10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Wandelstok

Welke windows op macbook 2011 15inch

Omdat ik problemen ondervond met mijn mac2011 in bootcamp wil ik graag een nieuwe installatie doen.
    Welke windows versies gebruiken jullie met 64bit?

Bijdrager
    Harrar

Ik gebruik win7 64 bit zonder problemen! Maar enkel voor office en gaming………..

Bijdrager
    Wandelstok

Heb jij ook de 2011 versie en 15inch of 17?
    Want mijn mac word gloeiend heet in windows.
    En gebruik jij ultimate?

Bijdrager
    Harrar

Ik heb de standaard 15inch early 2011 2,2Ghz, draai hierop win 7 home 64bit. Als ik World of tanks speel wordt ie wel behoorlijk warm, maar bij office valt het me alles mee.

Ben zo tevreden over mac dat ik mijn medion desktop nu te koop heb staan om er een mini bij te nemen, wil hierop xp home installeren voor wat software die alleen onder windows draait……….

Bijdrager
    Wandelstok

Hmm misschiien heb ik dan wat fout gedaan met de installatie, Maar dan ga ik de home edition eens proberen hartelijk dank.

Bijdrager
    Hansi2124

Topic verplaatst van subforum iOS (je hebt het toch niet over een iPhone of zo, maar over een Mac) naar dit subforum.

Bijdrager
    iep

Apple ondersteund momenteel toch alleen maar Windows 7 waarbij de 64 bits versie het meest ondersteund lijkt te zijn dus daar zou ik persoonlijk ook voor kiezen als ik boot camp zou gebruiken. Ik gebruik echter virtualisatie middels VMware Fusion waardoor de ondersteuning van Apple niet uitmaakt. Bij virtualisatie is de ondersteuning van diverse besturingssystemen net even wat beter geregeld en maakt het daar al helemaal niet uit wat je draait. Mocht alles nog niet echt lukken dan zou virtualisatie nog een optie kunnen zijn (waarbij VirtualBox vaak een voorkeur heeft vanwege de prijs, VMware Fusion vanwege de stabiliteit en Parallels Desktop vanwege de snelheid (mensen hebben hier vaak problemen mee)).

Bijdrager
    Harrar

Vanaf XP kun je toch windows middels bootcamp op een intel based mac installeren?

Bijdrager
    SunKeeper

Uhm, nu staan er 4 dingen in 1 zin. Ik moest hem 5 keer lezen voordat ik pas doorhad dat de constructie niet klopt…:confused:

OS X Lion ondersteunt geen Windows XP of Windows Vista meer. Of Snow Leopard het nog ondersteunt weet ik niet zeker, maar dat was wel altijd zo.

Je wilt dus Windows XP installeren? Weke Mac heb je, en welke OS X-versie?

Bijdrager
    iep
    Harrar op 20 september 2011

Vanaf XP kun je toch windows middels bootcamp op een intel based mac installeren?

XP SP2 om precies te zijn. Inmiddels lijkt heel de wereld zich op Windows 7 te storten. En terecht want het is gewoon een erg goede Windows versie. Boot camp is geen uitzondering: versie 3.0 wat bij Snow Leopard zit ondersteund XP SP2 en Vista maar versie 4.0 die bij Lion zit ondersteund alleen Windows 7 (32 en 64 bit versies).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.