12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    en-el

Welke webcam voor OSX versie 10.3.9

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een webcam, skype certified die werkt met OSX versie 10.3.9

Inmiddels heb ik twee webcams uitgeprobeerd te weten de SPC200NC/00 van Philips en de Live! Cam Video IM van Creative. Beide camera’s werken niet. De Creative wordt wel herkend door de Skype software maar geeft alleen een zwart beeld. Dit terwijl ik de Macam software heb geinstaleerd en de macam components zoals voorgeschreven in de QuickTime folder in de Bybliotheek heb gestopt.

Maar welke camera (geen isight) is nu wel onder OSX versie 10.3.9 te draaien? :?

Bijdrager
    swissonline

Ik heb goeie ervaring met Logitech

http://www.logitech.com/index.cfm/webcam_communications/&cl=nl,nl

Kijk wel eerst naar de systeemeisen

Bijdrager
    swissonline

Hier kan je de drivers vinden van de webcams die op je mac werken

http://www.ecamm.com/mac/ichatusbcam/configs.html

Daar staan echt wel veel drivers hoor :lol:

Bijdrager
    Dick de Roos

Kijkend naar de systeemvereisten zie ik er geen Mac-ondersteuning bij.
    Welke heb jij dan?

Edit:>> De lijst met drivers was eerder…:o

Bijdrager
    en-el

Kom op zeg als je op die Logitech site kijkt dan vind je alleen maar Windows® 2000, Windows® XP
    als systeem vereiste. Als je een tip wilt geven, geef dan wel een waar iemand iets aan heeft.

via http://webcam-osx.sourceforge.net/cameras/index.php kun je een driver downloaden, maar zoals ik al heb aangegeven, werkt dit niet altijd.

Ik vraag dus naar echte ervaringen van iemand met OSX 10.3.9 : welke webcam gebruik je?

Bijdrager
    KarelWillem

Firewire Webcam nemen. Die werken namelijk ALTIJD.

Inactief
    Anoniem

Geplaatst: Za Jun 23, 2007 11:53 Onderwerp:
    Firewire Webcam nemen. Die werken namelijk ALTIJD.

Serieus? :? zoek er al eventjes naar.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, serieus. :wink:

Voorbeelden:
    Orange Micro iBot
    Unibrain Fire-i

Bijdrager
    en-el

Ok dan. Ik heb zojuist de Logitech QuickCam Chat (skype certified) aangesloten, nadat ik de laatste versie macam software had op de Imac had geladen.

Plug and play. Geen centje pijn.

Alleen jammer dat deze webcam niet echt het beste beeld geeft. Maar het werkt wel direct.

Als iemand een webcam weet met een betere beeldkwaliteit, dan hoor ik het graag

Bijdrager
    swissonline

dus de Logitech werkt toch 8)

Bijdrager
    Dick de Roos

Is er meer (beter misschien?) dan Logitech?
    Misschien een fabrikant die wel de Mac gewoon ondersteund? Vanaf b.v. 10.2.x ofzo?
    Met een goed beeld en een microfoon?
    (dat de iSub bestaat weet ik)

Bijdrager
    en-el

Logitech zoals reeds uit mijn eerste bericht werkt niet omdat het Logitech is.

Het is wel degelijk afhankelijk van het type Logitech. Overigens zal dit voor ieder ander merk ook gelden.

Het idee dat 1 bepaald merk werkt op een Mac gaat niet op. Wel is het hierbij handig om de macam website te raadplegen en bij de opmerking “should work” achter je oor krabben.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.