19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    MEEUW

Werkbare printer

Beste Apple fan’s,

Ik ben op zoek naar een printer die alle controles doet bij het afsluiten en niet bij het opstarten.
    Printer uitlijnen, cardigers reinigen, printer controle, controle printkop, etc etc.
    Alles wat ik heb gehad al bij het “even” scannen of ” even” iets printen.

Want elke keer als ik even wat wil doen dan word dat niet even, dan word dat een gevecht met de printer.
    En natuurlijk kunt u zeggen : Dan zou je eerder moeten beginnen met printen.
    Maar waarom print een printer niet gewoon?

Kent iemand zo’n printer? Of kent u iemand die bij een printer fabrikant werk ?

Of weet u een correcte oplossing ?
    De verdere eisen maken niet uit, dan heb ik 3 printers. 1 voor even wat te doen(snel scannen en printen), 1 voor 20 min later te kunnen printen en 1 voor reserve:)

Ideale oplossing toch ala 2014 ;).

Bijdrager
    belfortmac

Vraag me af wat voor een printer je hebt dan!.
    De meeste printers doen dit om de zoveel tijd, en niet bij het opstarten.
    Ik werk al jaren met Brother printers, en die hebben dit fenomeen in ieder geval niet!

Bijdrager
    poing

Brother laser printer kopen he;)

Bijdrager
    SMTR
    MEEUW op 03 november 2014

Beste Apple fan’s,

Ik ben op zoek naar een printer die alle controles doet bij het afsluiten en niet bij het opstarten.
    Printer uitlijnen, cardigers reinigen, printer controle, controle printkop, etc etc.

Denk eens even na… Het heeft toch helemaal geen zin om dat soort zaken uit te voeren wanneer je de printer uitzet…. Geen enkele fabrikant zal zo dom zijn om een printer zo te ontwerpen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Gewoon de printer aanlaten. Hier staan ook 3 printers, en die staan allemaal 24/7 aan. “Snel” scannen is een kwestie van document er op leggen, en het scan programma op de computer openen. Printen is een kwestie van het ⌘P toetsen. Sneller kan haast niet. Af en toe printkoppen schoonmaken is wel aan te raden natuurlijk.

Bijdrager
    sedikit

Ik heb een Canon Pixma IP4300 en een Canon Pixma IP7250. De eerste is een prima printer, niet meer verkrijgbaar. Die maakt pas de koppen schoon als ik dat wil. De tweede printer de Canon Pixma IP7250 was een stuk duurder en recenter (“moderner”). Maar…..bij iedere printopdracht maakt hij de koppen (ongevraagd) schoon. Dat kost veel tijd en inkt. Het zou me niet verbazen dat Canon dat met opzet doet t.b.v. de (dure) cartridges die je dan weer moet kopen. Want in tegenstelling tot de IP4300 zijn de cartridges niet navulbaar. De enige oplossing is, zoals Waffle hierboven zegt, de printer aan laten staan.
    Conclusie: koop in ieder geval niet de Canon Pixma IP7250!!!

Bijdrager
    MEEUW

Allereerst bedankt voor jullie reacties.
    @sedikit weet wat ik bedoel zo te lezen. thanks voor advies.
    @waffie printer aan laten staan is geen optie.

Laser printer kopen, ja moet er wel scanner in zitten maar een optie waard om over na te denken ja.

SMTR op 03 november 2014
    MEEUW op 03 november 2014

Beste Apple fan’s,

Denk eens even na… Het heeft toch helemaal geen zin om dat soort zaken uit te voeren wanneer je de printer uitzet…. Geen enkele fabrikant zal zo dom zijn om een printer zo te ontwerpen.

Daar heb ik diep over nagedacht.
    Als de printer de koppen schoonmaak, dan zijn ze toch als ik de printer start, de koppen nog steeds schoon.
    En als de printer gaat uitlijnen, dan zijn ze nog steeds uitgelijnd als ik de printer aan zet?

Of gebeuren er rare dingen als de printer uit staat ? Kleine kaboutertjes die even de printer komen “pesten”?

Leg het mij dan uit please? Want ik ben diegene die niet nadenk en dom is blijkbaar :).

Bijdrager
    SMTR

Printers worden niet ontworpen met jouw persoonlijke wensen in het achterhoofd, maar voor “de eenvoudige consument”, de grote massa. Neem nu eens een paar minuten en bedenk wat er bij de normale consument zou kunnen gebeuren in de dagen tussen uitlijnen en het volgende gebruik.Hoeveel kinderen/huisdieren/onhandige vriendinnen zouden tegen die printer kunnen stoten en de uitlijning verpesten?

Reinigen en uitlijnen zijn zaken die bijdragen aan het maken van een mooie print, iedere fabrikant zal de printer dit dan ook voor afdrukken laten doen en niet daarna, ongeacht wat jij daarvan vindt….

Bijdrager
    Verwijder

De inkt in de spuitgaatjes droogt op en verstopt de gaatjes. Bij het schoonmaken van de printkoppen wordt “een beetje” inkt door de gaatjes geperst om de opgedroogde inkt te verwijderen. Het is wel logisch om dit voor en niet na het printen te doen. Als de stroom van de printer is geweest dan weet hij niet meer wanneer hij voor het laatst geprint of schoongemaakt heeft en gaat hij weer aan de grote schoonmaak.
    Ik heb ook een Pixma die ik weinig gebruik. Hij is meer bezig met schoonmaken dan met printen. Mijn moeder heeft een Brother laserprinter met scanner, als je die aan zet dan is hij vrijwel meteen klaar voor gebruik.

Bijdrager
    sedikit

@willemien,
    Toevallig heb ik dat steeds weerkerend ongevraagde schoongemaak van de printkoppen van de Canon Pixma IP7250 vorige week gemeld bij Canon, en me daarover beklaagd. Eerst allerlei gemeenplaatsen als antwoord. Me daarover weer beklaagd, en kreeg zojuist een nieuwe mail waarin aangeraden wordt de IP7250 permanent aan te laten staan (ook het advies van Waffle hierboven). Dan wordt niet automatisch bij iedere print de printkop schoongemaakt. Je kunt dat via de utility zèlf af&toe doen. Het stroomverbruik is te verwaarlozen. Overigens, volgens Canon, raken de spuitopeningen bij een afgesloten printer, zeker twee maanden niet verstopt/uitgedroogd. Dus, vóór een zeer lange vakantie van 2 maanden, even de printkop schoonmaken, en de printer afsluiten.

Bijdrager
    Verwijder

Volgens mij mag mijn al wat oudere Pixma wel uit maar niet uit het stopcontact. Ik print zo weinig dat het elke keer nodig is om de printkoppen schoon te maken, dat weet ik van tevoren en vind het geen probleem. Er heeft al meerdere malen een spuitmondje verstopt gezeten dus af en toe is een diepte-reiniging nodig.

Bijdrager
    sedikit

Hij hoeft niet uit het stopcontact. De aan/uit-knop is afdoend.

Bijdrager
    sjoerdrei

Ik heb een Epson Stylus SX525WD en het duurt exact 15 seconden van het moment van indrukken van de aanknop tot er een A4tje uit komt rollen.

Bijdrager
    MEEUW
    SMTR op 04 november 2014

Printers worden niet ontworpen met jouw persoonlijke wensen in het achterhoofd, maar voor “de eenvoudige consument”, de grote massa. Neem nu eens een paar minuten en bedenk wat er bij de normale consument zou kunnen gebeuren in de dagen tussen uitlijnen en het volgende gebruik.Hoeveel kinderen/huisdieren/onhandige vriendinnen zouden tegen die printer kunnen stoten en de uitlijning verpesten?

Reinigen en uitlijnen zijn zaken die bijdragen aan het maken van een mooie print, iedere fabrikant zal de printer dit dan ook voor afdrukken laten doen en niet daarna, ongeacht wat jij daarvan vindt….

hoevaak zit de eenvoudige consument te k*tten met printers?!
    Hoevaak heb ik wel niet printer problemen moeten oplossen.
    Dus eigenlijk zeg je : De fabrikanten zijn niet in staat om een goede printer te maken, dan wel dingen te beschermen (ondanks de behuizingen) om te voorkomen dat ze erna uit balans zijn.
    in de 2014….

Nee we moeten de printer dag en nacht aan laten staan, dat is de oplossing :D.

Soms heb ik het idee dat ik in 1972 leef, en mensen ook in 1972 denken inplaats van oplossingen en mogelijkheden.
    Een harddisk kan je in de auto gebruiken al draaiende, dus hoe gek moet je met printer om uitlijnen eruit te schudden?
    En waarom is er geen afsluitbaar klepje zodat de printerkoppen vochtig blijven?
    We kunnen 3d printen, naar de maan, marsrobots sturen, zelf rijdende auto’s ontwikkelen.
    Maar we kunnen niet een printer voorkomen dat de printkoppen uitdrogen en dat er altijd bij starten van printer controlles moet uitgevoerd worden.

Wat denkt u zelf bij deze gedachten :)?

(overigens bedoel ik deze post niet persoonlijk, aanvallend of negatief:) )

@sjoerdrei goeie printer lijk me dat, naja de prijs beval me eerder. Nooit controlles of lange opstart procedures?

Bijdrager
    SunKeeper

Wees maar blij dat er geen HP printers in het spel zijn hier (of misschien wel, laat je dan horen).
    Denken die printers dat de inkt op is (let op, denken) dan is het gewoon over en uit en gebeurt er niets meer. ”Vervang cartridges.”

Dat vindt ik wel de grote + van Canon, die print gewoon altijd, ook al is de inkt zover op dat er een blanco papier uit komt.

Hier een Canon Pixma MP210 (ondertussen al best oud) doet het prima, geen dure cartridges. Wachttijd na aanzetten 15/20 seconden, op mijn Mac wordt er dan bij vermeld dat de printer aan het ”opwarmen” is. Of dat figuurlijk of letterlijk is weet ik niet.

Het was wel zo dat die een keer uit de garage kwam (stond tijdelijk in de weg in de huiskamer) in de winter en toen er daarna meteen mee geprint werd het aanmerkelijk langer duurde (± 1 min.) voordat alles gereed voor printen was.

Bijdrager
    MEEUW

oow ja heerlijk, je wil zwart wit printen maar je kan niet printen omdat de roze inktpatroon op is…..(terwijl de zwarte inktpatroon volledig vol is).

Ik heb de Canon Pixma MP210 gehad. in zwart alleen. ehm wat was daar ook alweer mee? owja die heb ik weggegeven.(STOMMMM)
    Ik heb de hp en die geef elke keer error 0xc19a0022.

Alles al geprobeerd ding is gewoon afgeschreven.

Als laatste wanhoops poging heb ik mijn printerkoppen gekalibreerd.
    Eerst in koud bad gelegd, toen in warm bad, geföhnt in de vriezer gelegd. En daarna in de magnetron, geföhnt, oven.

Nou als de printerkoppen nu niet weten wat uitgedroogd is en wat nat is weet ik het ook niet meer:D ;).

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

@sunkeeper
    Hier dus 3 HPs, en ik deel die ervaring niet. Bij de 25% gaan ze wel zeuren, maar ik kan stug doorprinten tot de laatste picoliter er uit is.:nerd:
    Of dat een goed idee is is natuurlijk de andere vraag!:lol:

We hebben wel diverse Canon printers gehad, maar daar hebben we ook geen goede herinneringen aan. De Canon die het nog het beste deed was de MultiPass C555, maar die werkte niet lekker met Mac OS X (onder OS 9 nog wel, maar ja, op gegeven moment wil je wel upgraden).
    Later, omstreeks 2007/8 denk ik, hebben we nog een MP-iets gehad, maar die was al vrij snel kapot. Daarnaast hebben we een Canon SELPHY (zouden ze dat woord voorspeld hebben? :lol:) gehad, maar ook die was al snel kapot. Ook wij hebben een MP210, maar die staat in de kelder omdat die alleen met 110V overweg kan. Het vervelende daarvan is dat er af en toe een grote E op het seven-segment display tevoorschijn kwam, zonder verdere indicatie van de daadwerkelijke fout. Niet handig als de printer heel ergens anders aan een AirPort hangt.

Rond 2005 is de eerste HP in huis gekomen, en sindsdien zijn alle andere merken langzamerhand met HPs vervangen. Wel één keer gehad dat het touchscreen niet meer werkte, maar die mochten we gewoon naar HP terugsturen, ook al zat er geen garantie meer op (dat was een HP Photosmart Plus B209, de vervanger die we kregen is de B110).

Maar printerervaringen lopen sterk uiteen. De een zweert bij Brother, de ander blijft trouw Lexmark kopen. En terwijl ik zeer positieve ervaring heb met HP printers (wat samen met de Proliants de enige degelijke HP producten zijn), ken ik ook mensen waarbij HP printers continu kapot gaan. Gewoon kopen waar je zelf vertrouwen in hebt, en niet wat de ander je aanraad.

Bijdrager
    SunKeeper

De eerste X-aantal exemplaren van de Pixma MP210 waren ook niet al te best, maar een paar revisies verder ging het al stukker beter.

Na een maand of drie/vier na aankoop liep hier het rollensysteem fysiek helemaal scheef en zat alles muurvast. Canon wist van dit probleem. De vraag of we het apparaat wilden opsturen, UPS-label zat bij de mail, even uitprin… ahum.
    Maar even teruggemaild, toen hebben ze een UPS-label in een doos opgestuurd, toen kwestie van printer in de doos en label overplakken. Kostte uiteindelijk niets en acht dagen later een gloednieuwe ontvangen die het nu nog steeds doet.

Dus als je in 2007/2008 een defect exemplaar had, zou goed kunnen.:) De latere revisies waren wel goed.

Bijdrager
    MEEUW

Wie heeft er ervaring met LED-technologie?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.