7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    McNismo

Welke type geheugen in Mac Pro (eind 2008)?

Beste mensen,

Welk type geheigen gaat er in een MacPro van eind 2008?
    Gaat om de volgende specificatie:

2×2.8 Ghz Quad Core Intel Xeon

Momenteel zit er het volgende in:
    4 stuks van 1 GB, DDR2 FB-DIMM , 800Mhz.

Kan daar ook de volgende bij?
    4.0GB PC8500 DDR3 ECC 1066MHz 240 Pin

Ik hoor graag jullie advies, en liefst ook adressen waar geheugen een beetje normaal geprijsd is.

Groet
    McNismo

Bijdrager
    AppleStef

Deze denk moeten wel passen denk ik. Spijtig dat je geen 2009 of 2010 Mac Pro hebt, dan was het een heel pak goedkoper.

Bijdrager
    McNismo

AppleStef, ik heb ook bij Kingston zitten kijken, maar in dat lijstje van MacPro staan 2009 en 2010 modellen. Voor mijn model moet ik onder “Workstation” kijken. Weet jij waarom dat is?

Bijdrager
    SanderTreur

http://www.crucial.com/store/listparts.aspx?model=Mac%20Pro%20(4-core%20Xeon%205400%20Series)%202nd%20Gen.%20Early%202008&Cat=RAM

Ik zou geen nieuwere erin doen, lijkt mij dat dat niet goed werkt. De oudere zijn echter vrij duur en leveren niet zo veel extra’s op omdat ze wat ouder zijn.

Bijdrager
    AppleStef

@McNismo

Dat weet ik niet. Mactracker zegt dat je dit geheugen moet hebben:
    240-pin PC2-6400 (800MHz) DDR2 ECC fully-buffered DIMM (FB-DIMM) (matched pairs)

Moderator
    unSOUND

Ik zou het snellere geheugen niet doen, de Mac Pro is kieskeurig qua Ram… Gewoon de fb-dimms van 800 MHz gebruiken, en zoals Stef al zegt altijd in paren van 2!

Bijdrager
    McNismo

Weet iemand of het volgende setje van een early 2008 model MacPro (2x 2.8 GHz quad Core Intel Xeon) ook in het laatste model 2008 MacPro (2x 2.8 GHz quad Core Intel Xeon) pas?

Gaat om dit geheugen:

Speciale Fully Buffered (FB) modules voorzien van Fout Correctie (ECC) en ‘Apple Approved Heatsink’
    240-pin Fully Buffered DIMM
    ECC (x72)
    DDR2 PC6400

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.