18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Anoniem

welke wacom : kiezen tussen deze 2

Ik heb mijn budget vastgezet op +-200eur.
    ik gebruik een macbook pro met 20inch acd.

Volgende tablets komen in aanmerking :
    graphire4 xl white (a5)
    intuos a6 wide

als jullie zouden moeten kiezen kies je dan voor de kleinere maar betere intuos die ook wide is of de graphire 4 xl met groter vlak (die ook perfect werkt voor widescreen)

Alvast bedankt

Bijdrager
    wout3r

Ik zou zeker voor de intuos a6 wide gaan, mooier en (ik spreek uit ervaring) heerlijk voor breedbeeld!

Bijdrager
    DMT

Intuos,

heb em zelf ook, danwel de oudere, maar een geweldig ding… nooit problemen oid mee/
    Niet te groot of te klein, net goed! Een widescreen zou wel mijn voorkeur hebben, maar die hadden ze nog niet toen ik em kocht.
    Good luck

Anoniem

velen vertellen me dat de intuos a6 te klein zal zijn en ik min een a5 moet kopen.
    de intuos a5 is me echter te duur en dan is er enkel de graphire xl

gr

Bijdrager
    DMT

ik zou dan nog even doorsparen… als ik jou was..!
    heb ik toentertijd ook gedaan…

Bijdrager
    computer space

Wil je echt serieus wacommen, dan is er maar 1: de A4 versie van de Intuos 3! Die verdient zich binnen een maand terug als student en binnen een week als profi.

Anoniem

doorsparen doe ik niet.
    dit is het budget dat ik wil uitgeven, niet meer dan dit.

Gr en bedankt voor de hulp

binnen een maand als student een a4 wacom???

Bijdrager
    aerosoul

Hij heeft inderdaad gelijk, ik zou als ik jou was ook doorsparen. Als je eenmaal op een grotere tablet hebt gewerkt dan weet je dat je wel meer uit wilt geven dan die 200 euro.

Ik ben momenteel nogal verwend op m’n werk met ’n Intuos3 A3 Wide en ik wil ook echt niks anders meer.. En ga er dus ook zoeen kopen voor thuis, ookal moet ik daar nog even voor sparen.

Dus denk er goed over na, het is zonde om 200 euro uitgegeven te hebben en daarna te merken dat je liever even had doorgespaart voor iets dat naar mijn inzicht VEEL lekkerder werkt!

Bijdrager
    computer space
    ”MoonDust”

binnen een maand als student een a4 wacom???

Sorry, denkfout, tijd die studenten over houden (zeker belgische) gaat op aan bier, en dat kost weer nog meer 8)
    Het voordeel van de A4 zit ook grotendeels in de RSI ongevoeligheid. Met de A5 en A6jes loop je eerder schade op. En die is heel duur.

Bijdrager
    reneo

Het ligt eraan wat je ermee gaat doen:
    • Is het alleen maar als muisvervanger, dan zou ik voor een a6 gaan. Dan kan je alle bewegingen vanuit de pols doen. Zou je dat met een a5 of groter doen, dan zit je te veel met je armen te zwaaien en dat is zeker niet lekker!
    • Is het voor ‘tekenen’ en design, dan zou ik voor minstens een a5 gaan…

Overigens is het verschil tussen de graphire en de intuos erg groot. Zeg maar dat de graphire meer voor de amateur is en de intuos een stuk degelijker aanvoelt…

Bijdrager
    bassmac

volgens de wacom site heeft de intuos een veel meer drukgevoelige pen, die kan ook schuin gebruikt worden, en er zitten extra puntjes bij. Bij het tablet zelf zie ik niet meteen veel verschillen.
    Zelf ken ik alleen de penpad (niet geschikt dus) en de a5 graphic die gaat wel, maar is een beetje een ongevoelig krasding, net als de adb voorganger…

Vraag dus : is die intuos zijn dubbele prijs ook waard in tekengemak? meer ‘echt’ dus?

Bijdrager
    Pienjow

ik heb de Wacom Graphire 4 Classic XL nu een paar maanden en nog geen minuut spijt gehad!

Werkt prima voor dagelijks gebruik en helemaal met tekenwerk.
    Ook als mijn 21 inch externe monitor aan m’n MBP 2GHZ hangt, gaat ie plankgas!
    ik zou zeggen ; hebben die kip, houd je nog geld over ook:wink:

Bijdrager
    computer space
    ”reneo”

Zou je dat met een a5 of groter doen, dan zit je te veel met je armen te zwaaien en dat is zeker niet lekker!

Niet lekker valt mee: het is even wennen, maar uiteindelijk ook veel gezonder voor je schouder die minder op slot zit, en in wanneer je veel op handles (CAD of illustratiepakket) moet klikken veel fijner, omdat je niet dat zwabberen van de cursor hebt rond het punt waar je de pen neer zet.

Bijdrager
    MacBeer

Als je het geld hebt: Intuos!!!

Anoniem

momenteel heb ik een graphire 4 xl in test.
    even ingesteld op a6 wide en vind dat wel leuk.

gebruik voor:
    photoshop
    illustrator
    flash

Bijdrager
    bassmac

Ben nu even een intus 3 A5 aan het proberen die hier ligt.
    Ik krijg de software niet goed geĂ¯nstalleerd, het pennetje schrijft ondersteboven, zoals een oudere trust die al weggegooid is. maar in photoshop tekent ie wel heel soepel. het pennetje zelf is ook een fijn ding. Misschien is dit hier een windows tablet of zo? Het ziet en voelt wel heel degeljk aan,gelukkig

Bijdrager
    pepe

Werk thuis met en iMac 20″ en een Graphire A6 en op m’n werk met Intuos A5.

– De Intuos werkt fijner
    – A6 voor 20″ vind ik aan de krappe kant (maar wel werkbaar). Met A6 Wide zou het moeten kunnen.

Bijdrager
    Laiste

Meteen voor de Intuos gaan!
    Veel fijner om op te pennen qua materiaal, en de gevoeligheid is ook beter. Intuos is in gebruik (voor je als je een Graphire hebt besluit om alsnog over te stappen naar Intuos bedoel ik dan) een langere levensduur beschoren dan de Graphire dus de investering meer dan waard.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.