14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Beno8

Welke Videocamera ?

Ik ben op zoek naar een Camera om een podcast te maken.
    De Camera zou externe luidsprekers moeten hebben die je aan de hemd kan spelden.

Kan er iemand mij enkele tips geven

Thanks

Bijdrager
    Turbanus

Even je titel verduidelijkt.:wink:

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”Beno8″

De Camera zou externe luidsprekers moeten hebben die je aan de hemd kan spelden.

Beetje vaag.
    Hier heb ik nog nimmer van vernomen.:?
    Of bedoel je dat er een microfoon in de camera geplugd moet kunnen worden?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik krijg ook een heel raar beeld bij iemand met speakers aan zijn hemd. :wink:

Bijdrager
    Beno8

hehe, khad beter eerst nog een koffie gedronken.

We hebben problemen met achtergrondgeluid tijdens het filmen,
    daarom zoeken we een camera met mogelijkheid om een externe micro op aan te sluiten.
    Heeft iemand hier ervaring mee, en kan iemand mij een goeie camera aanraden

Kan mij iemand helpen.

Bijdrager
    Turbanus

Ik zie hier wel regelmatig iemand rondlopen met een mike bovenop de camera gemonteerd. Daardoor worden dan wel de eigen mikes van de camera-zelf uitgeschakeld. Een klein beetje camera kun je gewoon een mike op inpluggen. Maar als je met een lang snoer werkt heb je een geluidsman nodig lijkt me.

Bijdrager
    Dick de Roos

Beter is het dan om een draadloze mike te gebruiken (hoewel een lang snoer ook wel werkt, maar lastig als je 20 m verder iets wil zeggen).
    Terug naar de vraag: de specs van de camera’s bekijken lijkt mij een goed plan. :)
    Hier krijg je antwoorden van een camera die iemand toevallig heeft (ik heb b.v. een Panasonic, met inderdaad een mike-ingang), waar je niet veel wijzer van wordt.
    Lijkt mij.

Bijdrager
    Turbanus

Hier worden 2 camera’s gebruikt. De TRV-900 en een Canon XM2

Bijdrager
    SeaTrue

Wat is je prijsklasse?

Ik heb hier een consumer sony waar je een micro kan inpluggen gewoon via minijack.
    Mijn consumenten jvc heeft zelfs helemaal geen geluidsinput.

Op de club hebben we duurdere cameras waar je microfoons via xlr op aansluit, wat dan weer resulteert in betere kwaliteit, ten koste van de prijs.

Afgezien van een ingang moet je ook zien dat er zeker een audio uitgang is, zodat je het geluid kan checken. Dit heb ik dus niet op mijn mini-sony en hier baal ik erg van.

Iets anders dat je kan doen is het geluid van de dasspeldmicrofoon opnemen met een of andere recorder (bijvoorbeeld minidisc) en deze doormiddel van een ‘klap’ in d emontage te synchroniseren.

Bijdrager
    acb

Ik heb nog een Canon XM-2 met een hele goede externe microfoon erbij in de aanbieding….

Bijdrager
    Beno8

Mijn budget is tussen de 1000 en 1500 euro.

Bijdrager
    Turbanus

Dan zul je voor zo’n 3cc toch wel op tweedehands uitkomen denk ik…

Bijdrager
    Beno8

Dank u voor alle reacties.

Ik ben vandaag naar een sonycenter geweest.
    Sony HDR-HC7 MiniDV camcorder voor 1499euro met een bluetooth microfoon.
    Is dit een goeie camera?

Bijdrager
    Dick de Roos

Prima camera.
    Persoonlijk vind ik het zoombereik niet voldoende. En bij weinig licht geeft de camera minder goede beelden.
    Om deze reden is o.a. Canon in deze klasse mijn favoriet.
    Maar als bovenstaande niet jouw problemen worden, koop je hiermee een topcamera.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.