30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:

Bijdrager
    toffradio

Welke tv kopen?

Hey,
    Mijn vraag heeft niet rechtstreeks iets te maken met Apple, maar Apple maakt dan ook geen tv’s.
    Ik wil een nieuwe tv kopen, 55 inch of meer, maar gebruik eigenlijk maar enkel Apple tv. Ik kan daar alles op bekijken wat ik nodig heb. (Stievie, NLziet, TV Play, BBC Iplayer…) Dus heb ik eigenlijk een goed scherm nodig. Geluid gat via Bose Dolby surround. Ik denk zowiezo voor een Philips te gaan omdat die Ambilight hebben, en liefst ook een wit of metalen omlijsting.
    Heeft er iemand goeie raad voor me? Is het de moeite om meer te betalen voor een 4K tv?
    Bedankt voor jullie advies.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Pete.Z.

Bijdrager
    janbertwedman

Ambilight is lelijk. Sony Bravia is goed.

Bijdrager
    JJmac

Phillips is te langzaam, heb er ervaring mee, heb nu een Samsung, super beeld en heeft een quadcore processor lekker snel.
    Ik neem hierbij aan dat je ook gebruik wilt maken van een smart tv.
    LG heeft ook wat leuks staan.

Bijdrager
    MajorApple

Ambilight is inderdaad geweldig. Verder zijn de tv’s van Philips redelijk ruk. Hoop ergens dat een Sony de Ambilight techniek een keer overneemt.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Wauters

Eenmaal je ambilight gewoon bent, kan je niet meer zonder.
    Als ik nu kijk naar een TV zonder ambilight, voelt het aan als een bed zonder matras.

Anyway

Heb momenteel een 55PFK7509. Volledig compatibel met de HUE-systemen zodanig dat je extra achtergrond lichten kan toevoegen.

(Philips is btw goed bezig met Apple+hue)

Geen 4K omdat ik niet geloof dat de komende 5 jaar iets deftig op 4K zal te zien zijn.
    Heb verder ook al getest met PS4, is snel genoeg hoor!

Bijdrager
    puccini
    Wauters op 07 oktober 2015

Eenmaal je ambilight gewoon bent, kan je niet meer zonder.
    Als ik nu kijk naar een TV zonder ambilight, voelt het aan als een bed zonder matras.

Anyway

Heb momenteel een 55PFK7509. Volledig compatibel met de HUE-systemen zodanig dat je extra achtergrond lichten kan toevoegen.

(Philips is btw goed bezig met Apple+hue)

Geen 4K omdat ik niet geloof dat de komende 5 jaar iets deftig op 4K zal te zien zijn.
    Heb verder ook al getest met PS4, is snel genoeg hoor!

Nou om heel eerlijk te zijn het ziet er niet uit, lijkt wel een slecht uitgelicht circus, hier wil je toch niet dood mee worden gevonden !

Bijdrager
    KarelWillem

Ik vind Ambilight wel leuk hoor.

Maar zou never en nooit meer een TV-resolutie lager dan 4K willen.

Bijdrager
    Delta

Je wilt graag een goed scherm hebben en dat lijkt mij ook het belangrijkste onderdeel van een TV. Als ik kijk naar TV testen en reviews dan zie ik eigenlijk nooit Philips als een van de beste uit de bus komen. Ik denk dat je beter naar Samsung, Sony, Panasonic of LG tv’s kunt kijken.
    Phillips is ook geen ‘Philips’ meer tegenwoordig, het Chinese merk TPVision heeft deze merknaam gekocht en mag deze nu voeren. Verder ken ik diverse mensen met een Philips TV en zelf vind ik het beeld niet echt mooi op die televisies en zijn ze ook vrij langzaam voor smart tv’s.

Bijdrager
    App69

Sony Bravia? Had onlangs ene gekocht en na amper 3 uur terug gebracht.
    Panasonic of LG.
    KW, jij hebt toch een 4K LG?

dat lijkt mij ook het belangrijkste onderdeel van een TV.

Meen je dat nou?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  App69.

Bijdrager
    KarelWillem
    App69 op 07 oktober 2015

…KW, jij hebt toch een 4K LG?

Yep. LG 40UB800V

Voornamelijk gekocht omdat mijn zoon vond dat ik een 4K moest nemen, en vanwege de prijs van onder de 400 euro(!).

Maar ik ben er achteraf uiterst blij mee.
    Nette smart-functionaliteit, lekker beeld, en groot genoeg voor onze kamer.
    Magic remote werkt uitstekend, en het design is mat wit, wat stoftechnisch een stuk fijner is dan het gebruikelijke glimmende zwart.

Is het de moeite om meer te betalen voor een 4K tv?

In dit geval was de vraag meer; ‘Waarom zou je nog evenveel of meer betalen voor full-HD?’

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    computer space

Geen Philips of LG nemen (anders dan LG Oled, die is fantastisch)
    Zij gebruiken IPS panelen, leuk voor monitor, waardeloos als TV.
    Weet je waar Ambiloght ooit voor gemaakt is? Precies, om slechte contrast IPS te verbloemen. IPS tv is ongeveer 1:1000 qua contrast, een sony bravia pak m beet 1:4000, en dat merk je.

Bijdrager
    Wauters

Klopt natuurlijk maar dan ga je al snel meer dan 1500€ uitgeven.
    Beter een goeie 1K dan halve 4K
    Ter info: Als je dan toch voor Philips gaat: vermijd de 5000 en 6000 reeksen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Wauters.

Bijdrager
    MevalonicAcid

Correct,
    deze lijkt mij dan wel wat: 55PUS8601/12 (Ambilight, metalen omlijsting:) )

Bijdrager
    MevalonicAcid

of voor de Ambilux gaan …
    (Ambilight met led’s rondom het scherm + 9 projectors achterin de tv gebouwd die het beeld projecteren op de muur.)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  MevalonicAcid. Reden: typo

Bijdrager
    KarelWillem
    computer op 07 oktober 2015

Geen Philips of LG nemen …IPS tv is ongeveer 1:1000 qua contrast…

The VA technology produces a ratio of 2900:1, with blacks getting down to 0.05 cd/m². We’d like to see a few more models like this from LG!

Je moet wel het goede modelletje kiezen natuurlijk.;)

Bijdrager
    Soulshaker
    Wauters op 07 oktober 2015

Sterker nog , ik raad gewoon elke phillips TV af , zeker sinds de “phillips” tv in feite door het TPV Technology Limited gemaakt worden.
    Dan zijn er voor het geld betere alternatieven .

Bijdrager
    App69

Tja, de ene vindt Sony goed, de andere LG terwijl weer een andere Philips ‘afbreekt’ en de volgende dan wel Philips goed vind.
    Denk dat toffradio het best eens wat winkels afschuimt om naar de specs en beeld te bekijken.
    @ Kw, die van jou is blijkbaar niet meer verkrijgbaar.

Bijdrager
    toffradio

Hmm, bedankt allemaal… het is dus wel een Philips geworden… 6510
    Zal ik em alvast omruilen? (Hij is nog niet geleverd):-)

Bijdrager
    KarelWillem

Lekker installeren en gaan kijken. Niet teveel denken over wat anderen schrijven, maar gewoon zitten en kijken.
    Vind je het mooi wat je ziet? Houden. Valt het tegen? Terugsturen.

App69 op 08 oktober 2015

Tja, de ene vindt Sony goed, de andere … …
    @ KW, die van jou is blijkbaar niet meer verkrijgbaar.

Uiteindelijk moet jij naar die TV kijken. Dus koop gewoon wat je aanspreekt.

‘Mijn’ TV> de eerste de beste link in Google: http://goo.gl/DxSifC

Bijdrager
    App69

Uiteindelijk moet jij naar die TV kijken. Dus koop gewoon wat je aanspreekt.

Dat bedoelde ik KW, en dat die van u niet meer verkrijgbaar is, is geen kritiek, gewoon een opmerking.
    Voor de prijs die jij gegeven hebt zou ik ook niet twijfelen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zag het ook niet als kritiek hoor.:)

Hij is nog gewoon verkrijgbaar b.t.w.
    Zie link hierboven.

Bijdrager
    App69

Maar die van jou is toch groter?
    http://www.hifinesse.be/beeld/tv/40ub800v.html?gclid=CjwKEAjw7uKwBRDUlJvRo-z6rgMSJACbmSBhQkfSB5hpyLYw-0Q31wRgLz2FBS6FRosUtQ75swgrRxoCxJzw_wcB
    Ja, ik weet hoeveel jij betaald hebt. Wat een verschil.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  App69.

Bijdrager
    KarelWillem

40 inch. is die van mij ook ja (daarom zit er ook 40 in de typenaam:) ).

En hier kost hij 499, geen 699: http://goo.gl/DxSifC

Bijdrager
    App69

Ik dacht die van jou groter was.

En hier kost hij 499, geen 699

Dat bedoelde ik ook met wat een verschil. Dat is €200 meer dan jij betaald hebt.
    Goeie deal gedaan.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb 399 betaald.;)

Bijdrager
    App69

Bij Amozon.de als ik me niet vergis.

Bijdrager
    KarelWillem

Yep.

App69 op 10 oktober 2015

Ik dacht dat die van jou groter was. …

Dat hoor ik niet zo vaak.

Bijdrager
    iDOUBT

Sinds 2 dagen nu de bezitter van een Philips 55pus8601 en als kritische kijker toch erg onder de indruk van het beeld en de Android software. Kan het Philips beeld wat hierboven geschetst wordt rondom kwaliteit Philips beamen voor wat betreft mijn vorige Philips TV’s.

Ik heb inmiddels 2 high-end modellen gehad met allerlei issues en software kwalen. Waarbij de laatste 47PFL9706 wel de kroon spande – bij deze is verschillende keren hardware vervangen en bleef deze software issues houden. De doodsteek was aantal weken geleden waarbij de tv strepen begon te geven – commentaar hierop was dat het onderdeel dat nodig was niet meer gemaakt kon worden…….(4 jaar oud). Dus moest over na een nieuwe.

Maar bij deze nieuwe moet ik zeggen dat ik geen bugs tegen ben gekomen en de beeld kwaliteit echt adembenemend is. Zowel SD / HD als natuurlijk UHD. Dit scherm heeft ook erg hoge helderheid voor HDR content (nog niet echt beschikbaar) maar beeld is echt geweldig. Software werkt tot nu toe feilloos, en menu laat zich zeer makkelijk bedienen. Wat me opvalt naast de helderheid – is de zwart waardes van de TV – ik was gewent aan de Philips TV met het Moth-Eye filter – wat extreme goed zwart waardes gaf. Deze waardes haalt deze niet, maar zier er erg goed uit. Natuurlijk niet zo goed als het top-model (pus9600) met local dimming maar toch erg goed.

Dus maw begin weer wat vertrouwen te krijgen in de TPV tv’s

https://www.google.com/search?q=55pus8601&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj9tteNtJXKAhUGECwKHYN6CyEQ_AUICigE&biw=1366&bih=667#imgrc=wMOIsYn3bxmvnM%3A

Bijdrager
    MevalonicAcid

Deze was ook mijn favoriet voor een nieuwe aanschaf, alleen… Was deze net een 5-6 tal cm te breed voor mijn kastje/tafel omwille van de uitstekende pootjes.
    Het is bij mij een puk7150 geworden (versie 49″) en ben er ook zeer tevreden van!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.