14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Rolf

Welke Video kaart in Mac Pro 5,1

Hi, ik zou wat hulp kunnen gebruiken. Ik heb een Mac Pro 5,1 zoals onderstaand op foto. Standaard behalve dat ik nieuwe processor erin heb gezet.

Ik zoek nog een upgrade in de video kaart. Ik wil niet flashen (als ik al zou weten hoe dat moet), maar gewoon plug en play. Ik wil die GPU upgrade vooral om met software upgrades (zoals Mojave) weer mee te kunnen; ik draai GEEN zware grafische applicaties of games.

Gewoon een eenvoudige plug & play (zonder de pray) kaart die mij weer in staat stelt met de reguliere OS upgrades mee te draaien. Iemand een goed idee ? Ik ben aan het kijken naar de kaarten die Apple zelf voorstelde in hun support pages, maar hoor en lees toch verschillen tussen NVIDIA, Sapphire etc.

dank voor de suggesties !!

<script src=”safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/e9775853/background/helpers/prefilterHelper.js” type=”text/javascript”></script><script src=”safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/e9775853/background/helpers/prefilterHelper.js” type=”text/javascript”></script>

<script src=”safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/e9775853/background/helpers/prefilterHelper.js” type=”text/javascript”></script><script src=”safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/e9775853/background/helpers/prefilterHelper.js” type=”text/javascript”></script>

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door  Rolf.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

De Radeon 580 rx Pulse Sapphire heeft een goede prijs-kwaliteitsverhouding.

https://tweakers.net/product/621245/sapphire-pulse-radeon-rx-580-8gd5/

Hiermee kun je ook upgraden naar Mojave.

Bijdrager
    Rolf

Hi Hammer. Ja, dat is een van de kaarten waar ik naar aan het kijken ben. Wat me alleen laat twijfelen: Apple adviseert de 8Gb versie van deze kaart, terwijl er ook 4 Gb versies te koop staan. Maakt dat verschil ? (los van het geheugen dan – zijn deze kaarten verschillen waardoor de ene wel en de andere niet werkt?)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

De 8GB versie is sneller en niet veel duurder. Ik zou niet twijfelen.

Bijdrager
    Rolf

Dank voor je snelle reactie !!

Sneller had ik verwacht. Maar het is dus niet zo dat de 4Gb het ‘niet doet’ dus …?

En als ik de stap maak vanaf een ATI HD5770 1Gb zoals die er NU in zit… (en hou in gedachten dat ik niet game, of geen zware grafische apps draai)… is het dan nog steeds aan te bevelen om meteen 8Gb te nemen, of zal 4Gb al een ‘step for mankind’  zijn ?

Bijdrager
    Rolf

OK, helder. Dank !!

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Het prijsverschil is klein.

Ter info:

https://support.apple.com/nl-be/HT208898

Bijdrager
    Dieter_31

Ja, de kaart van Sapphire Pulse RX 580 werkt goed en vlotjes onder mojave. Maar koop geen XFX kaart voor in de mac pro want deze zijn niet goed je machine. Ik heb 2 mac pro 5.1 waar GTX 680 4gb inzit en dat werkt ook uitstekend maar sommige prijzen reizen de pan uit. Wel nog een kabel kopen van 2 x 6 pin naar 8 pin. Je mac pro zal weer als een zonnetje spinnen. De Sapphire Pulse RX 590 werkt ook in een mac pro 5.1

Bijdrager
    Rolf

inmiddels zit er RX580 kaart in, en dat was inderdaad plug and play. Ik heb nog slechts helft van de voeding gegeven en daarop draait ie al. Maar de nieuwe kabel om beide voedingspunten te combineren tot de ene 8 punts voeding komt eraan. Dus dan wellicht nog sneller.

dank allen!!

(sluiten wat mij betreft)

<script src=”safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/8a2254e1/background/helpers/prefilterHelper.js” type=”text/javascript”></script><script src=”safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/8a2254e1/background/helpers/prefilterHelper.js” type=”text/javascript”></script>

<script src=”safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/8a2254e1/background/helpers/prefilterHelper.js” type=”text/javascript”></script><script src=”safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/8a2254e1/background/helpers/prefilterHelper.js” type=”text/javascript”></script>

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  Rolf.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Veel plezier met je kaart Rolf. In afwachting dat de juiste voedingskabel met twee aansluitingen arriveert zou ik wel geen benchmark programma’s zoals Cinebench, Luxmark of Heaven draaien.

Vreemd dat jouw posts altijd eindigen met een safari (java) script. Weet iemand hoe dit kan verwijderd worden?

Bijdrager
    TheBigZ

Ik vermoed dat Rolf een eBay Safari extensie heeft geinstalleerd.

Bijdrager
    Rolf

<p class=”cite”>Mac Hammer Fan op 17 juni 2019 om 09:07</p>
    Veel plezier met je kaart Rolf. In afwachting dat de juiste voedingskabel met twee aansluitingen arriveert zou ik wel geen benchmark programma’s zoals Cinebench, Luxmark of Heaven draaien.

Vreemd dat jouw posts altijd eindigen met een safari (java) script. Weet iemand hoe dit kan verwijderd worden?

Ja, dat was me uiteraard ook al opgevallen. Had al geprobeerd om dit in mijn bericht eruit te halen, maar dat stomme script blijft staan. Heeft er inderdaad alle schijn van dat die Ebay plug in iets doet wat Safari niet kan handlen. Storend.

Even on topic nog. Het verbaast me eigenlijk wel een beetje dat die kaart prima lijkt te draaien op dezelfde powersupply als de vorige / originele kaart. Komt me uitstekend uit, want dat kan ik gewoon verder terwijl het andere kabeltje nog in de post zit. Ben benieuwd of ik nog iets ga merken als ie gewoon volle power krijgt.

<script src=”safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/c13be59a/background/helpers/prefilterHelper.js” type=”text/javascript”></script><script src=”safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/c13be59a/background/helpers/prefilterHelper.js” type=”text/javascript”></script>

Bijdrager
    Rolf

<p class=”cite”>TheBigZ op 17 juni 2019 om 09:24</p>
    Ik vermoed dat Rolf een eBay Safari extensie heeft geinstalleerd.

Inderdaad :-). Storend eigenlijk ook wel. Misschien die Ebay plugin toch maar eens eruit flikkeren …

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.