4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    VincentBaas

WEP / WPA wachtwoord terug te halen

Op mijn school zijn er dit jaar wat dingen veranderd wat betreft het internet. Na wat navragen werd mij verteld dat er een wachtwoord op zit, dat ik van de coördinerende persoon zou kunnen krijgen.

Maar deze man was zo lief om me te vertellen dat er alleen van het internet gebruik kan worden gemaakt met schoolcomputers of computers die leerlingen van de school in bruikleen hebben gekregen. Leerlingen krijgen het wachtwoord niet voor priv√©laptops, ‘in verband met de beveiliging’.

Wat mij betreft is dit behoorlijk krom. Nu vroeg ik me af of het mogelijk zou zijn om het wachtwoord door de systeembeheerder in te laten voeren, zodat ik het zelf niet zie. Als argument daarvoor dacht ik te zeggen dat het wachtwoord niet terug te halen is als het opgeslagen is.

Alleen dat weet ik niet zeker. Dus: is het mogelijk om (zonder ingewikkelde kunstgrepen) een WEP of WPA wachtwoord terug te halen? Ik hoop natuurlijk op een nee, maar ik zou het graag even zeker weten.

Bijdrager
    computer space

De Mac zet alles in Keychain, en daarvan kun je alle wachtwoorden inzien. Maar als die vent gelooft dat het niet valt in te zien, is het toch prima :o

Bijdrager
    madcat

Goh thanks, weer wat geleerd:)

Echter nog een vraagje, bij keychains kan ik de login items wel zien. Echter System niet, zijn dit de wachtwoorden van root ofzo?

Bijdrager
    iJoost

Wat in de System key chain staat kun je niet bij. Volgens mij ook niet als root.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.