5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    macmichiel

welke taal te kiezen??

Hey,

Ik wil me gaan verdiepen in programmeren. Ik heb mijn eerste “hello-world” scriptje aan de gang gekregen in C en het bevalt me goed in Xcode:D

Maar nou zie ik hier op de fora erg veel over meerdere talen die kennelijk allemaal onder “Cocoa” vallen (kan iemand hier een definitie van geven?)

Mijn vraag is waar de verschillen zitten tussen C++, C, Objective-C (of is gewoon C maar dan afgekort?) en Applescript. Ik weet dat Applescript vooral eenvoudig is en voor simpele applicaties makkelijk in gebruik is maar ik denk dat ik me ondanks de luiheid van Applescript ga verdiepen in een echte programmeertaal.

Ik weet momenteel niet wat te kiezen, de mogelijkheden om bijvoorbeeld polls en fora te maken zijn toch groot in alle drie? Heeft iemand voorbeelden van applicaties die in één van deze drie talen gemaakt zijn?

Thnx, Michiel

Bijdrager
    iJoost

Ehm… Had je al even gezocht of dit onderwerp niet al veeel vaker aan de orde geweest is?

Bijdrager
    macmichiel

Ik heb zeker gezocht. Mijn probleem is denkik dat ik niet iets concreets heb wat ik wil maken. Ik wil stapje voor stapje een programmeertaal leren en ik denk dat het C word.

Mischien is een betere vraag: Waar eindigen de mogelijkheden van C?

Bijdrager
    iJoost

Da’s een klassieke vraag. En het antwoord is: C biedt je voldoende touw om jezelf op te hangen.

En ik zou je aanraden om toch maar eens even te kijken wat er over dit onderwerp al eerder gezegd is want ik zie echt stapels topics met daarin een schat aan informatie over welke programmeertaal voor welk doel geschikt is.

Bijdrager
    Marius1976

Inderdaad.

Zulke vragen leveren alleen maar een herhaling op van eerdere topics.

iJoost gaf een prima link met zoekresultaten.

Groet,
    Marius

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.