26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    tms18

Welke tv hebben jullie voor je Apple TV ???

Ik ben van plan een Full HD Tv te kopen en dan kan ik eindelijk een Apple TV erop aansluiten.

Nu is mijn vraag waar moet ik opletten??

LED of LCD of toch plasma ??

mocht ik digitale tv in de toekomst nemen zijn er dan nog punten waar je op moet letten ??

Alvast bedankt

Moderator
    unSOUND

Enige “eis” is een HDMI aansluiting. Voor de rest is het puur een kwestie van kijken wat jij wilt…

Enige wat ikzelf graag zie is een optie om de overscan van de TV uit te zetten bij HDMI invoer, wat niet elke TV kan…

Bijdrager
    AFCA_Rudeboi

Ik heb zelf een Sony KDL46HX750, zeer aan te raden!

Bijdrager
    tms18

@AFCA_Rudeboi

De sony zal ongetwijfelt een mooie tv zijn maar ik zoek toch iets voor de helft van de prijs

in ieder geval bedankt

heeft iemand nog een mooi home cinema set ??

Bijdrager
    Hansi2124
    tms18 op 27 augustus 2012

De sony zal ongetwijfelt een mooie tv zijn maar ik zoek toch iets voor de helft van de prijs
    Dan koop je een kleinere.
    http://www.plasma-discounter.nl/led-tv/sony-led-tv/sony-kdl-32hx750-art-189452.htm

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Wij hebben Zaterdag de Samsung UE46EH5000W van 46″ bij de MediaMarkt gekocht voor €599.-, en ook een Apple TV 3. Hij onze enige eisen waren een HDMI aansluiting voor de Apple TV, en een Scart aansluiting voor onze digitale ontvanger, en hij moest 1080p zijn. Dat heeft die allemaal. Het is niet zo’n superdunne tv, maar hier staat hij toch in een hoek zodat je daar niets van merkt.

Het is een LED, maar veel verschil tussen LED en LCD merk je niet volgens mij.

Bijdrager
    iKweethetbeter
    JeroenJK op 27 augustus 2012

onze enige eisen waren een HDMI aansluiting voor de Apple TV, en een Scart aansluiting voor onze digitale ontvanger

SCART is analoog, vervang je oude digitale ontvanger door een nieuwe, die HDMI heeft, of, beter, koop een CAM CI+ module zodat je met je tv digitaal kunt zappen!

LED is ook LCD. Het verschil is de manier van verlichting van de tv. Zonder LED heb je verlichting middels een soort TL balkjes (CCFL), met LED heb je (je raadt het al) LED’s die voor de verlichting zorgen. Bij LED heb je nog 2 verschillende soorten: full LED en edge lit LED.

LED tv’s hebben een lager stroomverbruik dan CCFL tv’s, en (vooral) bij full LED tv’s heb je beter contrast door technieken zoals local dimming.

Bijdrager
    tms18

wat ik begrijp is dat

LED is zuiniger maar minder scherp bij snel bewegende beelden

en dat is toch wel fijn met voetbal of een actie film

hopelijk word de apple tv als toestel snel gepresenteerd dan is de keuze snel gemaakt

Bijdrager
    tms18

ik lees steeds dat de Apple tv 1080p ondersteunt maar dat lijkt mij raar als hij alleen mp4 afspeelt
    of kan je een mkv converten naar een mp4 en toch je 1080p hd kwaliteit behouden ???

Bijdrager
    verwijderd-profiel

@iKweetnietbeter De ontvanger is wèl digitaal, scart is gewoon de kabel die ertussen zit.

@tms Ik heb al mijn mp4’s hier in 1080p, dus waarom is dat zo vreemd? Hij kan ook m4v en mov afspelen.

Ook converteer ik vaak mkv naar mp4 en behoud ik 1080p.

Bijdrager
    bitsflew

LED is LCD maar dan met LED’s ipv CCFL als backllight.

Bijdrager
    bitsflew

wat ik begrijp is dat

LED is zuiniger maar minder scherp bij snel bewegende beeldent

LED is zuiniger maar zonder extra trucs heeft het geen enkele voordeel en/of nadeel als het gaat om de beeldscherpte tijdens bewegingen.

Bijdrager
    bitsflew
    iKweethetbeter op 27 augustus 2012

en (vooral) bij full LED tv\’s heb je beter contrast door technieken zoals local dimming.

Local dimming is niet voorbehouden aan full-array LED TV’s!

De wat duurdere edge-lit modellen van Sony,Samsung en LG gebruiken ook local-dimming (bij Sony noemen ze het dynamic LED)

Bijdrager
    verwijderd-profiel
    bitsflew op 27 augustus 2012

LED is LCD maar dan met LED\’s ipv CCFL als backllight.

I know.;)
    Ik vermeldde het er alleen even bij. LED is inderdaad wel wat zuiniger, maar dat ga je echt niet duidelijk op je energierekening zien hoor!

De TV die ik noemde heeft een A+ energie label. (91KWh/annum.)

Moderator
    Strifer

Je doet je televisie echt enorm tekort als je geen digitaal HD abonnement (bij veel providers vaak al standaard in de pakketten) hebt. Het verschil tussen digitaal en digitaal HD was bij mij echt enorm. Zonde van je mooie nieuwe televisie als je analoog gaat zitten kijken!

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik zal eens kijken of het mogelijk is bij ons abonnement. Films kijk ik vanaf nu via AirPlay, dus die kwaliteit is wel goed.:)

Bijdrager
    computer space

Gewoon, de Apple TV.

Bijdrager
    den elias

Gebruik geen plasma tv vanwege zijn grote verbruikscapaciteit.
    Kies beter een LED-tv, het merk mag je zelf kiezen aldus ik altijd Samsung kies.

Ik heb een Samsung Led 46″ tot 1080p met 4x HDMI.

Bijdrager
    MBPuser

Philips Ambilight PFL9703D 52″

Bijdrager
    tms18

Stel ik heb op me Mac films staan in iTunes moet mijn Mac aan staan om ze af te spelen op de apple tv in de woonkamer ???

Bijdrager
    jobz

Ja, me :ftim:Mac moet dan aanstaan wanneer je de films van je Mac speelt.

Bijdrager
    iKweethetbeter

@iKweetnietbeter De ontvanger is wèl digitaal, scart is gewoon de kabel die ertussen zit.

Ja, dat klopt, jouw ontvanger is digitaal, jouw tv is digitaal, en SCART is analoog. Dus je kijkt naar een analoog SD signaal! In de tijd van de beeldbuis was dat de beste kwaliteit die je kon krijgen, nu is het een klein treetje hoger dan helemaal analoog kijken als je een goed analoog kabelsignaal hebt.

Bijdrager
    verwijderd-profiel
    iKweethetbeter op 27 augustus 2012

of, beter, koop een CAM CI+ module zodat je met je tv digitaal kunt zappen!

Ik heb even bij Ziggo gekeken, en zag dit staan. Moet ik nog wat verder kijken of is het echt maar een eenmalig bedrag om digitaal te kunnen kijken? (Zal wel aan mij liggen, want dit kan natuurlijk niet.)

Bijdrager
    MBPuser

Dat eenmalige bedrag is voor die CI+ module..

Bijdrager
    Hermanko

Hier een led LG full HD tv. Eerst de TV en de Apple TV activeren dan : De Apple TV heeft een eigen HDMI aansluiting nodig verder werkt het als vrijwel alles van Apple, maak je geen zorgen, het wijst zichzelf.

Bijdrager
    Brainy

De Sony is te duur

hopelijk word de apple tv als toestel snel gepresenteerd dan is de keuze snel gemaakt

En een Apple televisie wil je gelijk kopen, wat denk je dat die gaat kosten dan?

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.