8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Berend

Welke TV Tuner voor iMac G5?

Ik heb een iMac G5 en wil er nu TV op gaan kijken, maar vraag me af welke tuner ik daarvoor moet hebben.
    Ik zit te twijfelen tussen de:

– Elgato EyeTV Wonder USB 2.0
    – Hauppaugge myTV-PVR USB 2.0

Ik krijg maandag digitale TV van KPN en vraag me af of deze 2 apparaten goed werken met Digitale TV.
    Iemand ervaring?

De hauppaugge is er ook in een windows versie en die schijnt met de mac drivers prima te werken op de mac.

Bijdrager
    Yosemite

Als je digitale TV van KPN hebt, dan heb je niet zoveel aan een analoge tv Tuner. Met een analoge tuner kan je alleen de analoge zenders op de kabel ontvangen en Ned 1-3 in de ether.

Om van je digitale TV van KPN abonnement gebruik te maken heb je een tv tuner nodig met een DVB-T tuner. Bijvoorbeeld de elgato eyetv 410.

Zie ook http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=52739

Bijdrager
    Berend

Waarom heb je trouwens een tuner nodig als het kastje van KPN zelf (de tuner) het signaal al oppikt?
    Kan ik dan niet gewoon via de scart/coax het signaal via zo’n simpel eyetv apparaat me mac in sturen?
    Het decoderen enz wordt neem ik aan al door dat kastje gedaan toch?
    Vind 300 euro ook een beetje overdreven om alleen tv te kijken erop.

Bijdrager
    Yosemite

Op de KPN tuner zit waarschijnlijk ook wel een composite of s-video aansluiting waarmee je deze op de video ingang van de Elgato EyeTV Wonder kan aansluiten. Op die manier kan je op de Mac gelijktijdig met hetzelfde kanaal meekijken als dat je op de tv hebt.

Bijdrager
    Jan met de Pet

De Eye TV Wonder schijnt een zeer zware belasting op te leveren. Zlef gebruik ik een Formac DV/TVR. Levert prima resultaten op.

Moderator
    unSOUND

Miglia heeft ook een hele mooie oplossing: De Miglia Evolution TV

Deze codeert zelf al hardwarematig naar mpeg-2, mpeg-4 of DivX,
    dus minder belasting voor je computer tijdens het opnemen.

http://www.miglia.com/products/video/evolutiontv/index.html

Bijdrager
    Berend

voordeel van de eyetv is dat je er ook een console op kunt aansluiten.
    Natuurlijk best leuk een playstation of xbox aan te sluiten op je mac scherm!

Volgens mij krijg je een afstander van KPN erbij.. dus zou je daarmee kunnen zappen.
    Ik ga het gewoon eens testen en kijken wat het doet!

Moderator
    unSOUND

Dat kan op elke externe kast Berend, een console gebruikt immers gewoon scart.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.