15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    iTommie

Welke videokaart?

Ik zit er aan te denken om een andere videokaart in mijn eMac te zetten. Maar ik weet niet wat goed is voor een eMac PowerPC G4 1GHz 384 RAM ???

Wie weet daar een redelijke viedeokaart voor die niet zo duur is. (moet niet duurder dan €100 zijn)

Wie?

Bijdrager
    ParadoX

Dat kun je wel vergeten want dat kan niet!

Bijdrager
    iTommie
    ”ParadoX”

Dat kun je wel vergeten want dat kan niet!

Waarom niet?

Bijdrager
    profclimber

gooi er maar eens meer ram in dan wordt hij al een stuk sneller. Je videokaart die zi vastgefikt op het moederbord.

greetz m

Bijdrager
    iTommie
    ”profclimber”

gooi er maar eens meer ram in dan wordt hij al een stuk sneller. Je videokaart die zi vastgefikt op het moederbord.

greetz m

Zal dat zijn?

Ik ken iemand die bij een Apple winkel werkt en die zegt dat hij wel een andere videokaart er in kan zetten…… Maar de vraag is of er wel eentje voor mijn eMac is….

Bijdrager
    Black Eagle

De videokaart in een eMac is niet te veranderen; net als in een laptop. Wat extra ram zou bij bepaalde programma’s inderdaad een oplossing, bij games helaas vaak niet.

Bijdrager
    MacBeer

iTommie je hebt een Mac die net wat te licht is voor dat soort games… de eMac is oorspronkelijk een lichte G4 die scherp geprijst was en bedoeld was voor het onderwijs. Prima machine maar de componenten in de machine zijn te licht voor games die sterk leunen op de grafische kaart en de processor.

Bijdrager
    Black Eagle
    ”MacBjorn”

iTommie je hebt een Mac die net wat te licht is voor dat soort games… de eMac is oorspronkelijk een lichte G4 die scherp geprijst was en bedoeld was voor het onderwijs. Prima machine maar de componenten in de machine zijn te licht voor games die sterk leunen op de grafische kaart en de processor.

Klopt als een bus. Als je wilt gamen kun je toch altijd beter een console kopen. En als je het echt op de Mac wilt doen zou je toch al snel minimaal 2000 euro neer moeten tellen.

Bijdrager
    remcodb2

En op een windows gamen is ook alles behalve goedkoop, een fatsoenlijke videokaart kost ook minimaal 250 euro, je kunt idd het best voor een console gaan.

Bijdrager
    iTommie
    ”remcodb2″

En op een windows gamen is ook alles behalve goedkoop, een fatsoenlijke videokaart kost ook minimaal 250 euro, je kunt idd het best voor een console gaan.

Ben ik het helemáál niet mee eens, een goeie videokaart (ATI 9250 128 Mb VRAM) is €90

:|

Bijdrager
    Apfel

Die 9250 kan je voor rond de €50 al kopen maar je moet er niet al te hoge verwachtingen van hebben.

Bijdrager
    Black Eagle
    ”iTommie”
    ”remcodb2″

Ben ik het helemáál niet mee eens, een goeie videokaart (ATI 9250 128 Mb VRAM) is €90

:|

Het aantal mb’s in VRAM zegt niet of het een goede of slechte kaart is, Het aantal pipelines en andere factoren spelen een veel belangrijkere rol. De X800 XT is ruim twee keer zo snel als een 9800 en beide zijn ze 256mb. Als je echt een super kaart wilt voor de Mac ben je al snel 500 euro kwijt.

Inactief
    Anoniem
    ”Appearance”

Die 9250 kan je voor rond de €50 al kopen maar je moet er niet al te hoge verwachtingen van hebben.

idd kwaliteit betaal je en das bij alles zo!

Bijdrager
    remcodb2

Een goedkope videokaart is nu misschien goed, maar het eerste nieuwe spel wat uitkomt werkt al niet meer of heel slecht. Helaas is een videokaart een prijzig onderdeel van je systeem (als je wilt gamen).

Bijdrager
    Zorcky

Jeps, en daar kan ik jullie alles over vertellen :innocent:

Toch als het gaat over videokaarten op de Mac. Ik heb er veel zien passeren in mijn Mac’s en dat enkel om op een deftige manier te kunnen gamen. momenteel gebruik ik de GeForce 6800 DDL en zal het voorlopig hierbij houden (waar blijven die 512 Mb kaarten van ATI voor Mac :P )

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.