6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    corneeltje

WEP en WPA

Ik werkte met iMac en iBook via Airport in WPA2 en dat ging zéér goed: snel, stabiele verbinding tot in mijn bed…

Om een PC-laptop aan dit netwerk toe te voegen moest ik naar WEP overschakelen. Gevolg: uitvallen van verbinding, traag, overbodige paswoord-controles in Mail, en nauwelijks nog verbinding in bed…:cry: :)

Ondertussen schakel ik over op WPA2 als ik de PC niet nodig heb, maar handig is dat niet. Ik las hier dat er ook zoiets als WPA voor Windows bestaat, een patch die niet in SP2 zit. Is dat zo en zou het dan beter gaan?

Bijdrager
    foobar

mijn netwerk hier is ook WPA beveiligd en de windows-PC’s snappen hier dat gewoon…

ik gebruik WPA-PSK (pre-shared key) (no server) TKIP (dus niet AES)
    misschien dat je daar iets mee kunt?

Bijdrager
    basiel

WPA zit in windows sinds service pack 2, sommige intel draadloze kaarten hebben wel nieuwe driver nodig dan. Maar voor die info ga je beter naar een windows forum vrees ik.

Inactief
    Anoniem

Om met WPA2 te kunnen werken op Win XP moet je eerst een ‘speciale’ update installeren.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=662BB74D-E7C1-48D6-95EE-1459234F4483

Bijdrager
    corneeltje

Bedankt allemaal,

Ik onderzoek het binnenkort en laat iets weten.

Maar is het logisch/normaal dat de verbinding via WPA2 gewoon stukken beter is dan met WEP?

Bijdrager
    Dennisch

WPA1 zit in SP2, WPA2 is een aparte update zoals hierboven beschreven.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.