19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    roblovemac

welke tv zou ik kopen voor mijn mac mini? jullie tips!

De vraag luid welke lcd tv zou ik kunnen aanschaffen voor mijn mac mini ( vorig model )
    zodat ik er zeker van ben dat mijn mac mini gaat werken.
    en ja ik heb de zoek functie gebruikt maar heb toch gekozen voor directe antwoorden op mijn vraag

alvast bedankt

Moderator
    unSOUND
    ”roblovemac”

en ja ik heb de zoek functie gebruikt maar heb toch gekozen voor directe antwoorden op mijn vraag

Als je de zoekfunctie gebruikt, kun je een soortgelijk topic vinden en daar je vraag stellen. zo krijg je alsnog je persoonlijke antwoord, maar worden dubbele topics zoals deze voorkomen…

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=129867
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=120962

Bijdrager
    maconly

Niet zo vreemd dat hij die vraag opnieuw stelt de door jouw opgegeven links verwijzen naar vorig jaar , een jaar in tv wereld brengt een hoop nieuwe schermen op.

misschien beter om die oude topics te verwijderen.

Bijdrager
    Marius1976

@Maconly

Oh neeeeee. niet WEER die discussie.

Zodra in een oud topic een vraag wordt gesteld, verschuift het topic meteen omhoog, EN is het dus weer actueel.

In een oud topic (wat het onderwerp ook is) kun je de inhoud meteen actualiseren met een vraag als

“Oud topic, oude info… wie praat me even omtrent de huidige stand van zaken?”

En klaar.

Als ik info zoek, en ik stuit op een oud topic, kijk ik ook altijd eerst even naar de laatste pagina, waar dan vaak staat wat ik zoek.

Groet
    M.

p.s. het enige wat ik wel eens een goed idee zou vinden is: als iemand nou na bijv. 2 maanden of langer weer iets in een topic schrijft, dat dan dat topic wel weer in de ‘nieuwe topics’ lijst op de voorpagina zou komen. Veel mensen checken alleen daar. Het zou mooi zijn als een oud en ververst topic daar dan toch ook weer zou verschijnen.

Bijdrager
    Yaris

De topics waar unSOUND naar verwijst zijn helemaal niet achterhaald. Er staan veel nuttige tips in, dingen waar je op moet letten enz.

Oude topics worden hier nooit verwijderd.

Bijdrager
    Marius1976

@yaris

Ik was net m’n post nog aan het editten. Wellicht heb je mijn PS daarom niet gezien. Wat vind jij van dat idee? En zou je dat kunnen bespreken met de crew (als je het wat vindt natuurlijk).

Groet
    M.

Bijdrager
    Yaris

Voor topics die ververst worden heb je de knop “Berichten sinds laatste bezoek” rechtsboven in de forumindex.

Die mee opnemen op de voorpagina zou de echt nieuwe topics in de verdrukking brengen. Als je een dag niet meer op het forum aangelogd bent geweest staat die lijst al vol. Als er dan ook nog gebumpte oude topics mee tussen gaan staan, verdwijnen de nieuwe topics nog sneller uit de lijst en dus uit het zicht.

En stel dat we dat inderdaad zo doen. Dan klikken de mensen op het topic, komen ze op de eerste pagina van het topic terecht, zien ze dat het van een jaar geleden is, halen ze hun schouders op en klikken ze het weer weg.

Bijdrager
    Pieterr
    ”roblovemac”

De vraag luid welke lcd tv zou ik kunnen aanschaffen voor mijn mac mini ( vorig model )
    zodat ik er zeker van ben dat mijn mac mini gaat werken.

Kijk in de draadjes die unSOUND genoemd heeft voor praktische overwegingen bij de aanschaf van een nieuwe TV.
    Je zult overigens je best moeten doen om een nieuwe LCD TV te vinden die niet goed te gebruiken is in combinatie met (het vorige model van) de Mac mini. De nieuwe TVs hebben namelijk allemaal minstens één HDMI aansluiting tegenwoordig. En daar kun je (met de juiste adapter en DVI-HDMI kabel) je Mac mini op aansluiten.

Bijdrager
    roblovemac

heb alle links door gelezen. Maar heb niet het antwoord gevonden wat ik zocht veel van die topic wijken al snel af van het onderwerp net als bij deze.
    ik hoop dat iemand nog uit ervaring zijn tv er bij zet zodat ik een fatsoenlijke tv kan kopen voor mijn mac mini

cia

Bijdrager
    Pieterr
    ”roblovemac”

De vraag luid welke lcd tv zou ik kunnen aanschaffen voor mijn mac mini ( vorig model ) zodat ik er zeker van ben dat mijn mac mini gaat werken.

En het antwoord is:

Iedere nieuwe LCD TV gaat werken in combinatie met (het vorige model van) de Mac mini. De nieuwe TVs hebben namelijk allemaal minstens één HDMI aansluiting tegenwoordig. En daar kun je (met de juiste adapter en DVI-HDMI kabel) je Mac mini op aansluiten.

Hier heb je een mooi overzicht van recent geteste LCD TVs. Afhankelijk van je budget kun je hier je keuze mede door laten bepalen.

Bijdrager
    Yaris

Ik wens Pieterr te feliciteren met zijn geduld en zijn volhardende bereidheid om andere mensen te willen helpen.

Bijdrager
    Kasper

Ben ik het toch niet geheel mee eens. Niet iedere tv werkt zomaar op de mac mini. Dit heeft met het type HDMI aansluiting te maken. Let ook goed op welke kabel je gebruikt. Ik ben de termen even kwijt. Zie hiervoor mijn topic over het aansluiten van een panasonic plasma op de mini.

Kasper

Bijdrager
    Pieterr

@Kasper: je zult dit topic wel bedoelen: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=126467

De TS is overigens op zoek naar een LCD TV en niet naar een Plasma TV zoals jij hebt.

Bijdrager
    Kasper

Het risico blijft hetzelfde…niet alle TV’s of het nou plasma of LCD is werken zomaar met iedere kabel met de mac mini.

Kasper

Bijdrager
    Pieterr
    ”Kasper”

Niet alle TV’s of het nou plasma of LCD is werken zomaar met iedere kabel met de mac mini.

Daar is in ieder geval geen speld tussen te krijgen!;-)

Bijdrager
    Kasper

Punt was dus dat er verschillende types HDMI-DVI kabels bestaan…

Kasper

Bijdrager
    Pieterr
    ”Kasper”

Punt was dus dat er verschillende types HDMI-DVI kabels bestaan…

Kun je wat meer informatie (links) geven om deze uitspraak te onderbouwen?

Ik denk namelijk dat het wel meevalt met de verschillen tussen de diverse DVI-HDMI kabels. Je hebt goedkope, en je hebt dure, met “gold plating” en al. De dure zijn natuurlijk “véél beter”, want die hebben flink pijn gedaan in de portemonnee…

O ja, en je hebt korte, en langere.

Moderator
    unSOUND

Iedere kabel is in feite goed, en zeker wat DVI / HDMI betreft is het onzin om een dure vergulde kabel te kopen, het maakt namelijk geen ene drol uit. Waar tot nu eigenlijk altijd de oorzaak van problemen zit, is aan de kant van de TV, want die moet vervolgens met het signaal overweg kunnen.

Bijdrager
    Pieterr
    ”unSOUND”

Waar tot nu eigenlijk altijd de oorzaak van problemen zit…

En vergeet ook de “OSI Layer 8” problemen niet…

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.