7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    syledy

welke Wacom drivers icm osX sierra

Het lijkt erop dat ik mijn beide Wacom tablets kan weggooien na aanschaf van een nieuwe powerbook met macosX sierra, omdat Wacom deze tablets niet meer ondersteund met werkende drivers, of is er iemand die de volgende wacoms aan de praat heeft gekregen. (Ik begin al helemaal niet aan high sierra voorlopig).

Intuos 3 (GD-0608-U) en Graphire 4 (CTE)

Bijna alle mogelijkheden en drivers van de Wacom site al geprobeerd, inclusief systeemvoorkeuren in 32 bits modus zetten, maar niets werkt. Wacom zelf zegt er oa het volgende over: Unfortunately this model is not supported anymore since 2006. Perhaps one of our Intuos 2015 devices is interesting for you.

Graag jullie mening of hulp, bvd

Geblokkeerd
    Anoniem

Zoals ze bij Wacom zeggen, na 11 jaar mag je wel een nieuwe aanschaffen. Wij maken hier geen drivers meer voor.
    Duidelijk toch?

Bijdrager
    SvS

Toch is het flauw.
    Een usb muis blijft altijd werken, ongeacht systeemversie. Erin prikken en het werkt.

Toch raar dat Wacom dat niet kan doen. Ik vermoed wegens boost van verkoop nieuwere modellen Wacom dat ze dit zo programmeren.

Geblokkeerd
    Anoniem
    SvS op 01 november 2017

Toch is het flauw.
    Een usb muis blijft altijd werken, ongeacht systeemversie. Erin prikken en het werkt.

Toch raar dat Wacom dat niet kan doen. Ik vermoed wegens boost van verkoop nieuwere modellen Wacom dat ze dit zo programmeren.

Dit is niet flauw, puur zaken doen. En misschien kan het ook wel helemaal niet meer. Lees goed, wordt sinds 2006 niet meer ondersteund, dus de Wacoms zijn nog ouder! Het enige wat je kunt zeggen is dat ze kwaliteit geleverd hebben, maar nu is het tijd voor een upgrade.

Bijdrager
    Leonard1948

Ik heb een Wacom Tablet Graphire 4 CTE-440/S aangeschaft in mei 2007 en die werkt gewoon in High Sierra.

Bijdrager
    syledy

Ha Leonard1948 dat is een reactie waar ik tenminste wél iets aan heb! Weet je welke versie van de driver het is, en heb je iets extra moeten doen om het ‘aan de praat’ te krijgen?
    Alvast dank.

Bijdrager
    Leonard1948

Ik had de Wacom al in 2007 en ben in 2011 van Windows naar Mac overgestapt
    en heb nooit een driver hoeven installeren; hij was gewoon plug en play.

drivers voor windows en mac vind je op. http://www.wacom.com/en-co/support/intuos-support

ik zou dan gewoon de meest recente kiezen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.