12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    i-love-apple

wereldbol melding bij opstarten

Als ik mijn Imac G5 aanzet krijg ik een knipperend teken van een wereldbol te zien. Als ik wat langer wacht verandert dit teken in een knipperend finder-logo en vraagteken.
    Weet iemand wat dit kan zijn? Hij start gewoon niet meer op.
    Hoe kan dit zo komen?

Bedankt!

Gast
    Anoniem

hij wil booten vanaf een netwerk, dat is de wereldbol. En finder met een vraagteken is dat hij geen opstart schijf kan vinden. Gebruik cd van je os versie eens en hou de c ingedrukt met opstarten.

Dan moet je linksbovenin het menu even schijfhulpprogramma draaien en dan opstart cd selecetren.

Succes!!

Bijdrager
    All-Father

Dit wil zeggen dat je mac van het netwerk probeert op te starten dat je waarschijnlijk niet zal hebben (anders zou hij wel doorstarten).
    Mac aanzetten en de [option] knop ingedrukt houden, hierna krijg je een scherm waar je de juiste opstart schijf kunt selecteren.

Bijdrager
    Lexis

Of nog makkelijker
    Systeemvoorkeuren–> Opstartschijf –> Mac Osx 10.*.* Folder selecteren i.p.v opstarten van netwerk.

Bijdrager
    All-Father
    ”JulianNeef”

Of nog makkelijker
    Systeemvoorkeuren–> Opstartschijf –> Mac Osx 10.*.* Folder selecteren i.p.v opstarten van netwerk.

Er wordt verteld dat hij dus niet meer opstart… dus kan de persoon dus ook niet in de systeemvoorkeuren kommen..

Geblokkeerd
    Anoniem

RTFM! [option] indrukken en schijf selecteren.

Bijdrager
    i-love-apple

Het is gelukt! Ik heb met de alt-toets de OSX schijf geselecteerd en opnieuw opgestart.
    Bedankt iedereen!

Bijdrager
    Jello
    ”JulianNeef”

Of nog makkelijker

rolf , effe lezen graag;)

Bijdrager
    roy
    ”Bor”

RTFM! [option] indrukken en schijf selecteren.

Kan jij je misschien even gaan gedragen? :roll:

Gast
    Anoniem

misschien moeten we gewoon niet op elkaar gaan letten :sealed:

Bijdrager
    roy

Ja laten we onze mond houden, ging 60 jaar geleden ook zo goed!

beetje op elkaar letten kan best, zeker als het antwoord al gegeven is. en normaal antwoorden is nu ook weer geen kunst.

Gast
    Anoniem

:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.