWeb.app.zip

Bijdrager
    whispering

Daar was ik ook op uitgekomen. Het is wat tricky inderdaad, maar het werkt wel. En in dit geval lijkt het mij een aardige oplossing omdat je het iweb bestand in de Dropbox kunt laten staan, zonder het steeds handmatig te hoeven bijwerken.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is absoluut niet ‘tricky’.

Ik beheer er nu 20 sites dagelijks mee, zonder ook maar één fout.

Bijdrager
    whispering

En het aardige is dat je de gewenste website er naar toe kunt slepen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.