30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    Groenevespa

Welke versie moet ik kiezen?

Na jarenlang met windows gewerkt te hebben. Wil ik overstappen naar mac os x. Ik hoor goede verhalen er over mijn broers hebben ook al verschillende producten van apple. Ik ben alleen nog vrij nieuw in de wereld van apple en daarom ben ik graag benieuwd naar wat jullie mij adviseren.

Ik twijfel nog welk model ik moet kiezen. ( MBP / MBA / iMac )

Mijn voorkeur gaan uit naar een iMac omdat ik veel grafische dingen doe in mijn vrije tijd. En omdat ik niet heel mobiel hoef te zijn. Ook ben ik van plan over 2 á 3 jaar indien het bevalt een nieuwe MPB te kopen. En in dat geval is het apparaat wat ik nu koop nog goed en nog lang niet aan vervanging toe.

Ik heb even een rijtje gemaakt met eisen:
    – Minimaal i5 processor. ( Voorkeur gaat uit naar Haswell, ik verwacht dat deze dit jaar ook in de MBP en iMac komt? )
    – Gebruik voor schoolwerk, documenten, presentaties maken. En een beetje photoshoppen.
    – Hoeft niet heel mobiel te zijn. ( Dus een iMac zou ook kunnen. )

Het hoeft geen allerduurste model te zijn. Maar gewoon een model wat een beetje tussen het instapmodel en duurste model inzit.

Ik heb al gekeken naar de verschillende modellen en ook naar de iMac late 2012 editie. Je hebt hier 2 modellen de 21.5” en 27”, ook hierin ben ik benieuwd wat jullie aanraden. Als ze naast elkaar staan lijkt de 21.5” best klein.

Bijdrager
    poing

Ik photoshop op een 27 inch en dat is echt super je hebt dan lekker veel werkruimte.

Bijdrager
    Apple Focus

Ik heb ook een 27 inch iMac en dan heb je fijn veel ruimte om te werken. Ook omdat je grafische dingen doet raad ik je de iMac (sowieso) aan.

Als ik je een tip mag geven. Wacht nog heel even wand eind dit jaar komen waarschijnlijk nieuwe Macs aangekondigd. Ik denk niet een grootte verandering maar wel een refresh van de hardware.

Bijdrager
    Apple Focus