21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager

Welks scherm?

Hoi,

Over een paar weken rond ik mijn stage af en hoop nog een heel klein beetje op een bonus(je) (Heb de directeur waar ik stage loop veel thuis geholpen met zijn nieuwe iMac)

Ik zou van dat geld graag een scherm kopen als externe monitor voor mijn 21,5” iMac. Alleen ik zit even in dilemma welke:

HP 2510i
    HP 2710m
    Dell U2311h
    Of Dell P2411h

Ik werk op stage veel met een HP W2409h, en ik moet zeggen dat ik de kleuren daarvan niet tegen vind vallen.
    Zelf ben ik er al een beetje uit dat het gaat tussen de Dell P2411h en de HP 2510i.

Redenen:
    -ik vind 24” een vereiste. Dit omdat ik vanuit mijn bed graag films wil kijken, en daarbij de 23 inch denk ik net wat te klein word.
    – 27” vind ik wel super, alleen naast een 21,5” een te groot verschil, plus dat deze monitor ontzettend veel verbruikt (de HP 2710m dus)

Waarom deze schermen?
    -Rond de 200 euro
    -Hoge Resolutie
    -Design vind ik zelf persoonlijk erg mooi

Vraag:
    Welke zouden jullie aanraden?

Bijdrager
    Jojo890

Misschien een kleine tip op marktplaats kun je rond de 250 euro een tweedehandse Apple Cinema Display krijgen, misschien ook leuk. Volgens mij 23 inch. Redelijk toch?

Ik denk eerlijk gezegd dat er weinig verschil zit tussen de bovenstaande monitoren.

Bijdrager
    Yggdrasil

Hier al eens gekeken?

Bijdrager
    vraptor

Ik ben het helemaal met Jojo890 eens. De Apple Cinema Displays worden nog steeds geroemd om hun kleurechtheid, scherpte, design etc. Google maar eens wat rond, ze komen regelmatig als beste uit de tests.

Ze passen daarnaast ook nog eens perfect naast je mac qua design;)

Bijdrager
    Yggdrasil

Maar zelfs tweedehands gaan die schermen vaak nog 500 euro. Heel soms vind je eens een koopje zoals Jojo aangeeft.

Bijdrager

Ik vind de ACD’s ook super mooi, alleen zoals eerder aangegeven toch wat aan de kleine kant. Plus dat je inderdaad veel geluk moet hebben met een koopje.

Bijdrager
    1984

@MartijnH Dan koop een 30-inch Cinema HD Display voor € 1.799,00 bij een APR

Bijdrager

Fijn dat jij voor mij betaalt:wink:

Bijdrager
    1984

de Dell UltraSharp 27-inch U2711 is een prima kwalitatief 27 ” scherm als je een beetje zoekt heb je die voor € 629,95

Zie ook Alternatieve beeldschermen voor je Mac: een overzicht

Bijdrager

Ik bedoel dit niet lullig maar heb je mij TS doorgelezen?

Bijdrager
    1984

TS =Topic Starter. Maar ik had je begin post gelezen , maar als je schrijft dat je 23″ te klein vind …Tja, er zijn grotere , maar dan gaat de prijs ook omhoog.
    Enfin :Dell UltraSharp™ U2211H 55 cm (21,5”) is wel een mooi scherm en bekijk de specs maar eens. ideaal om eventueel langs een 21,5 iMac bijvoorbeeld te plaatsen, Dell Ultrasharp U2211H prijsvergelijking vanaf ±€210,-

Bijdrager

Dan kan ik beter voor de Dell U2311h of de P2411h gaan dus. Die zitten allebei rond de 190 en zijn een inch of 2 groter.

Het hoeft ook geen 27 inch te zijn, maar tussen de 23 en 25 inch is groot zat.

Bijdrager
    1984

Dan zou ik voor de UltraSharp U2311H gaan, de 21’5 sluit dan weer wel mooi aan je 21.5 iMac (maar zo belangrijk is dat niet , Persoonlijk zou ik kiezen voor een UltraSharp

Bijdrager

Het hoeft niet aan te sluiten aan mijn iMac. Ik kan gewoon wat extra scherm ruimte goed gebruiken en het liefst wat groter!

Dankje voor het meedenken!

Bijdrager

Ik ben er inmiddels uit dat het de Dell word.

Alleen nu nog welke, je had inderdaad gelijk dat de U2211h beter aansluit op mijn iMac.
    Maar de U2311h is net wat groter, op zich wel handig, maar hij sluit dan weer niet helemaal aan.

Qua geld maakt het niet uit de U2311h is 188 euro, de U2211h 199 euro, ik weet niet waar dat verschil in zit, had verwacht dat het andersom zou zijn, maar goed.

Welke zouden jullie nemen?

Bijdrager
    1984

Ik zou in dat geval dan de 23″ pakken .
    de U2211H is een 21.5″ LCD terwijl de U2311H een 23″ is en dat is dan ook het enigste verschil tussen die 2. De prijs van de u2221H zou goedkoper moeten zijn, verdere sluit de 23 ook prima aan bij je 21,5 iMac

Bijdrager

Dankje voor je hulp! De 23” gaat het worden.

Hier alvast een voorbeeldje van hoe het eruit komt te zien en hoe hij aansluit: http://www.flickr.com/photos/mcusnu/5742285078/

Bijdrager
    1984

Dat ziet er mooi uit @MartijnH , gelijk er maar 2 gekocht? ook prettig dat je hem verticaal kunt gebruiken

Bijdrager

Nee dit is niet mijn bureau, deze vond ik toevallig.
    Die van mij bestel ik zodra ik mijn loon binnen heb.

(Kan niet wachten dus!)

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe Ikea kan het zijn hè?:lol:

Bijdrager

Ja inderdaad!
    Maar toch is de combi ikea – Apple niet eens zo gek?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.