8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Welke TV heeft echte 24p weergave?

Ik zoek een TV met 24hz weergave, van films, als afkijkmonitor. Maar je wordt helemaal gek van alle specs. Tegenwoordig hebben alle TV’s lijkt het 100Hz of meer, soms zelfs 1400Hz of dat soort onzin, met exotische namen als fluid motion etc.
    Maar zijn er ook TV’s die niks met het signaal uitspoken en gewoon native 24fps laten zien? Ik weet niet hoe ik die uit het enorme aanbod kan filteren.
    24p aanvinken op Tweakers of Kieskeurig geeft namelijk enkel garantie dat een 24p HDMI signaal wordt weergegeven. De manier waarop doet voor dat “spec” niet ter zake.

Bijdrager
    bitsflew

Waar je op moet letten is of de TV 24Hz ondersteunt, afhankelijk van de instelling van de bewegings verbeteraar wordt de film dan getoond met een veelfout van de orginele framerate.

Bijdrager
    computer space

Ja, maar ik wil er wel een waar het goed in past. 100Hz gaat dus niet goed, maar dat zijn de meeste juist wel. Dan krijg je 20 frame 4x te zien, en 4 frames 5x. En gegarandeerd geen interpolatie graag.
    Of zijn er modellen die variabele frequenties hebben, net als de Eizo CG monitoren?

Bijdrager
    computer space
    bitsflew op 14 april 2013

Waar je op moet letten is of de TV 24Hz ondersteunt

Dat is nu net het probleem. Iedere TV zegt het te ondersteunen, maar 99% doet het niet op de juiste manier.

Bijdrager
    TheBigZ

Waar is de tweede reactie van bitsflew?

Bijdrager
    bitsflew
    TheBigZ op 14 april 2013

Waar is de tweede reactie van bitsflew?

Om de één of andere reden wordt mijn antwoord niet zichtbaar:-x

Als ik het nogmaals post krijg ik de melding:

MISLUKT: Gedupliceerde reactie gedetecteerd, het lijkt erop alsof je dit al geschreven hebt!

WTF?

Zelf als ik de tekst iets wijzig en opnieuw post wordt deze nog steeds niet getoont.

Is trouwens niet de eerste keer dat me dat overkomt, af en toe wordt ik werkelijk sch*tziek van het forum hier.

Bijdrager
    bitsflew

Zover ik weet is er geen LCD toestel welke 24p als 24p weergeeft en dat is maar goed ook want dat is niet om aan te zien.

Het is niet voor niets dat ze in de bioscoop double of triple shuttering gebruiken!

Bijdrager
    bitsflew
    computer op 14 april 2013
    bitsflew op 14 april 2013

Waar je op moet letten is of de TV 24Hz ondersteunt

Dat is nu net het probleem. Iedere TV zegt het te ondersteunen, maar 99% doet het niet op de juiste manier.

Zover ik weet is er geen toestel welke 24p als 24p weergeeft en dat is maar goed ook want dat is niet om aan te zien.
    Het is niet voor niets dat ze in de bioscoop double of triple shuttering gebruiken!

Als je de bewegings verbeteraar uitschakeld wordt er 3:2 pulldown en 60Hz (ook bij de in NL verkochte toestellen) gebruikt met als gevolg judder tijdens langzame pans.
    Met de bewegings verbeteraar aan heb je daar geen last van want dan wordt er een 5:5 (120Hz) of 10:10 (240Hz) pulldown gebruikt,

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.