9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Apple132

Welke upgrades voor macbook Pro

Beste mensen,

Ik wil al een tijdje een nieuwe Macbook Pro kopen, en sta nu op het punt er een te kopen.
    Het budget is rond de 1950 Euro. Nu heb ik gehoord dat er in juni een nieuwe versie uitkomt, dus ik wil in iedergeval wachten tot dan.

Maar mijn vraag is eigenlijk wat zou men mij aanraden om te kopen. Ik heb zelf de voorkeur voor 15 inch. (ik koop hem via de onderwijs korting, dus houd dan zo’n 250 Euro over..) Welke upgrades raden jullie mij aan er bij toe te voegen?

Waar ik hem voor gebruik is eigenlijk niet heel bijzonder. De gebruikelijke dingen, maar ik wil hem zo lang mogelijk kunnen gebruiken en ik stel erg veel prijs op snelheid.

Alvast bedankt voor de moeite!

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Plaats er een SSD schijf in in plaats van een HD. Dat zal nogal wat snelheid geven!
    Ik heb zelf een SSD in mijn MacPro geplaatst en dat is een wereld van verschil.

Bijdrager
    Apple132

Levert dit meer snelheid op dan extra RAM geheugen?

Bijdrager
    Apple132

En wat scheelt meer, een 750 GB 7200 rpm ipv een 500GB 5200rmp OF een 8 GB RAM ipv 4GB?

Bijdrager
    azertyuiop

Hoeveel opslag heb je nodig?

Anders zou ik de 128 gb ssd nemen en de 8 gb ram geheugen.

Bijdrager
    iMarvin

Voor die €250 die je overhoudt, kun je zowel het RAM-geheugen upgraden als een SSD (bij-)plaatsen.
    8GB RAM 1600MHz (2x4GB) kost nu zo’n €60
    Een 128GB SSD kost nu zo’n €120

Eventueel kun je (als de nieuwe MBP versie nog een SuperDrive heeft) de SuperDrive vervangen door een “HD Caddy”, hierdoor kun je een tweede HDD of SSD in de MacBook plaatsen.

Bijdrager
    computer space
    iMarvin op 26 april 2013

Eventueel kun je (als de nieuwe MBP versie nog een SuperDrive heeft) de SuperDrive vervangen door een “HD Caddy”, hierdoor kun je een tweede HDD of SSD in de MacBook plaatsen.

Je zou zeggen dat er 2 in passen voor een totaal van 3 schijven. 5,25 inch drive is ruim 2 x zo breed als 2,5.

Bijdrager
    RobApple

Bijvoorbeeld:
    HDD + SSD toevoegen met OWC Data Doubler, HDD blijft behouden.

SuperDrive extern in OWC SuperSlim USB 2.0 Optical Drive Enclosure Kit.

Bijdrager
    iMarvin

@computer space; geen verkeerde beredenering! Echter zit er maar één SATA-aansluiting die naar de SuperDrive loopt. De HD Caddy vult de volledige ruimte van de SD weliswaar, maar biedt derhalve maar plaats voor één schijf.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.