10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    inberlin

Welke videokaart in de Mac Pro?

ik kom niet zo goed wijs uit die videokaarten van de Mac Pro.Er staat wel een fijne uitleg van Apple bij, volgens welke ik er waarschijnlijk 4 in moet zetten, maar is er hier iemand die me kan zeggen of ik aan 256 mb SDRAM genoeg heb voor FCP en dan voor het gewone renderwerk ? Ik zelf denk van wel want ik doe het nu met 128 mb op een Powerbook.

Bijdrager
    fistkikker

Dan denk ik ook dat het genoeg is. Tenminste, als je nu al enigszins tevreden bent.

Die 4 kaarten hebben alleen nut als je vier schermen hebt, begrijp ik.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Simple video kaart voor FCP is voldoende.

Bijdrager
    Freek.

Guggie, is die hele kaartenlarij dan uitsluitend voor het aansturen van meerdere of grotere schermen?
    Ik merk dat ik met zware Photoshopbestanden regelmatig last heb dat het beeld langzaam opnieuw wordt opgebouwd. Bestanden zijn dan wel > 150MB óf er staan meerdere normale bestanden (± 25MB p/st) open.

Systeem heeft RAM zat (4GB) en een overvloed aan vrije schijfruimte. PM G5 2.3 DualProcessor, 2x 250GB HD intern, 256MB videokaart (dacht ik uit m’n hoofd).
    Machine draait verder als een speer en ’n zonnetje.

Bijdrager
    inberlin
    ”Freek.”

Guggie, is die hele kaartenlarij dan uitsluitend voor het aansturen van meerdere of grotere schermen?
    Ik merk dat ik met zware Photoshopbestanden regelmatig last heb dat het beeld langzaam opnieuw wordt opgebouwd. Bestanden zijn dan wel > 150MB óf er staan meerdere normale bestanden (± 25MB p/st) open.

Systeem heeft RAM zat (4GB) en een overvloed aan vrije schijfruimte. PM G5 2.3 DualProcessor, 2x 250GB HD intern, 256MB videokaart (dacht ik uit m’n hoofd).

Ik denk echt dat je aan een nieuwe toe bent. Graag ben ik bereid die ouwe bak over te nemen voor weinig!

Bijdrager
    Freek.

:evil:

Toedelidokie, mijn privé G5 blijft voorlopig nog wel even. Pimpen tot ie erbij neervalt, veuls te goed bakkie. 8)

Hij gaat hoogstens traag lijken zodra we op de studio overgegaan zijn op de Mac Pro. Zelfde effect dat ik met m’n G4 heb gehad…

Bijdrager
    MacMartino

Wat grappig dat 150 MB een groot bestand genoemd wordt. Wij werken hier meestal met
    Photoshop bestanden van 1,5 a 2 GB. Grote posters met talloze layers. Op een (eerste versie) dual G5 draait het prima. Ik denk dat je voor de opbouw inderdaad een beter videokaart erin moet pluggen en check of je geheugen ok is (wij doen het hier met slechts 2 GB geheugen en hebben altijd veel vensters open staan). Succes.

Bijdrager
    lowfi
    ”Freek.”

mac pro doet geen sli. Dus ja die videokaarten zijn alleen nodig om meerdere schermen aan te sturen.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Video kaarten sturen alleen de schermen aan in FCP. Renderen gebeurt via de processor.

Bijdrager
    inberlin

kijk das nog es een kort en bondig antwoord!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.