21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    JJmac

Welke Ziggo modem?

Ziggo wil ons een nieuwe modem toesturen, ik vroeg mij af welke het beste gebruikt kan gaan worden, ik lees dat er diverse merken zijn maar lees ook de problemen met het WiFi gebruik. Ik hoop door de gedeelde ervaringen misschien te mogen kiezen.

Bijdrager
    hatolex

Als ziggo je een modem toestuurt heb je toch geen keus in welke je moet gebruiken?

Overigens zijn de modems van prima kwaliteit kan ik uit ervaring zeggen.

Bijdrager
    poing

Je hebt idd. geen keuze je krijgt er 1 toegestuurd en daar zul je het mee moeten doen.

Bijdrager
    Vroegah

Het voordeel van WiFi is: je kan het uitzetten, problemen opgelost !:-)
    Het nadeel van non-WiFi is: draadloos kan alleen door een draadloze router aan te sluiten…

Vroegah gebruikte Ziggo de Ubee, tegenwoordig na de fusie met UPC, krijg je een Cisco als ik me niet vergis.

Bijdrager
    Hydræ

Klopt, er zijn wi-fi problemen bekend met sommige Ziggo modems. (zowel Cisco als Ubee) Mocht het bereik bij jou thuis toch tegenvallen, dan kun je altijd nog een Airport Express of Extreme toevoegen.

Bijdrager
    Hansi2124
    Vroegah op 13 januari 2016

Vroegah gebruikte Ziggo de Ubee, tegenwoordig na de fusie met UPC, krijg je een Cisco als ik me niet vergis.

Je vergist je.
    2 Maanden geleden overgestapt naar Ziggo en ik ontving het nieuwste type Ubee.

Geblokkeerd
    Anoniem

Wi-Fi uit zetten op de Ziggo modem en ’deze’ aanschaffen.
    Heb ik ook gedaan, en heb nu een snelle wifi verbinding op plaatsen achter in mijn tuin, waar ik voorheen geen internet had.

Bijdrager
    Hydræ

^ Wi-Fi AP’s met een bereik van 122 meter …
    Hiermee druk je gelijk het signaal van de buren weg. Beetje overkill voor thuis denk ik.

Geblokkeerd
    Anoniem

@Hydrae
    Valt mee hoor, heb nog een 2e wifi netwerk in de lucht, maar er wordt niets weggedrukt.

Bijdrager
    Joffry

@ Vuurvreter: als je apparatuur hebt die geschikt is voor AC, dan moet je het andere type nemen. Zie ook “Tweakers” (Ubiquiti UniFi AP-AC LITE) Niet bizonder positief in de beoordeling. Ik zou op safe spelen en een bekende router nemen.

Bijdrager
    websania

Met de Ubee enorme problemen gehad met de wifi, waarbij de wifi wel goed werkte, maar de internetverbinding regelmatig wegviel. Na veel gedoe met de klantenservice tot en met dreigen met opzegging eindelijk een Cisco gekregen, maar de enige vooruitgang daar was dat de internet verbinding niet hersteld hoefde te worden door resetten wifi-verbinding. Uiteindelijk een Airport Extreme aangesloten en nu geen enkel probleem meer.
    Een half jaar geleden kwam een monteur van Ziggo langs voor de Horizon-TV box en die vertelde mij dat de Cisco het beste is wat ze op dit moment hebben.

Bijdrager
    Outragemac

@Hansi2124, ik heb 2-3 maanden geleden min all-in-one pakket aangepast/uitgebreid naar de Horizon Box, Replay TV etc. Kreeg naast een andere ontvanger ook een Cisco modem, en had daarvoor een Ubee.

Bijdrager
    Marioscube

Welk Cisco modem/router model?

– Cisco EPC 3925

of de

– Cisco EPC 3928AD

Ik heb zelf de 2e en redelijk tevreden ermee.

“Alleen” airplay werkt niet ………… schrap dus dat redelijk maar (en voeg on aan tevreden toe).

Gelukkig had ik nog een andere wifi-router die ik ook in het LAN gehangen heb als wifi-accesspunt. Via dit wifi netwerk lukt airplay wel.

Bijdrager
    Joffry

De modems van Ziggo zijn over het algemeen goed. Alleen is het WiFi gedeelte, vanwege het bereik, in de meeste gevallen totaal onvoldoende.
    Kijk ook eens bij http://www.ziggo-gebruikers.nl

Bijdrager
    JJmac

Bedankt alvast voor de info, ik las namelijk dat de Cisco meer problemen geeft dan de Ubee, hier lees ik het net anders om.
    Aan de modem komt mijn TC en AE beide zijn A-C modellen hierop zullen wij onze apparatuur ol laten draaien.
    We zijn nu afgesloten van de WiFi hotspot van Ziggo, hierop hebben wij gebeld en daar wordt gezegd dat wij een oude modem hebben.
    Ook raar eigenlijk waarom niet van te voren ons inlichten?

Bijdrager
    Fields

Ik heb ook de Unifi AC LR, twee stuks, in combinatie met een Ziggo Technicolor modem. Ik heb om de paar dagen last van geen internet. Als ik alles dan herstart werkt het weer. Ik heb vorige week vaste IP adressen op de Uinif’s gezet, maar dat werkt niet.

Iemand tips? Ik meen hier te lezen dat het aan mijn Ziggo modem ligt?

Bijdrager
    websania

En ik neem aan dat die bedraad zijn aangesloten?

Geblokkeerd
    Anoniem

@websania

Dat moet wel, anders werken ze niet:wink:

Bijdrager
    Fields

Ja, klopt, allebei direct (dus zonder powerlines oid) aangesloten op de modem met utp.

Bijdrager
    websania

@vuurvreter
    ik ken ze niet, dus ik vraag het gewoon even voor de zekerheid? (er stond ook “ik neem aan”)

@Fields

Ik heb geen idee van de Unifi AC LR, maar ik neem aan dat die in bridge-modus staan? Eventueel ook de wifi van het ziggo-modem uitzetten (niet laten broadcasten) (of laten zetten door Ziggo; je hebt dan alleen geen wifi-spots meer, maar er zijn ergere dingen in het leven)

Ik heb een Cisco modem van Ziggo die het verder goed doet. Ziggo monteurs beamen ook dat dit de beste modems zijn(zie eerder bericht). De Ubee die ik hiervoor had, had ook last van uitval van internet. De wifi verbinding bleef in stand, maar internet viel weg en dat moest ik de wifi verbinding verbreken en weer herstellen om internet weer terug te krijgen. Allerlei tips e.d. van fora gedaan, maar werkelijk niets hielp.
    Ziggo werkte ook niet mee. Op een gegeven moment zelfs gedreigd met opzeggen en toen kon ineens alles; monteur nieuw modem, maar het moest nog even nagevraagd worden en ik kreeg enkele minuten later de tweedelijns helpdesk aan de lijn: ik moest niet zo moeilijk doen, want Ziggo ondersteund geen Wifi (!!) en de monteur en het nieuwe modem werden geschrapt. Opzeggen moest ik ook maar niet doen, want dat zou een hele hoop gezeur opleveren.
    Toen ben ik via het Kassa-forum Ziggo gaan bestoken en werd het web-team van Ziggo actief. Ik kreeg een nieuw modem. Een echte oplossing was het nog steeds niet; alleen hoefde ik nu niet de wifi verbinding te resetten om internet terug te krijgen; het werd nu een onderbreking; wel hinderlijk als iemand filmpjes zit te kijken. Daarna een aparte wifi-router eraan en alle problemen waren opgelost. Dit was ook een oplossing die de helpdesk eerder ook gaf, maar ik weigerde dat in eerste instantie omdat ik vind dat Ziggo voor goed werkende apparatuur moet zorgen en niet ik.
    Aangezien ik weinig keus heb als ik snelheid wil zit ik aan Ziggo vast, maar anders was ik al lang weggeweest.
    Dus: ga voor een ander modem, bij voorkeur de Cisco.

Geblokkeerd
    Anoniem
    websania op 05 september 2016

@Fields

Ik heb geen idee van de Unifi AC LR, maar ik neem aan dat die in bridge-modus staan? Eventueel ook de wifi van het ziggo-modem uitzetten (niet laten broadcasten) (of laten zetten door Ziggo; je hebt dan alleen geen wifi-spots meer, maar er zijn ergere dingen in het leven)

Zo heb ik dit ook, wifi uitgezet in Ziggo modem.
    Dit kan je zelf heel best doen, ff inloggen en vinkje weghalen.
    Het in bridge-modus zetten van de Unifi AC LR is niet nodig.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.