7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    pjotr

Welke wordpress client voor ios?

Ik ben net mijn eerste blog begonnen en aangezien ik vooral veel op de ipad zit(gebruik hem als mobiele computer i.p.v laptop) vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met bloggen op ios. Ik zelf gebruik op mijn ipod touch graag de wordpress app en op de ipad de gewone site. Ik heb welleens gelezen over alternatieven als blogsy, maar vroeg me af wat jullie ervaringen waren

Bijdrager
    SjorsSnoeren

De wordpress app werkt wat mij betreft het fijnst voor “bloggen”, moet je ook andere dingen aanpassen dan zal je de site moeten gebruiken. Mbt Third-Party apps, zijn volgens mij niet echt veel beter. De wordpress app werkt perfect op site aanpassingen etc na. Ook met images wel eens gezeur.

Bijdrager
    SanderTreur

Hele verhalen typen op een iPod of iPad lijkt me sowieso niet zo fijn.. als je het dan toch wil zou ik voor de WordPress app zelf gaan.

Bijdrager
    Shmoo

iOS app van WordPress is fijn voor het beheer, blog posts maken moet je gewoon via de site en het Dashboard doen.

Ze hebben niet voor niets in WP 3.2 het Dashboard HTML5 en Responsive gemaak.

Bijdrager
    pjotr

Ik heb er persoonlijk helemaal geen probleem mee om lange teksten op een touchscreen te typen(ben er zo’n beetje mee opgegroeid). Ik vind de wordpress heb zelf wel handig. Blogposts maken is inderdaad wel fijner op de site, maar in de app is het ook te doen. Wel merk ik dat op de site sommige instelling dingen niet helemaal werken. Het verslepen van deel knoppen in het sharing menu is bijvoorbeeld niet mogelijk.

Bijdrager
    Shmoo

Wel merk ik dat op de site sommige instelling dingen niet helemaal werken. Het verslepen van deel knoppen in het sharing menu is bijvoorbeeld niet mogelijk.

Wat bedoel je daarmee en is deze (sleep) -functie of optie niet een onderdeel van een plugin welke je geïnstalleerd hebt?
    Dan kan WordPress daar weinig aan doen want deze heeft echt wel over dat soort dingen nagedacht.

– Voor alle duidelijkheid het WordPress team is ook nog lang niet tevreden met de manier waarop het Dashboard op dit moment werkt op iOS maar ze zijn nu al veel verder dan elk ander CMS als het aankomt op UI.

Maar ik neem aan dat je deze functie al gevonden hebt bij de Widgets?
    http://i46.tinypic.com/vr7pqv.png

En nog een kleine tip:
    Maak gebruik van de JetPack plugin van de makers van WordPress. Hiermee krijg je direct bijna alle functie van wp.COM binnen je wp.ORG site. Daar zit ook een Share functie in.
    http://jetpack.me/

Zelfs hun Custom contactform optie zit er sinds kort in verwerkt. De meest sexy en eenvoudige manier om een contactfomulier te maken.

:)

Bijdrager
    pjotr

Thanks voor de reacties.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.